Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برآوردهای اولیه ما حاکی از خسارت 31 هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه است.

«مجید جودی» عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: عملیات ارزیابی تعیین میزان خسارت توسط 60 گروه تخصیص بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در منطقه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که آمار دقیق واحدهای مسکونی خسارت دیده و میزان خسارت آنها تا سه روز آینده اعلام خواهد شد، گفت: برآوردهای اولیه ما خسارت 31 هزار واحد مسکونی در 9 شهرستان استان کرمانشاه و روستاهای اطراف آنهاست.
جودی با اشاره به سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به منطقه زلزله زده استان کرمانشاه بیان کرد: با دستور رییس جمهوری اسلامی ایران، مسئول اصلی بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده با بنیاد مسکن است و همه باید تلاش کنیم عملیات بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی زلزله زدگان در این منطقه با سرعت بیشتری انجام شود.
مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: بنیاد مسکن تلاش خواهد کرد عملیات بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده در منطقه زلزله زده استان کرمانشاه با استفاده از کمک های بلاعوض و تسهیلات بانکی در اسرع وقت آغاز شود.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه سال جاری استان کرمانشاه را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور احساس شد.
محل وقوع استان کرمانشاه - حوالی ازگله - بوده است. این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه و در عمق 11 کیلومتری زمین روی داده است. کارشناسان علم زلزله شناسی اعلام کرده اند به احتمال زیاد تا 3 ماه آینده این منطقه شاهد پس لرزه های زیادی خواهد بود به طوری که تاکنون چندین پس لرزه بیش از 4.5 ریشتری در اینمنطقه رخ داده است.
براساس آخرین اطلاعات اعلام شده، تاکنون در این زمین لرزه بیش از 430 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند و تعداد مجروحان این حادثه دردناک به 7400 نفر رسیده است.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1108*9132*2025
خبرنگار: ایرج منصوری*انتشار: لیلا جودی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۰۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی بیش از ۸۰ درصد واحد‌های زلزله زده درخوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در بررسی روند بازسازی واحد‌های خسارت دیده از زلزله  گفت: با هماهنگی خوب اعضای ستاد بازسازی و همکاری بانک‌های عامل  تاکنون از مجموع ۳ هزار ۲۲۰ واحد تخریب شده در سه زلزله  ۲ سال گذشته خوی عملیات بازسازی ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی تکمیل و بهره برداری رسیده است.

رهبردین افزود: بقیه واحده‌ها نیر با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۷ درصد در مراحل پایانی عملیات بازسای قرار دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی همچنین از اتمام  بازسازی جایگاه‌های دامی در این مناطق خبر داد و تصریح کرد: با تلاش جهاد کشاورزی استان و مشارکت و همکاری روستائیان و شهرداری خوی ۳ هزار و ۵۲۲ واحد جایگاه دامی تخریب شده در زلزله‌های خوی بازسازی و به روستائیان تحویل شده است.

رهبر دین به بازسازی زیرساخت‌های روستا‌های خسارت دیده درزلزله‌های خوی هم اشاره کرد و گفت: در ۱۲ روستای خسارت دیده طرح‌های هادی و آبرسامی در ۴ روستا اجرا و بهره برداری رسیده است.

وی از پایان ساخت خانه بهداشت روستای مرتضی قلی کندی هم خبر داد و اضافه کرد: سالن ورزشی این روستا هم با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی باشاره به پیشرفت ۵۰ درصد مدارس خسارت در زلزله‌های خوی هم گفت: ۱۴ باب مدرسه  با ۱۲۳ کلاس درس با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال بازسازی و احیا است تا درمهرماه و سالتحصلی جدید آماده بهر برداری شوند.

در بررسی روند بازسازی مناطق زلزله خوی جمعی از مدیران دستگاه‌های خدمات رسان استانی و شهرستانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی را همراهی می‌کردند.

دیگر خبرها

  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت به بیش از دوهزار واحدمسکونی وشهری سیستان و بلوچستان درسیلاب اخیر
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • بیش از ۸۰ درصد واحدهای زلزله زده درخوی بازسازی شد
  • بازسازی بیش از ۸۰ درصد واحد‌های زلزله زده درخوی
  • بازسازی بیش ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده خوی
  • صدور ۲۵ هزار جلد سند بنیاد مسکن در دولت سیزدهم