Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش های رسیده از مناطق زلزله زده غرب کشور، نشان از تخریب گسترده منازل نوساز در این مناطق دارد؛ ساختمان هایی که در این ده سال اخیر و با مهندسی مدرن ساخته شده اند!

به گزارش «تابناک»؛ مجتمع های مسکن مهر، بخش انبوهی از ویرانی ها را تشکیل می دهد که در زمان دولت قبل ساخته شد؛ اما با این حال، برخی از هواداران دولت قبل، مسکن مهر را از اقدامات مؤثر آن دولت ها دانسته و همچنان خواستار ادامه راه دولت نهم و دهم در دوره روحانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با این حال، متأسفانه کیفیت پایین مصالح به کار رفته در ساخت منازل مسکن مهر، موجب شده که این ابنیه ها با کوچکترین لرزش فرو بریزند و خسارات بسیاری به این ساختمان ها و ساکنان آنها وارد شود. این در حالی است که پیش از این، کارشناسان بسیاری به نوع معماری و ساخت ساختمان های مسکن مهر و حتی ساختمان های خصوصی که توسط بساز و بفروش ها ساخته می شود، معترض بودند.

 

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت وگو با «تابناک» درباره حادثه رخ داده در کرمانشاه و همچنین اقدامات صورت گرفته در خصوص زلزله زده ها اظهار داشت: خوشبختانه پس از تشکیل جلسه بحران در منطقه بسیاری از مشکلات، از جمله کمک های اولیه حل شد؛ اما به دلیل آنکه عمق فاجعه زیاد است، برخی از مشکلات همچنان وجود دارد.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: مشکل کنونی، بیمارستان های صحرایی هستند که البته در حال احداث هستند و تنها بحثی که الان وجود دارد، ارزیابی خسارات به بار آمده و ساخت مسکن برای آسیب دیدگان است، اینجا زمستان های سردی دارد و مردم نمی توانند این فصل را در چادر زندگی کنند.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: روز گذشته، وزیر کشور گفت: دولت عزم جدی برای این کار دارد. امروز هم رئیس جمهور به منطقه آمده و گفته که دولت حداکثر توان خود را خواهد گذاشت تا مشکل سرپناه مردم حل شود.
 
این نماینده مجلس در خصوص خسارات وارده گفت: شرایط سر پل ذهاب بسیار ویژه است و ویرانی های بسیاری به بار آورده است؛ اما در شهرهای دیگر، برخی از ساختمان های دولتی، مساکن مهر و بیمارستان های دولتی تخریب شده اند که بسیار نارحت کننده است.

فلاحت پیشه افزود: هم اکنون کارشناسان فنی، در منطقه مستقرند و مشکلات را ارزیابی می کنند. مدعی العموم هم وارد قضیه شده و شکایت خود را به قوه قضاییه اعلام کرده است تا موضوع پیگرد قانونی و مشخص شود ایراد کار کجا و خیانت از سوی چه کسی بوده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: بیمارستان قدیمی اسلام آباد با سی سال قدمت، همچنان پابرجاست و خسارت چندانی ندیده است؛ اما بیمارستان جدید که چند ماه پیش افتتاح شده، ویران شده است. درمورد مسکن مهر هم وضع به همین شکل است و به همین دلیل، مدعی العموم از دست اندرکاران ساخت این واحدها شکایت کرده است.   نماینده اسلام آباد گفت: فرو ریختن بیمارستان تازه ساخته شده در اسلام آباد غرب، باعث شده تا این بیمارستان به کلی تخلیه و تنها حدود 200 بیمار توسط پرسنل این بیمارستان به داخل حیات منتقل شود. هم اکنون و در این سرما، این بیماران مداوای اولیه می شوند و البته برخی را نیز به مراکز دیگری اعزام کردند.

این نماینده مجلس درباره اختصاص بودجه به این موضوع نیز گفت: در کمیته بحران، تصمیم گرفته شد که از دو محل برای این منطقه بودجه در نظر گرفته شود؛ یک بودجه از محل حوادث و سوانح که در اختیار خود رئیس جمهور است و دیگری ردیفی اختصاصی در بودجه سنواتی سال آینده تحت عنوان ردیف بودجه بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه.

وی همچنین درباره برآوردهای انجام شده گفت: چیزی که تا کنون برآورد شده و بر اساس آمار اولیه، تا این لحظه چیزی حدود 1000 میلیارد تومان نیاز است نا ابنیه و ساختمان هایی که آسیب دیده اند بازسازی شوند؛ البته این آمارها ابتدایی است و باید صبر کنیم تا خسارت نهایی اعلام شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۵۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله علم‌الهدی:بنگاه‌داری ‎بانکها آفت بزرگ بازارمسکن است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها یکی از آفت‎های بزرگ بازار مسکن کشور است، کار به جایی می‌‎رسد که اراضی وسیع و املاک ارزشمند در تهران، مشهد و کل ایران در تملک بانک‌هایی باشد که قرار است مردم را خانه‌دار کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با سیدخلیل منبتی، مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی و جمعی از معاونان وی که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، تزریق امید به بازار مسکن را مهم‎ترین راهبرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و اظهارداشت: مهم تر از هر چیز این است که مردم برای تأمین مسکن امید داشته باشند زیرا امروزه وضعیت طوری است که خانه‎‌دار شدن برای برخی اقشار به منزله یک امر غیرقابل تحقق و موهوم محسوب می‌شود و این ناامیدی باید ریشه‎کن شود.

وی افزود: مهم ترین چالش در بازار مسکن، عدم تناسب عرضه با تقاضاست؛ وقتی این تناسب وجود نداشته باشد و تقاضا بسیار بیشتر از عرضه باشد، کار به جایی می‌رسد که صاحب محصول به هر قیمتی که دلش بخواهد، کالا را وارد بازار می‌‎کند. مسئله مسکن نیز از این قبیل است و ساخت محدود خانه به موازات معطل نگه‎داشتن نیاز مردم کار را به جایی رسانده که برخی افراد به هر قیمتی که بخواهند، مسکن خود را ارائه می‎‌‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بنگاه‌‎داری بانک‎‌ها یکی از آفت‎های بزرگ بازار مسکن کشور است. اینجور که این‎ها رفتار می‌‎کنند، کار به جایی می‌‎رسد که اراضی وسیع و املاک بسیار ارزشمند در تهران، مشهد و کل ایران در تملک همین بانک‎هایی باشد که قرار است مردم را خانه‎دار کنند. اینجاست که می‎‌گوییم نهادهایی نظیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که محصول تدبیر و درایت مستقیم امام راحل هستند، باید به‎ گونه‎ای میدان‎داری کنند که دست مافیا از بازار مسکن دور بماند.

شش ‎هزار  واحد مسکونی در مرحله تکمیل

سیدخلیل منبتی، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی هم در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‎های ساخت مسکن گفت: هم‌اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از 1500 واحد مسکونی برای افراد کم‎ درآمد همچون مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی درحال ساخت است. علاوه بر این، عملیات عمرانی 3500 واحد نیز در سرتاسر استان در دستورکار قرار دارد و در تلاش هستیم تا حتی با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‎ها فراهم شود.

وی بیان کرد: از ابتدای سال 1402 تاکنون، بیش از 26 هزار قطعه زمین در جریان نهضت ملی مسکن روستایی واگذار شده‌ که هم‌اکنون فرایند ساخت در آن‌ها در جریان است. علاوه بر این، در همین بازه زمانی بیش از 697 میلیارد تومان تسهیلات حوزه مسکن روستایی اعم از قیر، اعتبارات ملی، استانی و منابع نفتی تصویب شده که اعطای آن همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدعی العموم از کارخانجات رب گوجه بازدید کرد
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • کشته طرح عفاف و حجاب ضدانقلاب شفا گرفت+ فیلم
  • بودجه کاشان به اندازه میزان خدمات ارائه‌ شده نیست
  • ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی
  • آیت‌الله علم‌الهدی:بنگاه‌داری ‎بانکها آفت بزرگ بازارمسکن است