Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- رییس جمهور در اجتماع مردم سرپل ذهاب ضمن تسلیت به خانواده هایی که عزیزان خود را در حادثه زلزله از دست داده اند و آرزوی شفای عاجل برای آسیب دیدگان، گفت: دولت برای بازسازی منازل و کمک به زندگی آسیب دیدگان و کسانی که منازل آنها در این حادثه در شهر و یا روستا دچار خسارت شده، کمک بلاعوض و وام بلند مدت اعطا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در این دیدار با قدردانی از مردم استان کرمانشاه و سراسر ایران که در این حادثه همچون همیشه در کنار هم بوده و به یاری یکدیگر پرداختند، اظهار داشت: باید همچنین از تلاش های نیروهای امدادرسان و نیروهای مسلح برای کمک و امداد رسانی به زلزله زدگان قدردانی کرد.
وی تاکید کرد: دولت همه امکانات خود را برای کاهش سریع مشکلات مردم بسیج کرده است.
دکتر روحانی با اشاره به نیاز مردم به چادر و امکانات زندگی موقت در مناطق زلزله زده، گفت: عصر امروز ستاد بحران در کرمانشاه تشکیل و بودجه لازم برای بازسازی و جبران خسارت های وارد شده به مردم اختصاص داده خواهد شد.
رییس جمهوری تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام توان خود را برای بازسازی منازل مردم به کار خواهد گرفت و همه دستگاه های مسئول نیز این بنیاد را کمک خواهند کرد.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل و طوفان آزمایش الهی برای بندگان در مسیر یاری و کمک به همنوعان است، افزود: دولت تلاش می کند در این آزمایش موفق باشد، کما اینکه از ساعت های اولیه وقوع این حادثه تلاش ما بر حل مشکل مردم بوده و همه دستگاه ها و مسئولان در این راستا بسیج شده اند.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه بطور مستمر روند امداد رسانی و جبران خسارات مردم این منطقه را پیگیری خواهد کرد، ادامه داد: بیمارستان های تهران، کرمانشاه و استان های معین برای ارائه خدمات درمانی فوری به مصدومان این حادثه بسیج هستند.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه در این حادثه برخی ساختمان هایی که بصورت تعاونی و دولتی ساخته شده و از عمر احداث آنها زمان کمی می گذرد، تخریب و دچار حادثه شده اند، گفت: باید اشکالات و کاستی های موجود در ساخت این بناها بررسی شود و دولت مطمئنا این مسائل را دنبال کرده و مقصران را شناسایی و به مردم معرفی خواهد کرد.
رییس جمهوری تاکید کرد: دولت مردم را تنها نمی‌گذارد و ما به عنوان خادم مردم در کنارتان خواهیم بود.
دکتر روحانی گفت: 11 هزار خانه روستایی و حدود 4500 خانه شهری در این زلزله تخریب شده و نیاز به ساخت 30 هزار مسکن جدید داریم.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه تاکنون 430 کشته و 7454 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده که از جمله آن می توان به تحریب کلی 12 هزار واحد مسکونی و آسیب دیدگی بیش از 15هزار واحد دیگر اشاره کرد.
3033/8066خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی یک باب مغازه در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت: این آتش سوزی ساعت ۱۹ و ۵۵ دقیقه اعلام شده بود که با حضور شش گروه از آتش نشانان پس از حدود سه ساعت مهار شد.

محمدامین لیاقت افزود: این مغازه دوطبقه بوده که طبقه فوقانی آن انبار بود و به علت اینکه پشت این مغازه نیز پارکینگ عمومی بود، شدت گرمای آتش موجب خسارتی به شماری از ماشین های متوقف در پارکینگ شد.

وی گفت: این آتش سوزی خسارت جانی نداشت و خسارت مالی و علت حادثه در دست بررسی است.

بیشتر بخوانید؛ فوت دو تن بر اثر تصادف در بندرعباس

پیشتر در فضای مجازی گفته شده بود در این حادثه چندین مغازه آنش گرفته که آتش نشانی این خبر را تکذیب کرد.

دیگر خبرها

  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • بیش از ۸۰ درصد واحدهای زلزله زده درخوی بازسازی شد
  • مهار آتش سوزی یک باب مغازه در بندرعباس
  • خسارت میلیاردی به راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان
  • احیای حساب ۱۰۰ امام(ره) گامی بلند در محرومیت زدایی روستاها
  • بازسازی بیش از ۸۰ درصد واحد‌های زلزله زده درخوی
  • بازسازی بیش ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده خوی
  • پروانه یکپارچه شبکه و خدمات به سه اپراتور ارتباطی اعطا شد