Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:59:21 GMT

آمار کشته‌های زلزله کرمانشاه به 530 نفر رسید

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۸۱۳۴

آمار کشته‌های زلزله کرمانشاه به 530 نفر رسید

کرمانشاه- ایرنا- مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی کرمانشاه از دفن بدون مجوز دست ‌کم 100 جانباخته زلزله خبر داد و گفت: تاکنون 430 گواهی فوت صادر شده و احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

محمدعلی منشی‌زاده ظهر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس گزارش پرسنل پزشکی قانونی، مردم شهرها و روستاهای زلزله ‌زده بین 100 تا 150 نفر از جان‌باختگان خود را بدون اطلاع رسانی و مجوز دفن کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ناآگاهی از تبعات قانونی و حقوقی و تاملات روحی را مهمترین دلیل دفن بدون مجوز جان باختگان توسط بازماندگان دانست و هشدار داد که این کار پیامدهای متعددی دارد و وابستگان را در موضوع انحصار وراثت، بیمه و... دچار مشکل می کند.
منشی زاده از زلزله زدگان خواست که بستگان از دست رفته خود را پس از معاینه و صدور مجوز پزشکی قانونی دفن کنند.
آنچنان که او بیان کرد، با توجه به مشخص بودن علت فوت، تنها یک معاینه ظاهری بر روی اجساد انجام می شود که آن هم رایگان است.
منشی زاده گفت: علاوه بر ادارات پزشکی قانونی شهرستان ها، پنج تیم بحران پزشکی قانونی استان نیز در شهرستان ثلاث باباجانی، سرپل ‌ذهاب( 2 تیم)، قصرشیرین و دالاهو مستقر هستند.
او به مشکلات تیم های بحران هم اشاره کرد و گفت: ساماندهی مناسبی نشده و هیچ مکانی در اختیار تیم های پزشکی قانونی قرار نگرفته است طوری که اکنون معاینه اجساد بیشتر در فضای باز انجام می شود.

** احتمال افزایش آمار کشته ها/ یک جسد فاقد هویت
به گفته مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی استان کرمانشاه، تاکنون 430 گواهی فوت صادر شده و تا ظهر سه شنبه هم هیچ جسد جدیدی ارجاع و گزارش نشده است اما براساس گزارش همکاران ما بویژه در سرپل ذهاب، احتمال افزایش آمار کشته ها وجود دارد.
براساس این آمار و با احتساب اجساد دفن شده بدون مجوز، تاکنون بین 530 تا 580 نفر در زلزله استان کرمانشاه کشته شده اند.
منشی زاده البته گفت که جسد یک مرد جانباخته در سرپل ذهاب هم احراز هویت نشده اما نمونه ژنتیک او گرفته شده و اگر کسانی برای شناسایی مراجعه کنند، با نمونه آنها تطبیق داده خواهد شد.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه تاکنون بیش از هفت هزار و 500 مصدوم هم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرد است.
در جریان این زلزله 12 هزار واحد مسکونی به کلی تخریب شده و بیش از 15هزار واحد دیگر نیز آسیب دیده است.
7444/8066 خبرنگار:عبدالله الماسی ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۸۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد

موسی ادیب‌فر مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی با اشاره به ثبت ۷۲ هزار و ۶۸۹ معاینه بالینی پزشکی قانونی در استان، گفت: پارسال همچنین ۲ هزار و ۴۲۳ مورد فوتی در به ثبت رسیده که هزار و ۹۱۵ نفر مرد و ۵۰۸ نفر زن بودند.

وی با اشاره به آمار نزاع و درگیری، اضافه کرد: پارسال ۲۸ هزار و ۷۷ مورد نزاع و درگیری در چارچوب معاینات بالینی ثبت شد که در مقایسه با سال پیشین نیز برابری می‌کند.

ادیب‌فر ادامه داد: ۷ هزار و ۷۵۰ زن و ۲۰ هزار و ۳۲۷ مرد پارسال بخاطر نزاع و درگیری مورد معاینه بالینی نزاع جرحی قرار گرفتند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی افزود: ۹ هزار و ۳۷۲ مرد و ۴ هزار و ۳۵ زن نیز آسیب دیده در اثر تصادف رانندگی، در این مرکز معاینه بالینی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • پزشکی قانونی : سال گذشته ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود