Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – پس از وقوع زمین لرزه مرگبار در منطقه ای نزدیک مرز ایران و عراق که جان صدها تن از هموطنان را گرفت، سران و مقامات کشورها و سازمان های مختلف جهان همدردی خود را با زلزله زدگان اعلام کرده اند. رسانه های کشورهای مختلف نیز توجه ویژه ای به این حادثه تلخ داشتند.

*** چند رسانه اسپانیایی در گزارشات مختلفی‌ وقوع زمین لرزه در غرب ایران و هم مرز با عراق را بازتاب دادند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه ال پاییس در آخرین گزارشی تحت عنوان یک زلزله 7.3 ریشتری مرز بین عراق و ایران را لرزاند منتشر کرد.
روزنامه لا وانگواردیا در آخرین گزارش خود نوشت که بیش از 200 نفر در پی زمین لرزه یکشنبه شب در استان کرمانشاه کشته و 1686نفر نیز مجروح شده ا‌ند.
روزنامه ال موندو نیز در آخرین گزارش خود از دست کم 214 کشته و بیش از 2000 مجروح در این زمین لرزه خبر داده و اشاره نمود که این زلزله حتی در تهران ، بغداد و جنوب شرقی‌ ترکیه احساس شد .
خبرگزاری های افهواروپاپرس، شبکه های تلویزیونی‌ دولتی و خصوصی افزون بر سایر روزنامه های اسپانیا نیزدر گزارشات مشابهی‌ ، این زمین لرزه را بازتاب دادند.

***بازتاب زلزله ایران در رسانه های انگلیس
بسیاری از رسانه‌ها و روزنامه‌های انگلیسی نیز زلزله شامگاه گذشته را بازتاب دادند.

*** زلزله غرب ایران تیتر یک بسیاری از رسانه های جنوب شرق آسیا
رسانه های جنوب شرق آسیا و همچنین استرالیا و نیوزیلند زلزله غرب و شمال غرب ایران را به طور وسیع بازتاب دادند و حتی برخی از آنها این خبر را در صفحات اصلی تارنماهای خود منتشر کردند.
خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) از روز گذشته با انتشار اخبار تلفات این زلزله نوشت که بیش از 20 روستا در استان کرمانشاه تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته و آب و برق این مناطق نیز قطع شده است.
خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا) نیز در بخش اندونزیای زبان خود در خبری با اعلام تعداد قربانیان نوشت که این زلزله در مرز ایران و عراق رخ داد.
خبرگزاری رسمی ویتنام (ونا) هم در بخش اخبار جهان خود با انتشار تصویری از خرابه های زلزله یکشنبه شب در مرز ایران و عراق نوشت گروههای امدادی در سرپل ذهاب و سایر نقاط استان کرمانشاه در حال جستجو برای نجات بازماندگان این زلزله هستند.
روزنامه بانکوک پست تایلند نیز اخبار این زلزله را مورد پوشش قرار داد و در خبری ضمن ارائه آخرین آمار تلفات این زلزله نوشت که زلزله سهمگینی به قدرت 7.3 ریشتر بخش غربی ایران را به لززه در آورد.
شبکه خبر ای.بی.سی استرالیا نیز در خبری با تیتر زلزله ایران – عراق: 450 کشته، هفت هزار زخمی در حالی که عملیات امداد ایرانیان رو به کاهش است نوشت: مقامات ایرانی بیان کرده اند که عملیات جستجو در برخی از مناطق زلزله زده در نزدیکی مرز عراق به پایان رسیده است.

*** پاپ پیام تسلیت به ایران و عراق فرستاد
پاپ فرانسیس رهبرکاتولیک های جهان باارسال پیامی با حادثه دیدگان زلزله ایران و عراق ابراز همدردی کرد .
وی با ارسال دو تلگرام به ایران و عراق تسلیت خود را درباره خسارت ها و از دست رفتن تعدادی از شهروندان این دو کشور در جریان زمین لرزه شدید یکشنبه شب در مرزهای غربی ایران ابراز داشت.

*** پیام تسلیت مجمع دانشجویان ایرانی شانگهای به مناسبت زلزله غرب کشور
مجمع دانشجویان ایرانی شانگهای با صدور پیامی درگذشت جمعی از هموطنانمان در حادثه زلزله شب گذشته مناطق غرب کشور را تسلیت گفت.

*** رئیس جمهوری ارمنستان با مردم ایران ابراز همدردی کرد
«سرژ سرکیسیان» رئیس جمهوری ارمنستان با ارسال پیامی برای حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، کشته شدن شمار زیادی از هموطنان در حادثه زلزله در مناطق غرب کشور را به وی تسلیت گفته و با مردم ایران ابراز همدردی کرد.

*** اعلام آمادگی ایتالیا برای کمک به زلزله زدگان در ایران وعراق
پائولو جنتیلونی نخست وزیر ایتالیا در پیامی کوتاه از طریق شبکه اجتماعی توییتر جهت کمک به زلزله زدگان در ایران و عراق اعلام آمادگی کرد.

*** پیام تسلیت امیر کویت به رئیس جمهوری اسلامی ایران به دلیل وقوع زلزله
شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت با ارسال پیام تسلیت به حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران کشته شدن جمعی از ایرانیان در حادثه زلزله در استان کرمانشاه را تسلیت گفت.

*** رئیس جمهوری سوریه به روحانی تسلیت گفت
بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در پیامی جان باختن شهروندان غرب ایران در حادثه زمین لرزه را به رئیس جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت و با مردم ایران ابراز همدردی کرد.

*** ابراز همدردی مقامات انگلیس با زلزله‌زدگان ایران و عراق
«بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس دریک پیام توییتری نوشت: به مردم ایران و عراق در پی زلزله مرگبار شامگاه گذشته تسلیت می‌گویم. انگلیس آماده است تا به قربانیان این حادثه و در عملیات امدادرسانی کمک کند.
نیکلاس هاپتون سفیر انگلیس در تهران نیز با انتشار پیامی در حساب توییترش نوشت: از شنیدن خبر زلزله کرمانشاه غمگین شدم و با خانواده کشته‌شدگان و تمام زلزله‌زدگان ابراز همدردی می‌کنم.
جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس نیز در توییتی نوشت: فکر و ذهن من با قربانیان زلزله خسارت باری است که ایران و عراق را دیروز به لرزه درآورد. باید هر چه می‌توانیم برای فراهم ساختن پشتیبانی فوری انجام دهیم.

*** پیام های ابراز همدردی وزیران امور خارجه اتریش و آلمان درباره زمین لرزه
سباستین کورتز وزیر امور خارجه اتریش و زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان در پیام های جداگانه ای با خانواده های قربانیان زلزله یکشنبه شب ایران و عراق ابراز همدردی کردند.
*** اعلام همدردی دولت و ملت ترکیه با مردم ایران به خاطر وقوع زلزله
«بینالی ییلدریم» نخست وزیر ترکیه در تماس تلفنی با معاون اول رئیس جمهوری کشورمان، با تسلیت درگذشت شماری از هموطنانمان در حادثه وقوع زلزله با مردم ایران ابراز همدردی کرد.

*** پیام تسلیت رئیس جمهوری و نخست وزیر پاکستان به روحانی
«ممنون حسین» رئیس جمهوری و «شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر پاکستان در پیام هایی جداگانه به حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران وقوع زمین لرزه 7.3 ریشتری در استان های غربی کشور و جان باختن جمع زیادی از هموطنان را تسلیت گفتند.

*** رئیس جمهوری بلاروس جان باختن جمعی از مردم ایران در زلزله را به روحانی تسلیت گفت
آلکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس در پیامی به حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران وقوع زلزله در غرب کشورمان و جان باختن شماری در این حادثه را تسلیت گفت.

*** نخست وزیر روسیه جان باختن شمار زیادی از ایرانیان را در حادثه زلزله به روحانی تسلیت گفت
دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه در پیامی به حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، جان باختن شمار زیادی از ایرانیان و به بار آمدن خسارت های سنگین بر اثر زمین لرزه را تسلیت گفت.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز در پیامی به حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، کشته شدن صدها نفر در حادثه زمین لرزه در مناطق غرب ایران را تسلیت گفت.

*** وزارت خارجه آمریکا با قربانیان زلزله ایران و عراق ابراز همدردی کرد
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای با خانواده های جانباختگان و آسیب دیدگان زمین لرزه یکشنبه شب ایران و عراق ابراز همدردی کرد.

*** وزیر خارجه هلند با حادثه دیدگان زلزله ایران و عراق ابراز همدردی کرد
وزارت خارجه هلند در پیامی توئیتری همدردی «هالبه زلسترا» وزیر خارجه این کشور با آسیب دیدگان زمین لرزه ایران و عراق را اعلام کرد.

*** پیام تسلیت نخست وزیر اسپانیا به روحانی و مردم ایران
«ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا با ارسال تلگرامی به «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران، مراتب تسلیت و همبستگی‌ خود با قربانیان زلزله در غرب ایران را ابراز داشت.

*** اعلام تسلیت و همدردی دولت و مردم مالزی با زلزله زدگان غرب کشور
وزارت امور خارجه مالزی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: دولت و مردم مالزی به خانواده قربانیان زلزله زدگان غرب کشور تسیلت گفته و با آنها اعلام همدردی کردند.

*** نماینده ولی فقیه در عراق به ملت های ایران و عراق تسلیت گفت
آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق و عضو مجلس خبرگان رهبری با صدور اطلاعیه ای این حادثه را به دو ملت ایران و عراق تسلیت گفت.

*** بیانیه وزارت خارجه آرژانتین در مورد زلزله غرب ایران
وزارت خارجه آرژانتین با صدور بیانیه ای با خانواده های قربانیان زلزله یکشنبه شب در غرب ایران ابراز همدردی کرد.

*** پیام های تسلیت مصر و اردن به ایران در پی زلزله غرب کشور
وزارت خارجه مصر و عبدالله دوم پادشاه اردن با ارسال پیام هایی کشته شدن شماری از شهروندان ایرانی را در زلزله اخیر در غرب کشور تسلیت گفتند و با خانواده های قربانیان همدردی کردند.

*** رئیس جمهوری ترکمنستان وقوع زلزله را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت
قربانعلی بردی محمد اف، رئیس جمهوری ترکمنستان در پیامی خطاب به دکتر روحانی رئیس جمهوری وقوع زلزله در استان های غربی کشورمان را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت .

*** همدردی آیت الله سیستانی با ایران؛ اختصاص نیمی از سهم امام به زلزله زدگان مجازست
آیت الله سید علی حسینی سیستانی مرجعیت عالی عراق روز سه شنبه اعلام کرد : صرف نیمی از سهم امام برای زلزله زدگان غرب ایران را مجاز است.

*** پیام تسلیت جنبش حماس به ایران در پی وقوع زلزله اخیر
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در پیامی به حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، کشته شدن شماری از شهروندان ایرانی را در زلزله اخیر در غرب کشور تسلیت گفت.

*** اعلام آمادگی ارمنستان برای اعزام تیم امدادرسانی به ایران
خانم نانا گندویان سخنگوی وزارت موقعیت های اضطراری ارمنستان برای اعزام نیروهای کمکی به ایران به منظور مشارکت در عملیات امدادرسانی به زلزله زدگان در مناطق غرب کشور اعلام آمادگی کرد.

*** ایتالیا کمک های بشردوستانه برای زلزله زدگان ایران و عراق ارسال می کند
آنجلینو الفانو وزیر خارجه ایتالیا از ارسال یک محموله بشردوستانه برای زلزله زدگان به ایران و عراق خبر داد.
وزارت خارجه ایتالیا در بیانیه ای اعلام کرد که یک پرواز حامل 12 تن کمک های بشردوستانه برای زلزله زدگان ، امشب عازم سلیمانیه عراق می شود.

*** اعلام آمادگی انجمن علمی و فرهنگی ایران – فیلیپین برای ارائه کمک به زلزله زدگان ایران
انجمن علمی و فرهنگی ایران – فیلیپین در مانیل با انتشاربیانیه ای اعلام کرد: مردم فیلیپین ضمن عرض تسلیت، همدردی خود را از صمیم قلب با خانواده های زلزله زدگان و ملت ابراز کرده و آماده ارائه هر نوع کمک در این زمینه است.

***دولت جمهوری آذربایجان برای کمک به حادثه دیدگان زلزله اعلام آمادگی کرد
سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو از اعلام آمادگی وزارت حوادث غیرمترقبه جمهوری آذربایجان برای کمک به حادثه دیدگان زلزله اخیر کشورمان خبر داد.
زلزله 7.3 ریشتری که یکشنبه شب در استان کرمانشاه اتفاق افتاد به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرد.
در جریان این زلزله 12 هزار واحد مسکونی به کلی تخریب شده و بیش از 15هزار واحد دیگر نیز آسیب دیده است.
شمار کشته ها ومصدومان براساس اعلام مسئولان تا ساعت 11 روز سه شنبه در استان کرمانشاه 430 کشته و 7460 مصدوم گزارش شده است.
آساق**1424**1144
* انتشار دهنده: علیرضا جباری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، عبدالهادی علی محمد نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نمایندگان عراق با محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.   رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به سابقه و رابطه تاریخی و همجواری دو کشور، گفت: عراق از ظرفیت‌های بسیاری برای گسترش و توسعه مناسبات برخوردار است و جمهوری اسلامی ایران از تعمیق همکاری‌ها با این کشور استقبال می‌کند.   وی با اشاره به مناسبات و تعاملات دو کشور در عرصه‌های گوناگون، ارتقاء سطح مراودات در بخش کشاورزی را فرصتی مناسب برای توسعه همکاری‌ها بر شمرد و اظهار کرد: دیرینگی تعاملات دو کشور نیاز به تقویت و تعمیق مناسبات در حوزه‌های مختلف به‌ویژه کشاروزی دارد و گسترش مراودات دو جانبه و چند جانبه از سوی دو کشور حائز اهمیت است.   عسکری نقش دو کشور در تعاملات سیاسی و اقتصادی را برجسته و مهم بر شمرد و تقویت مجالس دو کشور در تحکیم همکاری‌های دوستانه را مورد تأکید قرار داد و گفت: همکاری‌های پارلمانی از مهمترین محور‌های مورد علاقه جمهوری اسلامی ایران برای بسط و گسترش مناسبات با مجلس نمایندگان عراق است و گروه‌های دوستی پارلمانی ایفاگر این نقش مهم در ارتقاء سطح مناسبات پارلمانی دو کشور هستند.   وی افزود: مجلس شورای اسلامی از ارتقاء سطح همکاری‌ها در حوزه‌های کمیسیون‌های خاص و مشترک به ویژه کمسیون کشاورزی با مجلس نمایندگان عراق حمایت می‌کند و اهمیت خاصی برای تعاملات کشاورزی در زمینه کشت فراسرزمینی، آموزش و تعاملات متخصصین و محقیقن دو کشور قائل است.   نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تبادل تجارب متخصصین بخش کشاورزی و اعزام آنان به ایران و عراق بیان کرد: ضرورت دارد تا در راستای منافع مشترک نیرو‌های متخصص و زبده دو کشور در علوم مختلف به ویژه کشاورزی در جهت انتقال تجارب و علوم روز در این موضوع به دو کشور سفر کنند.   وی افزود: تلاش به موقع و تسریع در انتقال محصولات کشاورزی از مبداء ایران به بازار عراق ضرورتی است که گاه در مرز‌ها و گمرکات دو کشور با خللی مواجه است و موانعی در مسیر صادرات محصولات کشاورزی ایران به عراق ایجاد کرده است و پیگیری کمیسیون کشاورزی مجلس نمایندگان عراق برای رفع این مشکل، حائز اهمیت است.   رئیس کمیسیون کشاورزی با اشاره به ظرفیت‌های این کمیسیون در جهت تصمیم گیری و مشارکت پارلمان‌های دو کشور افزود: صادرات محصولات، تکنولوژی و فراورده‌های کشاورزی به افزایش تراز تجاری دو کشور منجر می‌شود.   عبدالهادی علی محمد، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نمایندگان عراق نیز در ادامه این دیدار گفت: دو کشور مسلمان ایران و عراق از امکانات و ظرفیت‌های فراوانی برای تعمیق مناسبات برخوردارند که باید از این فرصت‌ها استفاده شود.   وی با بر شمردن اشتراکات دو کشور عراق و جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف، افزود: بستر مناسب و خوبی در زمینه‌های مختلف به ویژه پارلمانی برای ارتقای مناسبات دو کشور ایجاد شده که می‌تواند در راستای منافع مردم دو کشور مورد بهره برداری قرار گیرد.   نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نمایندگان عراق ضمن ابراز خرسندی از تعاملات موجود بین دو کشور به ویژه مناسبات کشاورزی نسبت به ارتقای روابط تجاری بین ایران و عراق، بر افزایش مراودات تجاری و همکاری‌های دو کشور برای ارتقاء سطح مناسبات تاکید کرد.   در پایان این دیدار نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس عراق ضمن دعوت از رئیس کمیسیون کشاروزی مجلس شورای اسلامی به عراق، تقویت بیش از پیش همکاری‌های کشاورزی دو کشور را خواستار شد.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق توانمندی ایران را برای جهانیان ثابت کرد
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • پوشش رسانه‌ای که قدرت «وعده صادق» را به رخ جهانیان کشید
  • استمرار حل و فصل مسائل مرزی آذربایجان و ارمنستان لازمه ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است
  • اردوغان وارد عراق شد