Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو هفته تا آغاز مسابقات جهانی وزنه برداری آمریکا زمان باقی مانده‌است و این در حالی است که ویزای وزنه برداران ایران هنوز صادر نشده و اعزام آنها به این رقابت ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا،شمارش معکوس برای تیم‌ملی وزنه‌برداری ایران آغاز شده است، دقیقا دو هفته دیگر پولادمردان ایران باید خودشان را به آوردگاه جهانی برسانند اما هنوز ویزای تیم ملی ایران صادر نشده است و رفتن آنها به آمریکا در حالی از ابهام قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که 19 مهر وزنه‌برداری کشورمان راهی امارت شدند تا ویزای آمریکا را کسب کنند و با خیال راحت برای حضور در آوردگاه جهانی ادامه تمرینات را پیگیری کنند؛ شرایط در مصاحبه اول خوب پیش رفت و غیر از صالح چراغی و ایوب موسوی از ورزشکاران ،احسان شریف‌احمدی، ماساژور تیم ملی و مدیر روابط عمومی فدراسیون مابقی در مصاحبه برای کسب ویزا قبول شدند. باتوجه به اینکه ایوب موسوی در مصاحبه اول رد شد از همین روی فدراسیون وزنه برداری با پیگیری های مدام برای مصاحبه دوم وقت گرفت تا این وزنه بردار هم بتواند در مصاحبه ویزا را کسب کند و مشکلی برای او پیش نیاید، البته صالح چراغی هم از وزنه بردارانی بود که در مصاحبه اول رد شد و فدراسیون هم دیگر ترجیح داد او در مصاحبه دوم حضور نداشته باشد و به جای او محمد کاظمی نژاد به عنوان سرپرست تیم راهی امریکا شود.

شرایط به خوبی پیش می رفت و پولادمردان ایران سخت تر از همیشه تمرین می کردند تا به رکوردهای مورد نظر برسند و با آمادگی تمام در این آوردگاه جهانی حاضر شوند اما در تاریخ 6 آبان بود که علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری از قطعی نبودن ویزای برخی وزنه بردارن خبر دادکه نام کیانوش رستمی به همراه بردارش در این فهرست دیده می شد؛ گویا سفارت آمریکا به بازگشت کیانوش رستمی از مسابقات شک کرده بود و از همین روی اعلام کرد که باید او دوباره دبل چک شود چرا که شایعه پناهندگی او بر سر زبان‌ها افتاده‌است.به هر روی کیانوش رستمی به گفته خودش با 8 میلیارد مدارک راهی دبی شد تا دوباره مورد مصاحبه قرار بگیرد هر چند که به گفته خودش سفارت آمریکا از او هیچ مدرکی نخواست و حتی مسئولان سفارت تعجب کردند که چرا دوباره برای ویزا اقدام کرده است اما به هر روی او دوباره چک شد و برگه زرد رنگی هم از سوی سفارت آمریکا به کیانوش رستمی داده‌شد تا ادامه کارها برای کسب ویزا به خوبی پیش برود.

حالا دوهفته دیگر به مسابقات‌جهانی باقی‌نمانده؛ اما هنوز ویزای تیم ملی وزنه برداری ایرن برای حضور در مسابقات جهانی صادر نشده‌است.

غلامرضا سپاهپور دبیر فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره آخرین شرایط ویزای ملی‌پوشان گفت: «از طرف فدراسیون وزنه‌برداری ایران همه کارها در حال پیگیری است و حتی این موضوع از طریق کمیته‌ملی المپیک و فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در حال انجام است تا هر چه سریعتر وضعیت ملی‌پوشان برای حضور در آمریکا مشخص شود.‌به طور حتم این موضوع بار منفی بر روحیه ملی‌پوشان می‌گذارد آنها چندین ماه است که در اردوی تیم ملی هستند و تمرینات و فشار سنگینی را تحمل کرده‌اند اما هنوز تکلیف ویزایشان مشخص نیست، این مسائل برای از بین بردن تمرکز وزنه برداران است اما ما همه تلاشمان را به کار می گیریمتا روحیه ملی‌پوشان پایین نیاید.»

وی ادامه داد: «البته فدراسیون وزنه برداری آمریکا هم از طریق وزارت خارجه‌ این کشور به دنبال پیگیری امور است،سهمی که فدراسیون وزنه‌برداری ایران برای اعزام ملی پوشان به آمریکا داشته به خوبی انجام شده و حالا باید منتظر ببینیم شرایط در این روزهای پایانی چطور پیش می رود.»

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری تاکید کرد: «اگر ارزیابی از طرف فدراسیون جهانی به درستی در مورد کشورهای میزبان انجام می‌شد و تنها به یک دوره محدود نمی‌شد به طور حتم شرایط بهتر پیش می‌رفت، کشوری که میزبانی را برعهده می‌گیرد باید طبق یک سری پروتکل عمل کند و وظیفه دارد بهترین شرایط را برای کشورهای شرکت کننده فراهم کند. اگر این ارزیابی‌ها به درستی انجام می‌شد نه تنها فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا بلکه هیچ کشوری نمی‌توانست فراتر از منشور قوانین و مقررات رفتار کند. در همه مسابقات جهانی، آسیایی و المپیک کشورهای میزبان باید بر اساس پروتکل عمل کنند و اگر خلاف آن باشد باید با آن برخورد کنند؛ ما این انتظار را داریم فدراسیون جهانی با این مسائل برخورد کند و اگر شیطنتی هم به وجود‌آمده با آن مقابله کنند.»

سیاهپور در ادامه گفت: «‌به طور حتم حضور تیم ملی ایران جذابیت مسابقات را بالا می‌برد چرا که همیشه وزنه برداران ایران از مدعیان قهرمانی بودند و از رقبیان اصلی محسوب می شوند. در فدراسیون وزنه برداری ایران همه کارها به خوبی انجام شده و حتی برای تهیه بلیط وزنه برداران و هتل آنها در آمریکا اقدام کرده‌ایم. امیدوارم در روزهای آتی خبرهای خوبی بشنویم و حضور تیم ایران در این مسابقات قطعی شود.»

مسابقات جهانی آمریکا از 7 تا 14 آذرماه در امریکا برگزار می شود این دومین میزبانی آمریکایی‌ها در رشته وزنه‌برداری است. فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا سال 2015 نیز با میزبانی شهر هیوستون سابقه برگزاری رقابت‌های جهانی را در کارنامه خود دارد.

بیشتر بخوانید:

امریکا نمی تواند ویزا بدهد نباید میزبانی را قبول می کرد

مصدومیتم تاحدود زیادی برطرف شده‌است/ امیدوارم شرایط برای تیم ملی ایده‌آل شود

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۴۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های رژیم صهیونیستی در پاسخ به ایران

پاسخ نتانیاهو و رژیم صهیونیستی به حمله ایران بدون هماهنگی غرب و ایالات‌متحده میسر نخواهد شد. وابستگی اجازه نمی‌دهد رژیم صهیونیستی بدون اجازه آمریکا جنگی منطقه‌ای را رقم بزند.

به گزارش مشرق، علی عبدی کارشناس مسائل سیاسی طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت: رسانه‌ها و کارشناسان مسائل نظامی و امنیتی عملیات «وعده صادق» را نقطه عطف جدیدی در معادلات منطقه دانستند؛ از خروج ایران و اسرائیل از جنگ در سایه و نیابتی به جنگ مستقیم تا عبور از خطوط قرمز یکدیگر. ترسیم معادله جدید در منطقه را می‌توان از دیگر تأثیرات پاسخ ایران دانست. به این معنا که ایران با تثبیت خود به‌عنوان یک قدرت موشکی و پهپادی در منطقه و فراتر از منطقه، این پیام صریح را ارسال کرد که توانایی پاسخ متوازن به هرگونه تهدید علیه خود را دارد.

پاسخ نتانیاهو و رژیم صهیونیستی به حمله ایران بدون هماهنگی غرب و ایالات‌متحده میسر نخواهد شد. حمایت سنتی آمریکا از اسرائیل همواره وجود داشته است و تاکنون هر جنگی که در منطقه با حضور اسرائیل رخ داده، آمریکا در جریان آن بوده است. از سوی دیگر پاسخ مستقیم رژیم صهیونیستی به خاک ایران می‌تواند آغاز یک جنگ منطقه‌ای را به همراه داشته باشد. اما مسئله دوم این است که اگر ائتلاف اسرائیل و حامیان غربی و عربی آن وجود نداشت، این رژیم آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیر بیشتری را تاکنون متحمل شده بود.

وابستگی اجازه نمی‌دهد رژیم صهیونیستی بدون اجازه آمریکا جنگی منطقه‌ای را رقم بزند. از سوی دیگر، اگر این جنگ رخ دهد، اسرائیل به پدافند هوایی ایالات‌متحده نیازمند خواهد بود؛ بنابراین دوباره دست به دامن آمریکایی‌ها می‌شود و از این جهت وابستگی آن تشدید خواهد شد. آمریکا نیز صراحتا اعلام کرده که به اسرائیل یادآور شده تا از حمله مستقیم به ایران خودداری کند و یک جنگ منطقه‌ای را شروع نکند.

بحران داخلی در اسرائیل نیز جدی است و اختلاف‌نظرها بر سر مسائل گوناگون ازجمله پاسخ به ایران وجود دارد. جناح اقلیت در رژیم صهیونیستی به‌طور کلی معتقد است هر اقدام داخلی و خارجی این رژیم باید با هماهنگی آمریکا صورت بگیرد. دولت آمریکا نیز در شرایط فعلی میلی به تنش ندارد. از سوی دیگر بین اعضای کابینه دولت اسرائیل نیز اختلاف وجود دارد. بخشی از این افراد که احساسی عمل می‌کنند معتقدند باید پاسخ تندی به ایران داده شود، اما نتانیاهو از سایر افراد دولت محاسبه‌گرتر است و این احتمال وجود دارد تا در ازای گرفتن امتیازی مهم از آمریکا، به فکر پاسخ مستقیم به جمهوری اسلامی ایران نباشد. با توجه به عدم‌اجماعی که بر پاسخ مستقیم رژیم صهیونیستی به ایران وجود دارد، پاسخ این رژیم در فضاهای دیگری شاید به وقوع بپیوندد.

مسائل اقتصادی نیز گریبانگیر رژیم صهیونیستی شده است، اما با حضور آمریکا و کمک‌های او، فشارهای اقتصادی در اسرائیل کنترل می‌شود و اجازه نمی‌دهد اقتصاد آن زمین بخورد. بیشترین فشارهای اقتصادی در این رژیم نیز بر طبقه متوسط آن وارد می‌شود.

هشدارهای ایران و نهادهای بین‌المللی ازجمله شورای امنیت نیز نباید فراموش‌شان شود. این هشدارها به‌خوبی رژیم صهیونیستی را از حمله مستقیم یا هر اقدامی در سطح آن برحذر خواهد داشت. البته گیرکردن اسرائیل در باتلاق جنگ و نفرت عمومی موضوعی است که پیش‌تر موجب شد تا این رژیم اقداماتی غیرمنطقی و از روی شتاب‌زدگی انجام دهد.



دیگر خبرها

  • دعوت از چهار وزنه بردار فارسی به اردوی تیم ملی
  • دعوت به اردوی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان
  • همدان، میزبان مسابقات وزنه برداری دختران کشور
  • رکورد بانوان وزنه‌بردار نشان از پیشرفت این رشته است
  • وزنه‌بردار خوزستانی به اردوی تیم‌ملی فراخوانده شد
  • آیا تا به حال خرچنگی را در حال وزنه‌برداری دیده‌اید؟ (فیلم)
  • انتقاد تند قهرمان المپیک و UFC از غول آمریکایی؛ احمق هستی!
  • دفاع نواب نصیرشلال از تصمیم برای دهدار
  • دفاع نواب نصیرشلال از تصمیم برای دهدار/ انتخاب وزنه ها عالی بود
  • چالش‌های رژیم صهیونیستی در پاسخ به ایران