Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:01:48 GMT

توسعه کردستان نیازمند سرمایه گذاری در استان است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۸۶۱۵

توسعه کردستان نیازمند سرمایه گذاری در استان است

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان توسعه استان را نیازمند سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران دانست و گفت: حمایت همه جانبه از سرمایە گذاران ضروری است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا روز سه شنبه در جلسە رفع موانع و مشکلات شرکت فولاد گستر الماس اظهار کرد: حمایت از سرمایە گذاری در کردستان به منظور فراهم کردن بستر سرمایەگذاری های جدید ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خواستار همکاری دستگاه های اجرایی با سرمایە گذاران شد و افزود: در صورت همکاری مدیران با سرمایه گذاران انگیزه و رغبت سرمایە گذاران به ماندن در استان بیشتر می شود.
مرادنیا برداشتن موانع بر سر راه سرمایە گذار فولاد سقز و بسترهای سرمایه گذاری برای این پروژه منجر به موفقیت آن و الگوی برای دیگر سرمایەگذاران خارجی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه اجرای پروژە فولاد سقز زمینه اشتغالزایی را در استان فراهم می کند، تاکید کرد: این پروژە با سرمایە گذاری 10 میلیارد ریالی برای ٦00 نفر در فاز نخست شغل ایجاد می کند.
استاندار کردستان یادآور شد: حاج عمر اسماعیل صالح سرمایە گذار عراقی این پروژە برای احداث این کارخانە فولاد از هیچگونە تسهیلاتی استفادە نمی کند و همین امر سهولت کار را بدنبال خواهد داشت.
وی قوانین اداری را یکی از موانع دست و پاگیر سرمایە گذاری تاکید کرد و گفت: مدیران استان از هیچ کمکی در راستای اجرایی شدن این طرح کوتاهی نکنند.
در این جلسە موانعی از قبیل برق، گاز، مخابرات و مالیات مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص حل موانع تصمیم گیری شد.

**
استاندار کردستان کریدور شمال بە جنوب را یک شاهرگ حیاتی برای توسعە و رشد اقتصادی کردستان توصیف کرد.
بهمن مرادنیا در بازدید از قطعەای از این کردیدور در جادە سنندج کامیاران گفت: این کریدور کە از مرز بازرگان تا بندر امام خمینی(رە) ادامە دارد 320 کیلومتر آن در استان واقع شده کە برای اتمام آن نیازمند اعتباری بە مبلغ 500 میلیارد تومان هستیم.
وی با بیان اینکە باید تلاش کنیم کە این راە حیاتی و تاثیرگذار در توسعە استان بە بهرەبرداری برسد، افزود: مجموعه مشکلاتی از قبیل منابع طبیعی، زیرساخت برق، مخابرات و تملک اراضی کشاورزی وجود دارد کە باید هرچە زودتر حل و بە نتیجە برسد.
مرادنیا کریدور شمال بە جنوب را زیر ساختی مهم در حمل و نقل استان ارزیابی کرد و یادآور شد: از مجموع طول این بزرگراە در کردستان تاکنون 130 کیلومتر بە بهرەبرداری رسیدە و 140 کیلومتر دیگر آن در قطعات مختلف در دست ساخت است.
وی از آمادە شدن اسناد مناقصە برای 32 کیلومتر دیگر از این بزرگراە خبر داد و تاکید کرد: 1٨ کیلومتر دیگر این کریدور در استان در دست مطالعە است.
استاندار کردستان در خصوص زمان اتمام کامل این پروژە گفت: در صورتی کە بتوانیم اعتبارات مورد نیاز این پروژە را تامین کنیم تا پایان سال 99 و بە مرور بە بهرەبرداری خواهد رسید.
دریافت و تنظیم: شیوا اردلان منش ** انتشار: مجید سلیمانی
7352/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۸۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جمعی از اولیای دانش آموزان مناطق منفصل شهری سنندج از حمایت و پشتیبانی مدیریت شعب بانک مهر ایران در کردستان تجلیل کردند.

کورش پیرویسی رئیس انجمن اولیا و مربیان مدارس حسن آباد سنندج با قدردانی از تلاش‌های حسام الدین اسعدی مدیریت شعب بانک مهر ایران در استان کردستان عنوان کرد:کار نیکو و انفاق و کمک به فقرا و نیازمندان و خیراندیشی موهبتی است که خداوند بزرگ نصیب هر کسی نخواهد کرد. آنان که باروح بلند و مناعت طبع و با دستانی گشاده و بخشنده همنوعان خود را چون خود دوست داشته و یاری می‌رساند در پیشگاه حق تعالی عزیز و گرامی‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته مدارس ناحیه منفصل شهری حسن آباد با مشکلات و کمبودهای متعددی مواجه بود و جناب آقای اسعدی توانست با کمک‌های خود سبب رفع بخشی از مشکلات دانش آموزان و مدارس شد.پیرویسی افزود: ما اولیاء و دانش آموزان مدرسه راهنمایی دخترانه معراج حسن آباد، بر خود لازم دانسته مراتب تقدیر و تشکر خود را نسبت به این اقدام خداپسندانه و بزرگ منشی اعلام داریم.

وی عنوان کرد: دانش آموزان مناطق کم برخوردار با کمبودها و مشکلات متعددی مواجهند بنابراین ضروری است سایر خیرین و مدیران برای رفع مشکلاتشان تلاش کنند.در ادامه حسام الدین اسعدی، مدیریت شعب بانک مهر ایران در استان کردستان عنوان کرد: براساس رسالت ذاتی و انسانی، کمک به همنوعان و تلاش برای رفع نیازهای جامعه وظیفه ماست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یک بانک خیراندیش است، اظهار کرد: چشم اندازو هدف این بانک کمک به رفع نیاز، نیازمندان و اشاعه فرهنگ قرض‌الحسنه است.وی همچنین تصریح کرد: بانک مهر ایران با ارائه خدمات مناسب و در خور شأن مشتریان توانسته است بیشترین مشتریان را در استان کردستان به خود اختصاص داده است.

مدیریت شعب بانک مهر ایران در استان کردستان افزود: در دوره شیوع ویروس منحوس کرونا این بانک در سطح استان حضوری فعال داشته است و با اهدای دستگاه ضد عفونی کننده یو وی به دانشگاه علوم پزشکی و خرید یخچال و دستگاه مخصوص نوزادان و اهدا آن به شیرخوارگاه مریم به مسئولیت‌های اجتماعی ایفای نقش نموده است.

اسعدی تصریح کرد: امروز خرسندیم که مجموعه پرسنل بانک قرض الحسنه مهر ایران در کردستان با اقدامات خود توانسته در رفع محرومیت و کاهش آلام هموطنان نقش آفرینی کنند و امیدواریم که همه مشکلات این عزیزان رفع شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900626

دیگر خبرها

  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان