Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@17:22:25 GMT

اعزام طلاب قم به مناطق زلزله‌زده غرب کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۶۹۱۳

اعزام طلاب قم به مناطق زلزله‌زده غرب کشور

پس از پیام روز یکشنبه آیت‎الله اعرافی نسبت به حضور گسترده طلاب در مناطق زلزله زده، به همت مرکز مدیریت حوزه‎های علمیه و مجمع تقریب مذاهب اسلامی از روز گذشته تا کنون ۸ اتوبوس حامل طلاب داوطلب به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعزام شده است.

به گزارش ایسنا، حجت‎‏الاسلام والمسلمین برقعی امروز در مراسم اعزام جمعی از طلاب به مناطق زلزله زده کرمانشاه از دفتر آیت‌الله اراکی، با جهادی خواندن این حرکت، گفت: این برنامه جهادی با حضور گسترده طلاب انجام شده است و تا کنون ده‎ها طلاب از قم و استان‎های دیگر به کرمانشاه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این حرکت از دو حیث دارای اهمیت است؛ نخست آنکه این حرکت، یک حرکت کاملا انسانی است و نجات و امداد و کمک و یاری به هم نوع و هم دین است که در جای خود باید به آن پرداخت.

وی تصریح کرد: روی دیگر این حرکت، ارایه دقیق و شفاف از چهره واقعی طلاب و حوزه در جامعه است، زیرا امروزه رسانه‎های معاند به هر نحو سعی می‎کنند که روحانیت را از مردم جدا کنند.


مسئول دفتر نشر آثار آیت‎الله اراکی بیان کرد: هدف از اعزام تعدادی از طلاب و روحانیون به مناطق زلزله زده حضور طلاب با لباس و یا بدون لباس به عنوان همدردی است.

وی افزود: گروه‏های بسیاری برای امداد و نجات به مناطق آسیب دیده اعزام شده‌اند و شاید فرصتی برای امداد و نجات پیش نیاید ولی بیشترین کمکی که طلاب می‎توانند به مردم داشته باشند، حضور در کنار آنها و کمک مجدانه و دلسوزانه و حس همدردی و شراکت در غم آنها است.

برقعی بیان کرد: طلاب باید در کنار امداد رسانی، فعالیت روحی و روانی انجام دهند؛ یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد آن است که باید در این شرایط، با مردم مصیبت زده همدردی کنیم. کسانی که داغ دیده و مصیبت دیده هستند نیازی به نصیحت ندارد؛ در این لحظات کاری که باید انجام داد همراهی و همدردی است.

استاد حوزه بیان کرد: یکی از نکات بسیار مهم آن است که برخی از مردم ممکن است که روحانیون را به عنوان نماد حاکمیت بینند و به واسطه مشکلاتی که وجود دارد مباحثی را مطرح کنند ولی طلاب باید با حفظ خونسردی و رعایت حال افراد با آنها همراه شده و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کنند تا چهره واقعی حوزه و طلاب که متاسفانه مظلوم واقع شده است و رسانه های بیگانه و معاند همیشه سعی در تخریب آن دارند برای مردم مشخص شود.

در این مراسم طی دو کارگاه عملی، دو تن از کارشناسان مباحث فقهی و امداد و نجات به ارایه آموزش‎هایی پیرامون نحوه نجات جان مصدمان و همچنین احکام غسل و کفن و دفن و... پرداختند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۶۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت دوباره مترو تهران - کرج

به گزارش صدای ایران از ایرنا،  هادی زند روز چهارشنبه ضمن عذرخواهی و قدردانی از سعه صدر مسافران به علت حذف قطارهای تندرو خط پنج در روزهای اخیر به علت مشکل فنی گفت: از صبح امروز با پایان عملیات رفع اختلال سیستم علائم خط پنج، اعزام قطارهای تندرو نیز طبق برنامه زمان‌بندی در حال انجام است.

اعزام قطارهای تندرو در خط پنج مترو تهران و حومه از صبح دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه به علت اختلال در سیستم علائم تا امروز متوقف شده بود که با رفع این اختلال، اعزام قطارهای تندرو طبق برنامه زمان‌بندی از صبح امروز انجام می‌شود.

خط پنج مترو تهران و حومه از ایستگاه صادقیه تهران آغاز و تا گلشهر کرج امتداد دارد.

این خط در سال ۱۳۷۷ مورد بهره برداری قرار گرفت و اولین خط قابل افتتاح در ناوگان مترو تهران و حومه محسوب می شود.

هم اکنون ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط فعال است.

دیگر خبرها

  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور | عملیات امدادی در این استان‌ها ادامه دارد
  • آغاز سیل و آب‌گرفتگی در چهار استان کشـور
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در چهار استان کشور
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور
  • حرکت دوباره مترو تهران - کرج
  • وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در سیرچ کرمان
  • زلزله سیرچ را لرزاند؛ اعزام ۲ تیم امدادونجات به منطقه
  • اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه