Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرضا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی از بیش از ۴۰ اثر از نویسندگان شهرضایی در موضوعات مختلف رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدعلی جعفری در جلسه ستاد برگزاری هفته کتاب در این شهرستان عنوان کرد: در جوامع مختلف میزان دسترسی به کتاب و آمار مطالعه نشان دهنده به عنوان مهمترین رکن توسعه و پیشرفت در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هر اندازه مردم یک جامعه دسترسی بیشتری به کتاب و منابع مطالعاتی مکتوب داشته باشند و در مقابل سرانه مطالعه هم در آن جامعه بیشتر باشد به همان اندازه پیشرفت و توسعه همه جانبه و بیشتری در آن جامعه ایجاد خواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا گفت: مطالعه تاریخ ایران نشان می دهد ایرانیان از گذشته دوستدار دانش و فرهنگ بوده‌اند و در دوران بعد از اسلام نیز با تشویق هایی که در روایات اسلامی بر علم آموزی وجود داشت، انواع شاخه های دانش گسترش زیادی پیدا کرد.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح مهمترین عناوین برنامه‌های هفته کتاب در این شهرستان اظهار کرد: در این هفته از بیش از ۴۰ عنوان کتاب که به قلم نویسندگان شهرضایی در مدت یک سال گذشته نوشته شده رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در این هفته مراسم پایانی باشگاه‌های کتابخوانی در شهرستان نیز برگزار خواهد شد و به همه کتابخانه‌های شهرستان نیز کتاب اهدا خواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا گفت: در حال حاضر ۵۵ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان وجود دارد که همگی انها دارای کتابخانه هستند اما ۷ عدد از این کتابخانه‌ها به طور رسمی ثبت شده‌اند.

جعفری اضافه کرد: تلاش می کنیم تا در هفته کتاب به کتابخانه های کانونهای فرهنگی و هنری مساجد به ویژه در مناطق روستایی سرکشی و به آنها کتاب اهدا شود.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۵۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از خلاصه کتاب «برجام آینه عبرت»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز قم؛ حجت الاسلام نبویان نویسنده کتاب در این مراسم گفت: این کتاب برای سهولت و به صورت خلاصه و مفید از کتاب ۶ جلدی نوشته شده است و سعی شده در این کتاب خواننده به صورت مختصر و مفید در جریان کم و کاستی و ضعف‌های قرارداد برجام  قرار بگیرد.

نویسنده این کتاب افزود: این کتاب، به صورت خلاصه روایتی از روند مذاکرات، از سال ۸۲ تا سال ۱۴۰۰ را شامل می‌شود و سعی شده به عنوان سند، روند تاریخی مذاکرات را بررسی کرده و ایرادات و نقاط ضعف برجام بررسی و برای مخاطبان بیان شود. 
آیت الله کعبی در مراسم رونمایی از این کتاب با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلابی تمدنی است که سه ضلع دارد گفت: ضلع برخورداری از اجتهاد اصیل با توجه به مقتضیات زمان و تبیین و تعمیق آن، حوزه علم و فناوری با تلفیق ایمان و علم و ضلع اقتدار نظامی، دفاعی و امنیتی سه ضلعی است که بر پایه نظریه مقاومت است و با تلفیق این سه حوزه تمدن سازی محقق خواهد شد. 
 وی افزود: جوانان حوزه و دانشگاه باید نظریه تمدن اسلامی بر اساس انقلاب اسلامی را بشناسند و بستر سازی و زمینه سازی تحقق و گفتمان سازی تمدن سازی اسلامی در کشور را محقق نمایند.

دیگر خبرها

  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • رونمایی از چهار قرآن نفیس خطی در دانشگاه بین المللی
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کتابخانه‌های عمومی مازندران
  • جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود
  • رونمایی از کتاب هم نفس در ایذه
  • امانت ۶ هزار کتاب در ماه در کتابخانه مرکزی میبد
  • رونمایی از خلاصه کتاب برجام آینه عبرت در قم
  • رونمایی از خلاصه کتاب «برجام آینه عبرت»
  • تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر