Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - سخنگوی انتقال خون گیلان گفت: در پی فراخوان انتقال خون استان در روز گذشته (یکشنبه) برای اهداء خون به زلزله زدگان غرب کشور ، 688 نفر موفق به اهدای خون شدند که از این تعداد 218 نفر بار اولی هستند.

گیتی ایزدی پور عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تنها در روز گذشته، 862 نفر برای اهدای خون در پایگاه های انتقال خون استان گیلان پذیرش و از این تعداد، 688 نفر موفق به اهدای خون شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به استقبال خوب بانوان در مقایسه با روزهای عادی اظهار کرد: از مجموع خون های اهدایی در روز گذشته، حدود 13 درصد مربوط به بانوان است در حالی که در حالت عادی مشارکت بانوان از مجموع خون هایی اهدایی انتقال خون گیلان، حدود چهار درصد است.
انتقال خون گیلان روز گذشته نسبت به حضور مردم در پایگاه های انتقال خون استان برای اهدای خون با اولویت در گروه خونی O منفی اقدام کرده بود که با توجه به استقبال خوب مردم در پی فراخوان برای اهدای خون به زلزله زدگان غرب کشور ، از اهداکنندگان خواست تا با توجه به حجم خون های اهدایی و ذخیره خونی از امروز (سه شنبه) در پایگاه ها مراجعه عادی داشته باشند.
سالانه به طور میانگین بیش از 200 هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی ، فاویسم و افراد مورد نیاز مورد مصرف قرار می گیرد.
زمین لرزه ای به بزرگی هفت و 3دهم ریشتر حدود ساعت 21 و 48 دقیقه یکشنبه گذشته بخش هایی از شمال عراق را لرزاند و در بسیاری از شهرهای غربی و شمال غربی ایران نیز احساس شد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی** انتشاردهنده:بابایی
7286 /6030

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سوم نماینده شطرنج گیلان در لیگ برتر کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان؛ بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر شطرنج در بخش مردان با حضور ۹ تیم از ۶ استان در سالن فدراسیون شطرنج برگزار شد که در پایان تیم قهرمان دنیای فلز گیلان با کسب ۱۱ امتیاز به مقام سوم رسید.
تیم نفت تهران با ۱۶ امتیاز قهرمان شد و تیم پیکار افکار لرستان با ۱۳ امتیاز مقام دوم را به دست آورد.
بازیکنان تیم قهرمان دنیای فلز گیلان در این مسابقات استاد فیده رضا مهدوی، آریا امیدی، رامتین طاووسی راد، سید علیرضا حسینی و رضا صادقی بودند.
مربیگری و سرپرستی تیم را هم مرتضی صادقی بر عهده داشت.

دیگر خبرها

  • سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه
  • گفت‌وگوی وزیر کشور با سیل‌زدگان در کنارک + فیلم
  • وزیر کشور: تمام دستگاه‌ها در حال کمک به سیل‌زدگان هستند/ خسارات ناشی از سیل جبران می‌شود
  • رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • ضرورت رسیدگی سریع‌تر به سیل‌زدگان مناطق جنوبی کشور
  • قطع ارتباط ۳۰۰ روستادرجنوب سیستان وبلوچستان،بر اثر بارش شدید باران
  • مقام سوم نماینده شطرنج گیلان در لیگ برتر کشور
  • سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد
  • پیشرفت فیزیکی ۷۸.۵ درصدی شبکه آبیاری و زهکشی البرز