Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@09:50:00 GMT

اینترنت غیرحجمی ابهام آفرید

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۸۶۳۴

تصویب و ارائه نرخهای "اینترنت غیرحجمی" موضوعی است که اعلام آن از سمت رسانه‌ها ابهاماتی را برای کاربران فضای مجازی ایجاد کرد و وزیر ارتباطات بار دیگر وادار به پاسخگویی در این باره شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بعد از اعلام جزئیات تعرفه "اینترنت غیرحجمی" توسط وزیر ارتباطات و انتشار آن با عنوان «نرخ‌های جدید اینترنت غیرحجمی اعلام شد»، سؤالات بسیاری برای کاربران فضای مجازی ایجاد شد که بخشی از این سؤالات، ابهام‌ها و حتی نارضایتی‌ها به صفحه اجتماعی وزیر ارتباطات نیز منتقل شد؛ بنابراین بار دیگر محمد جواد آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات با انتشار پیامی جدید و با اشاره به ابهامات زیادی که درباره طرح تعرفه جدید ایجاد شده است، به ذکر چند نکته به شرح زیر بسنده کرد:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قیاس با تعرفه قبلی، حداقل حدود ۳۰ درصد کاهش هزینه با اجرای این طرح برای کاربران پیش‌بینی می‌شود؛ اطمینان داشته باشید که حتی با وجود مفهوم مصرف منصفانه بیش از ۸۰ درصد کاربران دیگر نیازی به خرید حجم یا پرداخت هزینه اضافه نخواهند داشت.


۲. سرعت خریداری شده بایستی به‌وسیله شرکت‌ها تضمین شود و اشتراک بین تعداد زیاد کاربر در اینجا معنا ندارد.
۳. عزیزان کمی صبوری کنند تا شرکت‌ها طرح‌های خود را ارائه کنند؛ اطمینان خاطر می‌دهم که دیدگاه‌های جمع زیادی از مصرف کنندگان لحاظ شده است.
۴. از اینکه دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک می‌گذارید تشکر می‌کنم؛ به عنوان یک شهروند درخواست دارم در طرح مطالب شخصیت سایر شهروندان را در نظر داشته باشیم.
۵. نمی‌شود از دولت انتظار اشتغال داشت و هم‌زمان از تولیدات بومی حمایت نکرد؛ جوانان ایرانی همواره در عرصه سرویس‌های نوین خوش درخشیده‌اند و لایق حمایت‌های ما و شما هستند؛ استفاده از سرویس‌های ایرانی برابر با ایجاد اشتغال برای جوانان این مرز و بوم است.

وی همچنین افزود: ما به نوبه خود تلاش کردیم گامی در حمایت از آن‌ها برداریم به حمایت مردم هم مثل همیشه امید داریم، امیدواریم سایر موانع هم به‌وسیله دیگران به سرعت از جلوی پای کسب‌وکار‌های نوپای ایران برداشته شود تا با همراهی هم یکی از مشکلات مهم کشور که بیکاری است را رفع کنیم.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است/ اتصال تمام ساختمان‌های کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه به فیبرنوری +فیلم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: به هیچ وجه وعده افزایش صد برابری سرعت اینترنت در سال ۱۴۰۳ را ندادیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: در آخرین ارزیابی‌های جهانی اتحادیه بین المللی مخابرات ۶ پله ارتقا پیدا کردیم.

وی افزود: حدود ۵ میلیون نفر از بسته هدیه عیدانه وزارت ارتباطات استفاده کردند.

زارع پور گفت: در باره افزایش سرعت اینترنت گفت: بار‌ها گفتم که در شهر‌هایی که فیبر نوری راه اندازی می‌شود، مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند، سرعت اینترنت شان تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه یعنی صدبرابر سرعت موجود افزایش پیدا می‌کند، پس به هیچ وجه وعده افزایش صد برابری سرعت اینترنت در سال ۱۴۰۳ را ندادیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی افزود: این آروزی ماست و برای آن تلاش می‌کنیم و ان شاءالله طبق قانون برنامه هفتم توسعه تا پایان برنامه باید همه ساختمان‌های کشور از طریق فیبر نوری متصل شوند و ان شاء الله آن روز روزی است که همه افزایش صد برابری سرعت را احساس خواهند کرد.


دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است
وزیر ارتباطات گفت: یکی از برنامه‌های وزارت ارتباطات در سال ۱۴۰۳ تسهیل گری حضور بخش خصوصی در صنعت فضایی کشور است.

وی افزود: تصاویر و داده‌های دو ماهواره بخش خصوصی را پیش خرید کردیم و پرتاب آن داخلی یا خارجی انجام خواهد شد. وزارت ارتباطات حداکثر استفاده را از شرکت‌های دانش بنیان انجام خواهد داد.

دیگر خبرها

  • گوگل، متا و اپل زیر تیغ جریمه در اروپا
  • با فیبر نوری سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر خواهد شد
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است/ اتصال تمام ساختمان‌های کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه به فیبرنوری +فیلم
  • وزیر ارتباطات : مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند افزایش سرعت صدبرابری اینترنت خواهند داشت
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • ایران در حوزه ارتباطات از رتبه ۸۱ به ۷۵ دست یافت/ لایحه امنیت کاربران در دست بررسی است
  • وزیر ارتباطات: بخشی از لایحه امنیت کاربران برای تایید به قوه قضاییه ارسال شده است
  • توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت
  • وزیر اقتصاد: حمایت از تولید، نیازمند تخفیف های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  • وضعیت اینترنتی تهران چگونه است؟