Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@11:29:30 GMT

جای خالی اطمینان بخشی به آب شرب تهران

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۶۷۰۷

عضو شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت اطمینان بخشی نسبت به سلامت آب شرب در تهران تاکید کرد.

به گزارش مهر، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص آب شهر تهران گفت: امروز جای خالی اطمینان بخشی نسبت به آب شرب تهران احساس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در توضیح این موضوع به اصلاح وجود نیترات در آب تهران اشاره و تصریح کرد: درست است که امکانات وسیعی در اختیار سازمان آب و فاضلاب شهر تهران قرار دارد اما نکته مهم این است که هیچ گاه مجری نمی تواند ناظر خوبی بر کار خود باشد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در سالهای اخیر گزارشاتی را در خصوص وجود نیترات در آب تهران از منابع مستقل دریافت کردیم و پیگیری آن سبب شد که این مشکل اصلاح شود از این روی لازم است که اقدامات در خصوص اطمینان بخشی نسبت به آب شهر از طریق نهاد مستقلی ادامه یابد.

مسجد جامعی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع فرونشست زمین در شهر تهران اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین دلایل فرونشست زمین نفوذ ناپذیری آب و بارندگی در شهر است. خیابانها و کوچه ها و پشت بام ها و حتی کانال های آب روددره ها همه نفوذناپذیر هستند و باید در تصمیم گیری های مدیریت شهری نکاتی اصلاحی در این موارد دیده شود و بارندگی از طریق چاه های جذبی به منابع زیرزمینی انتقال یابد.

وی همچنین نفوذ فاضلاب بیمارستانی به منابع زیرزمینی و حتی فاضلاب شهری را بسیار خطرناک دانست و خواستار ارائه گزارشی در این خصوص از سوی رئیس سازمان آب و فاضلاب شهر تهران شد.

عضو شورای شهر تهران، همچنین به مشارکت مدیریت شهری و سازمان آب و فاضلاب در سامان بخشیدن منطقه ای و یا پهنه ای به شیوۀ بهره برداری بهینه از منابع آب شرب و خام یا پساب در حوزه خدمات شهری اشاره کرد و گفت: با شکل گیری این مشارکت، گام موثری در تحقق مدیریت یکپارچه شهری برداشته می شود و می توان آن را به سایر مناطق شهر گسترش داد.  

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۶۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر روابط عمومی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از تغییر بخشی از مسیر‌های پایانه دولت‌آباد اتوبوس شهری به دلیل اقدامات عمرانی برای رفع فرونشست زمین در بخشی از خیابان شهید رجایی و رفع مشکل طی ساعات آینده خبر داد.

علی مزیدی مسیر مسدود شده را بخشی از خیابان ایرانشهر از چهاراه ایرانشهر تا میدان شهید بهشتی عنوان کرد و افزود: از این رو روال حرکت اتوبوس‌های مسیر شماره ۵۵ که از پایانه دولت آباد حرکت کرده و بعد از طی خیابان کاشانی به پایانه جانباز می‌رسند، تغییر کرد.

وی همچنین از تغییر حرکت مسیر ۳۳ از پایانه دولت آباد و خیابان مهدی و مسیر ۲۳ از پایانه دولت آباد به خیابان امام، خیابان مهدی و خیابان مسکن و شهرسازی خبر داد و خواستار صبوری شهروندان تا زمان مرمت مسیر مزبور و استفاده از خطوط جایگزین شد.

مدیر روابط عمومی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد مسیر‌های جایگزین تردد را خیابان شهید مطهری، میدان آزادی، خیابان فرخی معرفی کرد و افزود: مسیر به زودی بازگشایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد
  • پروژه‌های طرح میثاق رشت پیشرفت قابل قبولی دارد
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • الحاق ۱۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر هشترود
  • الحاق ۱۵۰ هکتار به محدوده شهر هشترود
  • فرونشست بخشی از یک ملک مسکونی
  • دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
  • طرح رصد باید تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود/ انجام یک پروژه کوچک به خواست مردم به اندازه یک کلان پروژه تاثیر گذار است