Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا، مراسم افتتاحییه نمایشگاه نقاشی «سایه‌های بی‌سایه» شامل آثار اعضای گروه «خاکستری‌ها» از جمله؛ فریماه فرهت‌نیا، فرزانه خان‌عمو، نسرین هادیان، مانا صدرایرانی و علی شجاع در گالری «آس» تهران برگزار شد و هنرمندان گروه «خاکستری‌ها نمایشگاهى در مورد «ضرورت برگزارى نمایشگاه‌هاى گروهی» دیدگاه‌هاى خود را بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مانا صدری ایرانی در مورد ضرورت برگزارى نمایشگاه‌هاى گروهی گفت: بله قطعاً ضرورى است، البته اگر فردیت هنرمند مخدوش نشود. یعنی من که هنگام نقاشی کردن خود را در "جهانی موازی، جهانی از آزادی مطلق" می‌یابم بتوانم آثار خلق شده با این احساس بی‌حد و مرز را در ارتباطی خالص با روح آزاد دیگری ارائه دهم؛ به این ترتیب نمایشگاه گروهی حاوی آثاری می‌شود منفرد و در عین حال متنوع.

علی شجاع در مورد ضرورت برگزارى نمایشگاه‌هاى گروهی گفت: شاید در وادی هنر، محصول مشترک داشتن مرسوم باشد اما آن‌جا که درک متقابل از هستی اتفاق می‌افتد، ارائه کار مشترک می‌تواند ضرورت یابد.

نسرین هادیان در این مورد معتقد است: برای مثال آثار مشترک من و آقای شجاع دو خصیصه خط و نقش را توأمان در برمی‌گیرند که هر کدام می‌تواند به نوبه خود هنری مستقل باشد اما همخوانی این آثار نشان می‌دهد که دو هنرمند با دو رویکرد متفاوت می‌توانند هم ویژگی منحصر به فرد نقش و خط را حفظ کنند و هم شباهت‌های نگرشی انسان را به تصویر بکشند.

فرزانه خان‌عمو در مورد ضرورت برگزارى نمایشگاه‌هاى گروهی اظهار داشت: همیشه از شرکت در نمایشگاه گروهی استقبال می‌کنم به این دلیل که انسان را موجودی اجتماعی می‌دانم اگر چه در تنهایی کارکردن را ترجیح می‌دهم چون نگاه من به نقاشی حسی است . نقاشی برای من آنی اتفاق می‌افتد. انگار آن چه در ناخودآگاهم انباشته شده به یکباره می‌خواهد راهی به بیرون باز کند آن وقت بی دغدغه سبک و مد، رنگ‌ها و طرح‌ها روی بوم جاری می‌شوند. برهمین اساس، معتقدم اگر نمایشگاه گروهی مانع این سرریزی روح نشود ضروری خواهد بود چون مخاطب می‌تواند در یک مکان و زمان واحد، با دریافت‌های متفاوت و صادقانه از زندگی مواجه شود.

فریماه فرهت‌نیا در این مورد معتقد است: نقاشی برای من ابزار نیست، ابزاری که با آن افکار و احساسم را ابراز کنم، نقاشی خودِ تفکر، خودِ احساس است برای من، مثل شعر. هنر را به طور کلی شکلی از بودن می‌دانم؛ به همین دلیل معتقدم که فعالیت گروهی در هنر بخشی از تجربه بودن است، تمرینی ضروری برای حضور منفرد در متنی فرهنگی.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۸۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیک پاریس زیر سایه ناآرامی های امنیتی

کمتراز ۹۰ روز تا المپیک مانده و گفته میشود که از نظر امنیت دربالاترین جایگاه قرار دارد اما فرانسه در همین روزها درگیره حمله های تروریستی است.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077277 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • المپیک پاریس زیر سایه ناآرامی های امنیتی
  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • معروفترین نقاشی جهان اتاق دار می‌شود
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت
  • وطن من| سایه خوش