Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@10:58:55 GMT

کمک کردستان به زلزله زدگان کرمانشاهی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۹۳۰۶

کمک کردستان به زلزله زدگان کرمانشاهی

خرداد: کردستانی‌های سخاوتمند همچون همیشه هموطنان خود را تنها نگذاشتند و طی روز گذشته و امروز حجم زیادی از کمک‌های خیرخواهانه این مردم به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شد.

به گزارش خرداد از ایسنا،  پس از وقوع زلزله در کرمانشاه به صورت خودجوش مردم، گروه‌ها و انجمن‌های مردمی و ادارات بسیاری در استان کردستان فراخوان دادند و مشغول به جمع آوری کمک برای حادثه زدیدگان زلزله کرمانشاه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موادغذایی، آب معدنی، پتو، موکت و چادر و ... از جمله اقلامی بود که در کردستان جمع آوری شد و روز گذشته و امروز به کرمانشاه ارسال شد.

علاوه بر این، از لحظه وقوع حادثه هم امدادگران و کادر درمانی و پزشکی از استان کردستان در مناطق زلزله دیده حضور یافته و مشغول به امدادرسانی و کمک به مداوای بیماران شده‌اند.

ارسال 7 تریلر نوشیدنی از کردستان به مناطق زلزله زده کرمانشاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، از اعزام 7 تریلر نوشیدنی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد .

حسن خدابنده لو با بیان اینکه تاکنون چندین محموله کمک‌های امدادی به مناطق زلزله اعزام شده است، افزود: صبح روز سه شنبه 23 آبان یک محموله اهدایی از طرف شرکت ایستک سنندج به استان کرمانشاه ارسال شد .

وی همچنین گفت: این محموله 7 تریلری، شامل 126 هزار بطری یک لیتری آبمیوه و نوشیدنی های گازدار و انرژی زا بود که صبح امروز ارسال شد .

خدابنده لو در ادامه بیان کرد: این محموله با کمک نیروهای اعزامی جمعیت هلال احمر استان کردستان مستقر در استان کرمانشاه در میان آسیب دیده گان توزیع می‌شود.

استقرار بیمارستان صحرایی در سرپل ذهاب کرمانشاه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم به ایسنا گفت: بیمارستان سیار صحرایی ٥٠ تختخوابی شهید ماموستا شیخ الاسلام دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اتاق عمل مجهز و کادر درمانی در شهرستان سرپل ذهاب مستقر و برپا شده است.

هومن قصری همچنین از مداوای 11 نفر مصدوم این حادثه در بیمارستان کامیاران خبر داد و گفت: پس از دریافت خدمات درمانی، تعدادی از مصدومین به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و تعدادی از این مصدومین نیز جهت انجام خدمات تخصصی ارجاع شدند.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی مصدوم هم به صورت شخصی به بیمارستان کوثر سنندج مراجعه کرده بودند که مصدومیت آنها سرپایی بود و درمان شدند.

همچنین روز گذشته هم در پی فراخوان انتقال خون کردستان برای اهدای خون، باز هم کردستانی‌های غیور به پایگاه‌های انتقال خون مستقر در استان مراجعه کرده و خون را برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه اهدا کردند.

ارسال 30 هزار بطری آب معدنی به مناطق زلزله زده کرمانشاه از محل نیات واقفان کردستانی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از ارسال 30 هزار بطری آب معدنی به مناطق زلزه زده قصر شیرین و سرپل ذهاب از محل نیات واقفان کردستانی خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، با ابراز تسلیت به مردم مصیبت دیده زلزله دو شب گذشته کرمانشاه اظهار کرد: امروز به واسطه همدردی با مردم زلزله زده کرمانشاه روز عزای عمومی اعلام شده است.

وی افزود: برای جمع‌آوری کمک به مردم آسیب دیده کرمانشاه هر کس کوچکترین کاری که در توان دارد باید انجام دهد تا بتوان تسکینی برای زخم این مردم آسیب دیده باشیم، حتی اگر این کمک با قلم‌زدن و نوشتن باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: وضعیت آوارگان زلزله کرمانشاه در شهرهای سرپل ذهاب و قصرشیرین تأسف‌بار و غم ‌انگیز است.

وی از ارسال 30 هزار بطری آب معدنی به مناطق زلزله زده قصر شیرین و سرپل ذهاب از محل نیات واقفان کردستانی خبر داد و عنوان کرد: این کمک‌ها در قالب یک تریلی دیروز، 22 آبان ماه به کرمانشاه اعزام شد.

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، اعلام کرد: همچنین در قالب اولین کاروان کمک اوقاف به زلزله زدگان، 160 کیسه برنج، 10 کیسه چای، 10 کیسه قند از محل اجرای نیت واقفان خیراندیش کردستانی تهیه و به کرمانشاه ارسال شد.

وی در پایان یادآور شد: ارسال کمک‌های اوقاف از محل اجرای نیات واقفان در روزهای آتی نیز ادامه دارد تا بتوان نیاز این آسیب دیدگان را مرتفع کرد.


 

اعزام نیرو و تجهیزات آبفای کردستان برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه
 

شرکت آبفای کردستان با تهیه اقلامی از مهمترین نیازهای زلزله زدگان کرمانشاه در حوزه آب نسبت به ارسال آنها اقدام کرده است .

به گزارش ایسنا،  کمک و یاری همنوع در همه حال یک وظیفه انسانی و اسلامی به شمار می آید و این مهم در هنگام بروز فجایع و بحران ها اهمیت بیشتری می یابد .

زلزله اخیری که در استان کرمانشاه رخ داد، قلب تمامی مردم ایران را به درد آورد و بسیاری از هموطنان کوشیدند به هر نحوی که شده به یاری این سانحه دیدگان بشتابند .

مردم استان کردستان به دلیل همسایگی با کرمانشاه و اشتراکات مختلف و متعدد احساس وظیفه بیشتری برای کمک به سیل زدگان دارند و در این میان ادارات و دستگاه‌های مختلف اجرایی استان کردستان نیز هم به لحاظ مسئولیت و هم از بعد انسانی قضیه تلاش کرده اند با بسیج امکانات آنچه که مقدور بوده است را با هدف کاستن از آلام هموطنان کرمانشاهی انجام بدهند .

شرکت آبفا استان کردستان هم در این راستا نسبت به تهیه و ارسال کمک هایی اقدام کرده است که اعزام چهار سرویس ۱۰ تنی آب معدنی به مقدار  52 هزار و ۸۰۰ بطری ۱.۵ لیتری و دو دستگاه تانکر آبرسانی سیار به ظرفیت  24 هزار لیتر از آن جمله است .

همچنین ارسال و انتقال فیلتر شنی تحت فشار با ظرفیت تصفیه ۶۰ لیتر بر ثانیه همراه با متعلقات مربوطه، یک دستگاه دیزل ژنراتور، سه باب مخزن ۵۰۰۰ لیتری ثابت، یک دستگاه نیسان همراه با یک مخزن ۱۰۰۰ لیتری، یک دستگاه پکیج تصفیه آب و اعزام دو اکیپ چهار نفره تعمیرات و سه نفر از کارشناسان باتجربه حوزه بهره برداری از دیگر اقدامات شرکت آبفا در این مسیر بوده است برچسب ها: کمک ، کردستان ، زلزله زدگان ، کرمانشاه

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۹۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد

به گزارش همشهری آنلاین، گردنه تته یکی از نقاط مرتفع و برفگیر استان کرمانشاه و شهرستان پاوه به شمار می‌رود که هر سال با بارش اولین برف بسته می‌شود و به دلیل سختگذر بودن امکان انجام عملیات برف‌روبی در آن وجود ندارد و بازگشایی آن به اول بهار سال آینده موکول می‌شود.

این گردنه ۲۱ کیلومتر طول دارد که ۱۷ کیلومتر آن در محدوده استان کرمانشاه و شهرستان پاوه و مابقی آن در حوزه استحفاظی استان کردستان و شهرستان سروآباد قرار دارد.

گردنه تته در منطقه اورامانات محور ارتباطی شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه به شهرستان سروآباد و مریوان در استان کردستان است.

کد خبر 847121 برچسب‌ها برف خبر مهم استان کردستان استان کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه
  • فیلم/ بازگشایی گردنه برفی محور کرمانشاه به کردستان
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد
  • کرمانشاه یکی از استان‌های پرافتخار کشور است
  • گردنه برف‌گیر و مرتفع کرمانشاه پس از ماه‌ها بازگشایی شد
  • گردنه تته در محور کرمانشاه به کردستان بازگشایی شد
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان