Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@02:30:16 GMT

مردم روستاها جنازه ها را بدون مجوز ، دفن می کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۷۳۱۶

محمدعلی منشی زاده با اشاره به زلزله اخیر در استان، گفت: متاسفانه در این حادثه بسیاری هموطنان جان خود را از دست دادند و در حال حاضر ۴۳۰ گواهی فوت برای جان باختگان این حادثه صادر شده است.

منشی‌زاده از اعزام تیم‌های پزشکی قانونی به مراکز زلزله زده خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر یک تیم در شهرستان ثلاث باباجانی، دو تیم در شهرستان سرپل‌ذهاب، یک تیم در قصرشیرین و یک تیم نیز در دالاهو مستقر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با انتقاد از نبود فضای مناسب برای انجام فعالیت‌های پزشکی قانونی، گفت: در حال حاضر تیم‌های مستقر در مناطق زلزله زده در فضای باز کار معاینه اجساد را انجام می‌دهند و حتی چادر هم در اختیار آنها قرار داده نشده است.

منشی زاده افزود: شهرستان های سرپل ذهاب و قصرشیرین سالن تشریح ندارند و در گذشته هر مورد فوتی در منزل یا بیمارستان گزارش می‌شد همکاران به محل رفته و مجوز صادر می‌کردند و اگر نیاز به معاینات بیشتر و آزمایش بود، اجساد به نزدیکترین سالن تشریح در شهرستان های اطراف منتقل می‌شد.

وی تصریح کرد: اما هم اکنون به دلیل نبود سالن تشریح و تعداد بسیار اجساد، تیم های پزشکی قانونی در فضای باز کار معاینه اجساد را انجام داده و گواهی فوت صادر می کنند.

مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی استان کرمانشاه مشکل دیگر در زمینه کار پزشکی قانونی را دفن بدون مجوز برخی جان باختگان عنوان کرد و افزود: متاسفانه در برخی روستاها، خانواده متوفیان تنها با برگزاری مراسم ساده و مذهبی اجساد خانواده و بستگان خود را بدون مجوز فوت دفن می‌کنند.

وی افزود: بر اساس آمار غیر رسمی و پیش بینی که خود ما داریم حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ جان باخته حادثه بدون مجوز دفن شده‌اند.

منشی زاده نسبت به عواقب این کار هشدار داد و افزود: بازماندگان به لحاظ حقوقی و قانونی به مشکل برمی‌خورند و باید برای دفن عزیزانشان حتما مجوز بگیرند.

مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی استان کرمانشاه افزود: از مراجع قضایی و انتظامی و نظامی در خواست داریم در این زمینه هوشیار باشند و از افرادی که اجساد را در منطقه منتقل کرده و برای دفن می‌برند، گواهی دفن بخواهند.

منشی زاده با بیان اینکه هزینه‌ای برای صدور مجوز کفن و دفن دریافت نمی‌شود، گفت: گواهی فوت در کمتر از نیم ساعت صادر می‌شود، زیرا اجساد نیاز به معاینه خاصی ندارند و آثار صدمات روی بدن آنها مشخص است.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۷۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی قاچاق در شهرقدس

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی کرمی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: مأموران دایره امنیت اقتصادی پلیس آگاهی قدس طی عملیات مشترک با پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ پس از دریافت خبری مبنی بر دپوی مقادیر قابل توجهی تجهیزات پزشکی که از مبادی غیر قانونی وارد شهرستان قدس شده بود، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی بیان داشت: مأموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی با مقام قضائی قدس از یک باب سوله بازدید و انواع تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی قاچاق را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه ارزش ریالی کالای کشف شده توسط کارشناسان ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده، خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا و اموال مکشوفه نیز طی دستور قضائی تحویل سازمان غذا و دارو شد.

کد خبر 6063550

دیگر خبرها

  • توضیح وزارت بهداشت درباره خانم دکتر بخشی/ علت مرگ هنوز توسط پزشکی قانونی اعلام نشده است
  • پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته شد+عکس
  • (عکس) پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته شد
  • پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته شد +عکس
  • پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته شد + عکس
  • کشف ۳ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی قاچاق در شهرقدس
  • برگزاری هر گونه تجمع باید با مجوز قانونی باشد/ عاملان تحرکات جشن نوروز شناسایی می شوند 
  • برگزاری هر گونه تجمع باید با مجوز قانونی باشد/ عاملان تحرکات جشن نوروز شناسایی می‌شوند
  • برگزاری هرگونه تجمع باید با مجوز قانونی باشد
  • بیش از ۲۴۰ مرکز سلامت فارس در خدمت مسافران نوروزی