Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران به جزییات جلسه بیست و دوم شورای شهر و جلسه صبح با شهردار تهران اشاره کرد.
در حاشیه بیست و دومین جلسه شورای شهر تهران، محسن هاشمی (رئیس شورای شهر) با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در راستای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور گفت: زلزله همه امور را تحت تاثیر قرار داده بود به همین دلیل ابتدای جلسه به موضوع کمک‌رسانی و زلزله پرداختیم که وقت عمده‌ای از جلسه را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به مباحثی که در جلسه صبح امروز شهردار با شورای شهر مطرح شد، افزود: در جلسه امروز درباره لایحه‌هایی که شهرداری تهران قرار است برای شورا ارسال کند و لایحه‌هایی که شهرداری در گذشته به شورای چهارم فرستاده بود و دوباره به شهرداری برگشت داده شده تا نظر شهردار فعلی، پرسیده شود. همچنین در مورد انتصابات، حضور معاونین در جلسات شورا، انتصابات، بازنشسته‌ها و نامه آقای علیخانی بحث شد.
هاشمی این جلسات صبحگاهی را مفید ارزیابی کرده و افزود: در این جلسات همه حرف‌های خود را رک زده و شهردار نیز رک پاسخشان را می‌دهد. معمولا تا به حال توانسته‌ایم همدیگر را قانع کنیم و مشکل جدی‌ای وجود نداشته است.
رئیس شورای شهر همچنین به مفاد جلسه بیست و دوم شورا اشاره کرده و گفت: جلسه امروز نیز تحت تاثیر زلزله غرب تهران قرار گرفت. خوشبختانه همه هموطنان ما در آحاد کشور بها ین زلزله حساس هستند و انشاءالله کمک‌رسانی به اهالی منطقه خواهد رسید. همچنین در این جلسه موضوعی که از گذشته در دستور قرار گرفته بود بحث آب و فاضلاب بود که اهمیت بسیار بالایی دارد و آقای پرورش، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران در جلسه حضور پیدا کرده و گزارشی از اقدامات این شرکت ارائه دادند.
هاشمی با تاکید بر اینکه فرصت کمی در اختیار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران قرار گرفت، ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع آقای پرورش دوباره در کمیسیون سلامت، خدمات و محیط زیست حضور پیدا کرده و به سوالاتی که امروز مطرح شد پاسخ داده و بررسی مجدد صورت خواهد گرفت.
او ادامه داد: همچنین قرار است تکلیف سهام شهرداری تهران در شرکت آب و فاضلاب مشخص شود تا شورای شهر بتواند عضوی از هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب بوده و بیش از پیش در بحث کیفیت آب آشامیدنی تهران دخالت کند.
هاشمی با اشاره به بررسی طرح الزامات بودجه سال ۹۷ در صحن شورا افزود: این طرح چندین بار در جلسه علنی و کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار گرفته بود و پیشنهادات زیادی در جلسه گذشته در این زمینه ارائه شد و به غیر از پیشنهاد آقای میرلوحی درباره افزایش سهم درآمد پایدار از ۲۵ درصد به ۴۰ درصد در کمیسیون مطرح شده و در طرح لحاظ شدند. در جلسه امروز جزئیات طرح نیز به رای گذاشته شد و با توجه به صورت گرفته از ۲۰ نفر با رای مثبت ۱۹ عضو شورا به تصویب رسید و به زودی به شهرداری ابلاغ خواهد شد.
هاشمی در پاسخ به این سوال که خروجی جلسه صبح با شهردار درباره مساله بازنشستگان چه بود، گفت: کسانی که این موضوع را دنبال می‌کنند بیشتر به دنبال سه معاونت شهردار هستند بازنشسته‌ای هستند که هم اکنون با شهرداری همکاری می‌کنند و براساس جلسه امروز هم شهردار مقام محسوب شده و مقام آن معادل وزرا است. در نتیجه معاونین شهردار نیز در سطح معاون وزیر محسوب می‌شوند. این موضوع کتبا نیز از مقامات مورد نظر در دولت سوال شده است و تایید شده که معاونان شهردار می‌توانند بازنشسته باشند چراکه مقام آنها در سطح معاون وزیر است. این مساله برای شهرداری و شورای شهر حل شده است.
رئیس شورای شهر همچنین درباره حاشیه‌های مطرح شده در مورد انتصابات اخیر در شهرداری افزود: سوءتفاهم‌هایی درباره بعضی از انتصابات وجود داشت و خود شهردار به برخی از آنها جواب دادند همچنین گفته شد که بهتر است در مورد انتصابات آقای شهردار زودتر به شورا خبر دهند نه اینکه شورا بخواهد دخالتی کند. اما اگر نظری در مورد برخی از انتصابات وجود دارد، به گوش شهردار برسانند. بنا شد حداقل سه روز قبل از ابلاغ و انتصاب به افراد مساله را به شورا خبر دهند.
او ادامه داد: البته پیش از انتصاب هر فرد برای تایید نام فرد به مقامات امنیتی ارسال می‌شود در نتیجه می‌توانند نام فرد را زودتر به ما اعلام کنند البته یکی از دلایلی که اسامی به ما اعلام نمی‌شد این بود که نمی‌خواستند پیش از تایید نام توسط سازمان‌های امنیتی، اسم فرد منتشر نشود. در همین راستا قرار شد وقتی نامی به اعضای شورا پیشنهاد شد، شورا نام را فاش نکند فقط نظرات عنوان شود تا موجب هتک حرمت افرادی که برای این پست‌ها انتخاب می‌شوند، نشود.
رئیس شورای شهر تهران در ادامه به اقدامات آینده شورای برای پیشگری از زلزله اشاره کرد و گفت: در تهران ۸۸ سازمان و ارگان در بحث زلزله مسئولیت دارند. در گذشته فعالیت‌های مثبتی مثل ساخت پایگاه‌های بحران صورت گرفته است اما اختلاف و نظرهایی در مورد کابری‌های این پایگاه‌های بحران وجود دارد. برخی از مراکز بحران تبدیل به استودیوی صدا و سیما شده است و ادعا می‌کنند که در مواقع بحران به سرعت می‌توان اقدام به تخلیه آنها کرد. من هنوز نظر قاطعی نسبت به درست یا غلط بودن این مساله ندارم. اما با مخالفت رئیس کمیسیون سلامت، خدمات و محیط زیست با تغییر کاربری‌ها این مساله در کمیسیون بررسی خواهد شد.
او ادامه داد: بافت فرسوده یکی از برنامه‌های  جدی  شورای شهر تهران است. اولین گزارشی که شهردار خدمت آقای رئیس‌جمهور برده‌اند به بافت‌های فرسوده اختصاص داشته است و تمام بسیار مثبتی میان دولت و شهرداری در رابطه با بافت‌های فرسوده وجود دارد شنیده‌ام با وجود آنکه آقای رئیس جمهور به اینگونه طرح‌ها معمولا اعتراضاتی دارند و گیرهایی می‌دهند که موجب بازگشت طرح می‌شود اما در مورد این طرح نظر مثبت داشتند و مورد تایید ایشان قرار گرفت و به زودی فعالیت‌های شهرداری در زمینه بافت فرسوده آغاز خواهد شد.
محسن هاشمی در انتها با اشاره به پاسخ شهرداری به گزارش‌های سازمان بازرسی کل کشور گفت: ۳۰ صفحه گزارش از سوی شهرداری درباره گزارش‌های سازمان بازرسی کل کشور به شورای ارسال شده است که به صورت بند بند به سوالات سازمان بازرسی کل کشور پاسخ داده‌اند. همچنین به مساله املاک نجومی نیز پاسخ داده‌اند اما ۹۹.۹ درصد آن محرمانه است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۹۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران پیش از آغاز دویست و سی‌امین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران اظهار کرد: این جلسه با دعوت مهدی چمران و با حضور اکثریت اعضا صبح امروز برگزار شد.

وی درباره موضوعات مطرح شده در جلسه هم‌اندیشی تصریح کرد: موضوعات داخلی در جلسه امروز مطرح شد و درباره کلیات برنامه‌ها و اقدامات شورا تا یک سال و نیم عمر این شورا نکاتی مطرح شد تا بتوانیم بر مبنای همدلی، همبستگی اقدامات را پیگیری و دنبال کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره شکایت دیوان عدالت اداری از شورای شهر تهران در رابطه با یکی از مصوبات شورا تصریح کرد: جزئیات این موضوع را نمی‌دانم و از ریاست شورای شهر تهران پیگیری بکند.

نادعلی در رابطه با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال جاری تصریح کرد: بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده و با توجه به اعلام معاونت فرهنگی وزارت ارشاد نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال در مصلی برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نمایشگاه پرمخاطب از جمله نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار نمی‌شود، گفت: تاکید شورا بر این است که چنین نمایشگاه‌هایی در محل شهر آفتاب برگزار شود، اما مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال نیز در محل مصلی برگزار خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که مسئولان نمایشگاه شهر آفتاب اعلام کردند که مشکلی برای تامین مساحت مورد نیاز نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب ندارند، گفت: نمایشگاه کتاب یک رویداد ملی و بین‌المللی است و قاعدتا در برگزاری این نمایشگاه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران و همچنین در نهایت در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تصمیم می‌گیرد و امیدواریم ان‌شاءالله سال آینده، سال آخر این دوره از مدیریت شهری، سرانجام نمایشگاه کتاب در محل شهر آفتاب برگزار شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند
  • عملکرد حوزه‌های تخصصی شهرداری‌های استان تهران ارزیابی می‌شود