Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- جمهوري اسلامي ايران بايد حضور پررنگ تري در رسانه ها داشته باشد و کارهاي ضدحقوق بشري غرب را به رخ بکشد و در واقع بايد غرب و نظام سلطه محاکمه حقوق بشري شوند.
 به گزارش خبرگزاري آريا، آيت الله صادق آملي لاريجاني پس از يازدهمين جلسه شوراي عالي ستاد حقوق بشر در جمع خبرنگاران افزود: اسلام از جهت حقوق بشر سخنان مهم و عظيمي دارد که در دنيا قابل طرح است و در اين جلسه تأکيد شد که روي مباني حقوق بشر اسلامي کار اساسي صورت گيرد و به دنيا عرضه شود و ستاد حقوق بشر بعنوان کارهاي اثباتي موظف است اين اقدامات را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي برگزاري جلسات مهم تبييني در حوزه و دانشگاه و هم براي سطوح مختلف مخاطبان را ضروري خواند و گفت: بحث هاي مهم حقوق بشري در دنيا عليه جمهوري اسلامي ايران مطرح است اين سخنان در قالب اظهارات مديرکل سازمان ملل و يا گزارشگر ويژه و يا به صورت قطعنامه مطرح مي شود که متأسفانه متضمن اتهامات بسيار گسترده عليه جمهوري اسلامي است که اساساً پايه اي ندارد.
رئيس قوه قضائيه افزود: جمهوري اسلامي ايران درطول اين 40 سال در احقاق حقوق مردم و حقوق انسان ها و بشر کارهاي جديد انجام داده و قوانين مترقي را تصويب کرده است و در مقام اجرا از بسياري از اين اتهامات مبراست.
وي گفت: متأسفانه گزارشگرها و دبيرکل سازمان ملل روش هاي نادرستي را در پيش گرفته اند و از اتهاماتي که منافقين در خارج از کشور و گروه هاي ضدانقلاب عليه جمهوري اسلامي مطرح مي کنند، بعنوان اسناد مي آورند درحاليکه اتهامات بايد مستدل و مستند باشد و هر ادعايي عليه جمهوري اسلامي ايران نبايد مطرح شود و متأسفانه اين شيوه نادرست است.
آيت الله آملي لاريجاني جمهوري اسلامي را قرباني تروريسمي خواند که عمده آن از ناحيه منافقين بوده است و افزود: ما در منطقه مي بينيم که کشورهاي سلطه جهت گيري هاي حقوق بشري عليه ما دارند درحاليکه خودشان بسيار روش هاي نادرست و دوگانه اي را اتخاذ کرده اند.
وي گفت: شما در اطراف ما مي بينيد که برخي کشورها حتي يکبار هم از مردم رأي گيري نکرده اند آنوقت آنها متهم نيستند اما جمهوري اسلامي ايران که از بدو تشکيلش تاکنون هر 1 و نيم تا 2 سال حداقل يک انتخابات برگزار کرده و رأي مردم ديده شده اکنون متهم است به نقض حقوق بشر و عدم رعايت موازين حقوق بشري.
رئيس دستگاه قضا افزود: شما مي بينيد که در بحرين با کسانيکه فقط خواستار حق رأي هستند چه برخوردهايي مي شود و شما هجمه هاي عربستان را در يمن مي بينيد که نه تنها با همه موازين حقوق بشري مخالف است، بلکه مصداق جرائم جنگي و جرايم عليه بشريت است اما مورد التفات و توجه و عنايت خاص آمريکاست.
آيت الله آملي لاريجاني گفت: پس معلوم مي شود دولت هايي مانند آمريکا، انگليس و برخي کشورهاي اروپايي که با عربستان معاملات گسترده در باب فروش سلاح دارند صادقانه در بحث حقوق بشر سخن نمي گويند و درباره رژيم صهيونيستي هم مي بينيد که چه فجايعي عليه فلسطينيان داشته است و متأسفانه مورد حمايت آمريکا و کشورهاي غربي قرار مي گيرد.
رئيس دستگاه قضا افزود: اين است که ما معتقديم جمهوري اسلامي ايران بايد حضور پررنگ تري در رسانه ها داشته باشد و کل تمدن غرب را که حمايت هاي بي دريغي از اقدامات ضدحقوق بشري مي کند، به محاکمه بکشد.
وي درباره اوضاع ميانمار نيز گفت: متأسفانه کشورهاي غربي در اينباره به گفته ها و مصوبات خالي بسنده کرده اند و چه کار عملي و واقعي براي حمايت از مردم بي پناه ميانمار و يمن انجام داده اند؟
آيت الله آملي لاريجاني افزود: ما در جلسه امروز مصوباتي داشتيم که در هفته و ماه هاي آينده اجرايي مي شود.
وي گفت: بناست هفته آينده مسئولان اتحاديه اروپا به کشور ما بيايند و مذاکراتي از جمله مذاکرات حقوق بشري خواهند داشت که اميدواريم اين مذاکرات در چارچوب سياست هاي نظام جمهوري اسلامي صورت گيرد و ستاد حقوق بشر هم در اين بحث فعال باشد.
رئيس دستگاه قضا در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه آيا در بحث تهاجمات حقوق بشري به جمهوري اسلامي ايران بايد مواضع تهاجمي داشت يا تدافعي؟ افزود: بايد هر دو باشد به دليل اينکه ما مباني محکم و متين حقوق بشر اسلامي داريم و از آن دفاع مي کنيم و حتماً سخنان قابل عرضه در دنيا داريم و فقط نبايد بحث دفاع باشد چراکه اسلام بالاترين معيارهاي حقوق بشري را دارد و صرف يک ادعا نيست.
وي گفت: 1400 سال پيش پيغمبر فرمودند که همه مردم مانند دندانه هاي يک شانه هستند درحاليکه تا يک قرن پيش در آمريکا برده داري را با آن کيفيت ظالمانه داشتند و در نظام اسلامي ما که اميرالمؤمنين (ع) معيار حقوق بشر است شاهد بوديم که چه دستوراتي به مالک اشتر دادند اما در يک قرن پيش در کشورهاي عربي و آمريکايي عليه برده هايي که به زور از آفريقا مي آوردند ظلم هايي روا مي شد.
رئيس قوه قضائيه به سابقه عظيم تمدني ايران اشاره کرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران در بحث حقوق بشر اسلامي حرف هاي زيادي دارد و تا جاييکه لازم بوده اين موارد تبيين نشده است و اميدواريم همه دستگاه هاي حاضر در ستاد فراقوه اي حقوق بشر تعامل خوبي در عرضه و تبيين اين مباني داشته باشند و بتوانند حمايت هاي بي دريغ نظام سلطه را از ظالمان به چالش بکشند.
وي افزود: بايد حتماً در اينباره نگاه هجومي وجود داشته باشد و مغرب زمين بايد به جهت نقض مباحث حقوق بشري محاکمه شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۸۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» نقطه عطفی در تاریخ مبارزه با رژیم اشغالگر قدس

به گزارش خبرگزاری مهر، خانه مطبوعات استان قم در حمایت از عملیات غرورآفرین «وعده صادق» بیانیه ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است.

بسمه تعالی

در نخستین دقایق بامداد روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برگ زرین و یوم الله دیگری در تاریخ پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم خورد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به توطئه ها و جنایت‌های بیشمار رژیم کودک کش و جعلی صهیونیستی از جمله حمله هوایی به ساختمان کنسولگری ایران در شهردمشق سوریه و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان و مستشاران عالی رتبه نظامی جمهوری اسلامی و همچنین ترور دانشمندان هسته ای کشور طی سالیان گذشته، به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های نماز عید سعید فطر امسال بر تحقق آن وعده دادند، طی عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق» و با رمز «یا رسول الله (ص)» حمله گسترده موشکی و پهپادی به اراضی اشغالی انجام دادند که این پاسخ قاطع، به موقع و سیلی محکم، موجب غرور ملی، تحقیر دشمن و خرسندی ملت بزرگ ایران، دوستداران انقلاب اسلامی و آزادی خواهان جهان شد.

بی شک اهداف راهبردی، سیاسی و نظامی این حمله تاریخی که نمایش گوشه ای از اقتدار و توانمندی های بازدارنده نظامی جمهوری اسلامی ایران بوده با گذر زمان بیش از پیش آشکار می گردد و نقطه عطفی در تاریخ مبارزه با رژیم منحوس اسراییل و نابودی این غده سرطان منطقه خواهد بود.

اهالی رسانه استان قم از همان ساعات ابتدایی حمله غرورآفرین جمهوری اسلامی ایران به مواضع رژیم اشغالگر قدس، تجمع ها و برنامه های مختلف آحاد مردم شریف و انقلابی شهر مقدس قم در حمایت از عملیات «وعده صادق» را در قالب های مختلف خبری در رسانه ها منعکس نمودند و در ادامه مسیر نیز در این میدان، حضوری جهادی خواهند داشت.

خانه مطبوعات قم به نمایندگی از جامعه رسانه ای استان با تقدیر از رشادت های دلاورمردان پرافتخار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران؛ امیدوار است در آینده ای نزدیک، آزادی قدس شریف این پاره تن امت اسلام و نابودی رژیم صهیونیستی با حضور باشکوه ملت‌های مسلمان و آزاده جهان محقق گردد.

کد خبر 6080168

دیگر خبرها

  • نطر عجیب معاون رییس جمهوری درباره افزایش حقوق‌ها/منظور چه گفت؟
  • غریب آبادی: شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ناتوان است
  • غریب آبادی : هرگونه تعرضی را حتی اگر در قلمرو کشور ثالثی صورت بگیرد، پاسخ مستقیم خواهیم داد
  • ایران هرگونه تعرض به منافعش را پاسخ خواهد داد
  • شوک ایندیپندنت از عملیات وعده صادق سپاه
  • وعده صادق و یادآوری نیاز به طرحی نو در حقوق بین الملل
  • یک گام به نفع حقوق شهروندی
  • عملیات «وعده صادق» نقطه عطفی در تاریخ مبارزه با رژیم اشغالگر قدس
  • هنرمندان استان اصفهان از عملیات «وعده صادق» حمایت کردند
  • رژه روز ارتش در تهران و مراکز استان‌ها برگزار می‌شود + جزئیات