Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴- گزارش های رسیده از مناطق زلزله زده غرب کشور، نشان از تخریب گسترده منازل نوساز در این مناطق دارد؛ ساختمان هایی که در این ده سال اخیر و با مهندسی مدرن ساخته شده اند.
مجتمع های مسکن مهر، بخش انبوهی از ویرانی ها را تشکیل می دهد که در زمان دولت قبل ساخته شد؛ اما با این حال، برخی از هواداران دولت قبل، مسکن مهر را از اقدامات مؤثر آن دولت ها دانسته و همچنان خواستار ادامه راه دولت نهم و دهم در دوره روحانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با این حال، متأسفانه کیفیت پایین مصالح به کار رفته در ساخت منازل مسکن مهر، موجب شده که این ابنیه ها با کوچکترین لرزش فرو بریزند و خسارات بسیاری به این ساختمان ها و ساکنان آنها وارد شود. این در حالی است که پیش از این، کارشناسان بسیاری به نوع معماری و ساخت ساختمان های مسکن مهر و حتی ساختمان های خصوصی که توسط بساز و بفروش ها ساخته می شود، معترض بودند. 
 حشمت الله فلاحت پیشه در گفت وگو با «تابناک» درباره حادثه رخ داده در کرمانشاه و همچنین اقدامات صورت گرفته در خصوص زلزله زده ها اظهار داشت: خوشبختانه پس از تشکیل جلسه بحران در منطقه بسیاری از مشکلات، از جمله کمک های اولیه حل شد؛ اما به دلیل آنکه عمق فاجعه زیاد است، برخی از مشکلات همچنان وجود دارد.
این نماینده مجلس در ادامه افزود: مشکل کنونی، بیمارستان های صحرایی هستند که البته در حال احداث هستند و تنها بحثی که الان وجود دارد، ارزیابی خسارات به بار آمده و ساخت مسکن برای آسیب دیدگان است، اینجا زمستان های سردی دارد و مردم نمی توانند این فصل را در چادر زندگی کنند.
نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: روز گذشته، وزیر کشور گفت: دولت عزم جدی برای این کار دارد. امروز هم رئیس جمهور به منطقه آمده و گفته که دولت حداکثر توان خود را خواهد گذاشت تا مشکل سرپناه مردم حل شود. این نماینده مجلس در خصوص خسارات وارده گفت: شرایط سر پل ذهاب بسیار ویژه است و ویرانی های بسیاری به بار آورده است؛ اما در شهرهای دیگر، برخی از ساختمان های دولتی، مساکن مهر و بیمارستان های دولتی تخریب شده اند که بسیار نارحت کننده است.
فلاحت پیشه افزود: هم اکنون کارشناسان فنی، در منطقه مستقرند و مشکلات را ارزیابی می کنند. مدعی العموم هم وارد قضیه شده و شکایت خود را به قوه قضاییه اعلام کرده است تا موضوع پیگرد قانونی و مشخص شود ایراد کار کجا و خیانت از سوی چه کسی بوده است.
این نماینده مجلس ادامه داد: بیمارستان قدیمی اسلام آباد با سی سال قدمت، همچنان پابرجاست و خسارت چندانی ندیده است؛ اما بیمارستان جدید که چند ماه پیش افتتاح شده، ویران شده است. درمورد مسکن مهر هم وضع به همین شکل است و به همین دلیل، مدعی العموم از دست اندرکاران ساخت این واحدها شکایت کرده است.   نماینده اسلام آباد گفت: فرو ریختن بیمارستان تازه ساخته شده در اسلام آباد غرب، باعث شده تا این بیمارستان به کلی تخلیه و تنها حدود 200 بیمار توسط پرسنل این بیمارستان به داخل حیات منتقل شود. هم اکنون و در این سرما، این بیماران مداوای اولیه می شوند و البته برخی را نیز به مراکز دیگری اعزام کردند.
این نماینده مجلس درباره اختصاص بودجه به این موضوع نیز گفت: در کمیته بحران، تصمیم گرفته شد که از دو محل برای این منطقه بودجه در نظر گرفته شود؛ یک بودجه از محل حوادث و سوانح که در اختیار خود رئیس جمهور است و دیگری ردیفی اختصاصی در بودجه سنواتی سال آینده تحت عنوان ردیف بودجه بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه.
وی همچنین درباره برآوردهای انجام شده گفت: چیزی که تا کنون برآورد شده و بر اساس آمار اولیه، تا این لحظه چیزی حدود 1000 میلیارد تومان نیاز است نا ابنیه و ساختمان هایی که آسیب دیده اند بازسازی شوند؛ البته این آمارها ابتدایی است و باید صبر کنیم تا خسارت نهایی اعلام شود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۷۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران

به گزارش خبرنگار مهر، محمود پاکدل ظهر سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان البرز و استاندار گفت: امروز نیاز جامعه ایثارگری ۲۵۰ هزار میلیارد تومان است که در دولت سیزدهم و با پیگیری‌های رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بودجه بنیاد از ۳۰ هزار میلیارد تومان به ۹۰ هزار میلیارد تومان رسید اما هنوز پاسخگوی نیاز جامعه ایثارگری نیست.

وی با اشاره به اینکه در این افزایش‌ها سعی شده به حداقل بگیرها توجه بیشتری شود و با بیان اینکه در سال جاری مستمری والدین معظم شهدا و حق پرستاری رشد خوبی داشته است، مطرح کرد: در بحث درمان، سرانه هر ایثارگر از ۱۷۵ هزار تومان به بیش از ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته و در مجموع حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران در سال جاری پیش بینی شده است اما هنوز با قوانین فاصله دارد.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: قانون در بعضی از موارد دستگاه‌های اجرایی را موظف به ارائه برخی خدمات مانند مسکن کرده اما ایثارگران اجرای آن را از بنیاد شهید و امور ایثارگران توقع دارند.

پاکدل با اشاره به وضعیت مسکن ایثارگران خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد ایثارگران تاکنون نتوانسته‌اند از خدمات قانونی مسکن استفاده کنند و این یکی از موضوعات مهمی است که پیگیر آن هستیم و بدین منظور برنامه عملیاتی تدوین و نوشته شده است تا بتوانیم موضوع مذکور را در قانون جهش تولید مسکن لحاظ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برخی قوانین در حوزه ایثارگران نیاز به تغییر دارد، افزود: در این زمینه دولت و مجلس به جمع بندی رسیده‌اند که برخی قوانین نیاز به تغییر دارد، ما هم در بنیاد با تشکیل کمیته‌ای درصدد جمع بندی و ارائه نظرات برای تغییرات قانون هستیم، لذا استانداران با توجه به شناخت و تسلط خود و همکاری با بنیاد نظرات خود را در این خصوص منتقل کنند.

مجتبی عبداللهی، استاندار البرز نیز با اشاره به اینکه ایثارگران سرمایه‌های اجتماعی و قشر ویژه جامعه هستند، گفت: ایثارگران بهترین دارایی خود را فدای ارزش‌های نظام اسلامی و امنیت ما کردند و از دارایی خود گذشتند لذا باید به صورت جهادی و صادقانه به آنان خدمت کرد.

وی تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران طی سال‌های متمادی با تغییرات مدیران فراز و نشیب‌های بسیاری داشته و این بر روند خدمت رسانی به ایثارگران تأثیر داشته است. من معتقد هستم با ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد می‌توانیم مشکلات ایثارگران را حل کنیم.

استاندار البرز بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران جای خاص و ویژه ای است که فعالیت در آن اجر معنوی بالایی دارد. فردی که مدیریت این دستگاه را بر عهده می‌گیرد باید صبور باشد و به صورت جهادی به ایثارگران خدمت کند. در بحث مسکن، معیشت، اشتغال و سایر حوزه‌های خدمت رسانی به ایثارگران باید تلاش شود.

عبداللهی مطرح کرد: امروز درصد بالایی از جامعه ایثارگری با مشکل مسکن مواجه هستند و بنیاد شهید و امور ایثارگران باید برای آن چاره اندیشی کند. فلسفه وجودی بنیاد خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هستند و باید به این عزیزان نگاه ویژه و خدمات قابل قبولی ارائه شود.

کد خبر 6086910

دیگر خبرها

  • مدعی العموم از کارخانجات رب گوجه بازدید کرد
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • کشته طرح عفاف و حجاب ضدانقلاب شفا گرفت+ فیلم
  • بودجه کاشان به اندازه میزان خدمات ارائه‌ شده نیست
  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان
  • ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان