Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان گفت: بیش از ۵۰ درصد کشاورزان اصفهان هنوز مطالبات گندم خود را از دولت طلبکار هستند.

اسفندیار امینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اصفهان با انتقاد از اینکه حدود 5 ماهه گذشته کشاورزان گندم‌های برداشت شده را به دولت تحویل داده‌اند، اما هنوز میزان قابل توجهی از وجوه گندمکاران پرداخت نشده است اظهار داشت: براساس قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی، دولت باید هزینه تأخیر خرید تضمینی محصولات کشاورزی را پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گذشته‌ها وزارت جهاد کشاورزی براساس قانون خرید تضمینی محصولات زمانی اقدام به خرید می‌کرد که کشاورز به محض فروش محصولات خود پس از گذراندن عملیات دفتری، هزینه‌‌های محصولات را دریافت می‌کردند، اما در سال‌های اخیر هزینه‌ محصولات تحویلی کشاورزان به دولت با تأخیر چندین ماهه پرداخت می‌شود.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان بیان کرد: ما در این مسایل هنوز دچار مشکل هستیم، اما متاسفانه کارها در مسیر صحیح خود اجرایی نمی‌شود، گندم محصولی نیست که بگویم تازه در کشور کاشته می‌شود، بلکه زمان کاشت و برداشت آن مشخص است و باید اعتبارات لازم آن از قبل توسط دولت و در مجلس تعیین شود تا وزارت جهاد کشاورزی بتواند اقدامات قانونی آن را اجرایی کند.

وی با گلایه از اینکه متاسفانه قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی گندم، جو، ذرت، برنج درست اجرا نمی‌شود، گفت: براساس قانون باید نرخ خرید تضمینی گندم قبل از فصل کشت محصول اعلام شود، اما اکنون با آغاز زمان کشت گندمکاران هنوز نرخ‌ها تعیین نشده است.

امینی اظهار داشت: اگر چه کشاورزان از وجوهی که برای خرید محصولات خود دریافت می‌کنند ناراضی‌اند، اما بیش از آن نسبت به پرداخت نشدن به موقع پول خود گلایه‌مند هستند.

وی افزود: حداقل قیمت خرید تضمینی مطابق قانون و آیین‌نامه دولت تعیین می‌شود و باید زمان اعلام آن قبل از فصل کشت باشد.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان پیرامون اینکه در کشور 27 محصول مشمول قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی می‌شود، بیان کرد: براساس قانون باید اعتبارات لازم برای خرید این محصولات کشاورزی تعیین شود، زیرا اعتباری که برای آنها پیش‌بینی می‌شود، اعتباراتی مصرفی نیست، بلکه دولت و وزارت جهاد کشاورزی پس از خریداری گندم، برنج، گوشت، جو و ذرت از کشاورزان آن را مجدد در بازار می‌فروشد.

وی ادامه داد: اعتباراتی که برای خرید محصولات کشاورزی پیش‌بینی و تعیین می‌شود با اعتبارات جاده‌سازی فرق دارد که بگویم مصرفی است، زیرا با برگشت خریدهای کشاورزان به بازار، این اعتبار بودجه‌ای اعتباری و تسهیلات وام به حساب می‌آید.

امینی با بیان اینکه حداقل قیمت خرید تضمینی مطابق قانون و آیین‌نامه دولت تعیین می‌شود گفت: ‌وزارت جهاد کشاورزی قبل از فصل کشت در شهریور ماه هزینه پرداختی برای خرید هر محصول را اعلام عمومی می‌کند که پس از تصویب در مجلس در بودجه وزارت جهاد کشاورزی تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی به درستی اجرا نمی شود، افزود: به تعویق افتادن پرداخت هزینه خرید محصولات کشاورزان سبب دلسردی گندمکاران و برنج‌کاران شده و حتی در کاشت و برداشت محصول هم تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

R41346/P1357/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۵۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوختگی گندم در برخی مزارع «هلیلان»

ایسنا/ایلام مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: به‌دنبال گزارش رسیده از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هلیلان مبنی بر بروز سوختگی در برخی از مزارع گندم به دلیل مصرف یک نوع علفکش خاص، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان برای بررسی دقیق موضوع، به شهرستان هلیلان اعزام شدند.

«علی‌اشرف یاسمی» با بیان این مطلب به ایسنا اظهار کرد: طبق بررسی های بعمل آمده، علفکش مذکور از فروشگاه‌های مجاز سطح استان تهیه نشده و کشاورزان بصورت خودسرانه این علفکش را از فروشگاههای خارج استان (کرمانشاه و لرستان) تهیه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به بررسی صورت گرفته در سامانه مانیتورینگ سموم، که قابلیت پیگیری و رصد هر گونه فروش و توزیع سموم را برای جهاد کشاورزی فراهم نموده، خرید این علفکش در سامانه مذکور ثبت نشده و بصورت غیر مجاز و خارج از شبکه قانونی فروش و توزیع سموم، توسط کشاورزان تهیه شده است.

یاسمی گفت: بدیهی است پس از بررسی میدانی و کارشناسی موضوع، گزارش فنی لازم تهیه  و برای تصمیم گیری و برخورد قانونی با فروشندگان غیرمجاز سموم و متخلفان، به سازمان حفظ نباتات کشور ارسال خواهد شد.

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی استان ایلام افزود: برای جلوگیری از بروز موارد مشابه و وارد آمدن هر گونه خسارت به کشاورزان عزیز و نابودی حاصل دسترنج این قشر آسیب پذیر، به کشاورزان عزیز توصیه می شود برای تهیه و مصرف سموم کشاورزی، حتما با کارشناسان جهاد کشاورزی مشورت نمایند و از خرید سموم از فروشگاههای غیر مجاز خارج از استان، جدا خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است
  • پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • یشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • آمادگی ۴ مرکز برای خرید تضمینی گندم در شادگان
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • شروع برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور
  • نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان
  • سوختگی گندم در برخی مزارع «هلیلان»