Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: آیت‌الله مکارم شیرازى، آیت الله نوری همدانی و آیت الله حسین وحید خراسانی در پیام های جداگانه ای استفاده از یک‌سوم سهم مبارک امام برای امدادرسانی و کمک کردن به آسیب دیدگان این حادثه را مجاز دانستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت‌الله مکارم شیرازى در پیامی ضمن تسلیت درگذشت جمعی از هموطنان در زلزله غرب کشور استفاده از یک‌سوم سهم مبارک امام برای امدادرسانی و کمک کردن به آسیب دیدگان این حادثه را مجاز دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در پیام آیت‌الله مکارم شیرازی آمده است: زمین‌لرزه‌اى که در غرب کشور رخ داد و جمعى از هموطنان عزیز ما را به کام مرگ فرو برد و یا مجروح ساخت و خانه‌هاى زیادى را ویران کرد موجب تأسف شدید شد.

در ادامه این پیام آمده است: امیدواریم دولت و همه مسئولان هر چه زودتر به ترمیم خرابى‌ها و نگهدارى آسیب‌دیدگان و نجات مجروحان اقدام کنند و خیرین و نیکوکاران نیز در این راه کمک شایسته کنند تا از این طریق مرهمى بر دل‌هاى مجروح این عزیزان گذارده شود.

در این پیام تأکید شده است: در ضمن مؤمنین مجاز هستند از یک‌سوم سهم مبارک امام(ع) براى این کار خداپسندانه استفاده کنند و از برکات معنوى و الهى آن برخوردار شوند، نسبت به خسارات جانى و مالى کشورهاى همسایه نیز بسیار متأسفیم، امیدواریم مسئولان محترم آن کشورها نیز حداکثر تلاش خود را براى جبران خسارت‌ها و نجات مصدومان داشته باشند.

همچنین دفتر آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید نیز نظر ایشان را برای اختصاص یک سوم از سهم امام مجاز دانست.

در متن پیام آیت الله نوری همدانی نیز به این شرح است: خبر زمین لرزه در منطقه غرب کشور که باعث جان باختن و مصدوم شدن عده ای از هموطنان ما شد موجب تاسف و تاثر گردید.

لازم است مسولان محترم هرچه سریعتر با در اختيار گرفتن همه امکانات مادی و معنوی به کمک حادثه ديدگان بشتابند.

اينجانب از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان این حادثه طلب مغفرت و رحمت و برای آسيب ديدگان سلامتی مسلت مینمایم.  

همچنین دفتر آیت الله نوری همدانی اعلام کرد: درپی تماس های مکرر مقلدین مرجع عاليقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته مبنی استفاده از سهم امام علیه السلام برای زلزله زدگان معظم له صرف یک سوم از سهم امام علیه السلام را مجاز دانسته اند.

همچنین متن اطلاعیه‌ای نیز توسط دفتر آیت الله العظمی حسین وحید خراسانی صادر شده  است که بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ.

حادثه‌ ناگوار زلزله در غرب کشور و همچنین کشور همسایه، عراق، موجب تألم خاطر معظم‌له گردید. ایشان ضمن همدردی با بازماندگان این حادثه‌ ناگوار و طلب مغفرت برای جانباختگان و شفای عاجل برای مصدومان، اجازه فرمودند: مؤمنین می‌توانند یک سوم از سهم مبارک امام علیه السلام را جهت رفع ما یحتاج ضروری آسیب دیدگان، صرف نمایند.

پایان پیام/345

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۷۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سرپرست فرمانداری مهریز گفت:بر اثر بارش‌های اخیر و جاری شدن سیلاب نه منزل سطح شهر و مناطق روستایی دچار خسارت شدند.


احمد آخوندی افزود: خسارت وارده به منازل بالای پنجاه درصد بوده که بررسی و اقدام لازم صورت گرفته است.


فرمانده حوزه علی بن ابطالب (ع) مهریز گفت: گروه‌هایی که به صورت خودجوش برای کمک به شهروندان مهریزی آماده به خدمت بودند، گروه‌های جهادی بودند که با هماهنگی‌های صورت گرفته در راستای تخلیه سیلاب، رفع گل و لای خانه‌های درگیر سیل اقدامات موثری را انجام دادند.


دهقانیزاده افزود: در قالب سه گروه جهادی حدود سی نفر از بسیجیان و جهادگران چای کار بودند و کمک کردند.

دیگر خبرها

  • پیام برادران انصاری در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • آخرین وضعیت امداد رسانی به شهرستان زیرکوه
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان ۷ استان در اثر آبگرفتگی و سیل
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان