Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@15:22:40 GMT

احتمال کمک ۶۰ میلیون تومانی برای زلزله‌زدگان شهری

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۲۰۳۶۴

احتمال کمک ۶۰ میلیون تومانی برای زلزله‌زدگان شهری

مدیرکل دفتر نوسازی و بهسازی بنیاد مسکن اعلام کرد: میزان تسهیلات و کمک بلاعوض برای نوسازی واحدهای زلزله‌زده فردا (چهارشنبه) در جلسه هیات دولت مشخص می‌شود اما آن‌چه که تا کنون برای واحدهای شهری پرداخت شده ۳۰ میلیون تومان وام و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض بوده است.

مجید جودی در گفت‌وگوبا ایسنا، اظهار کرد: طبق برآوردهای اولیه که تا شب گذشته در ۹ شهرستان استان کرمانشاه انجام شد بر اثر زلزله غرب کشور تا کنون حدود ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد خسارت دیده‌اند که از این تعداد حدود ۴۵۰۰ واحد شهری و ۱۱ هزار واحد روستایی دچار تخریب ۱۰۰درصد شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۵ هزار واحد هم نیاز به مرمت دارند.

وی افزود: کار بنیاد مسکن عملا آغاز شده است. مرحله برآورد خسارت به اتمام رسیده و  ارزیابی تک تک واحدها از امروز آغاز شده است. اگر کار امداد و نجات امروز تمام شود عملیات آواربرداری را شروع می‌کنیم.

مدیرکل دفتر نوسازی و بهسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این‌که فردا هیات وزیران اعتبارات لازم اعم از تسهیلات و کمک بلاعوض را تصویب می‌کند گفت: آنچه تا کنون در موارد مشابه پرداخت شده برای واحدهای ۱۰۰ در صد تخریبی در شهرها ۳۰ میلیون تومان وام به همراه ۳۰ میلیون تومان کمک بلا عوض بوده است. برای واحدهای روستایی نیز ۲۰ میلیون تومان وام و پنج میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

جودی تصریح کرد: برای تعمیر نیز تا سقف ۱۲ میلیون تومان وام و دو میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد.

وی گفت: البته موارد ذکر شده صرفا هزینه‌های مستقیمی است که دولت به مردم پرداخت می‌کند. از طرف دیگر نقشه، نظارت و آواربرداری برای مردم رایگان انجام می‌شود و هزینه‌ها بر عهده‌ی دولت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۰۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساعدت بیش از ۲ میلیارد تومانی برای مددجویان نکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رمضان حسینی اظهار داشت: این نهاد انجام خدمات عمرانی مختلفی ازجمله ساخت مسکن برای مددجویان فاقد مسکن، تعمیر، تکمیل، بازسازی منازل، ساخت فضا‌های جانبی، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و لوله‌کشی گاز منازل مددجویان تحت حمایت را در دستور کار دارد.

وی افزود: بر این اساس در قالب تعمیرات کلی و جزئی مسکن مددجویان، احداث فضای جانبی شامل؛ احداث حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و لوله‌کشی گاز مجموعا تعداد ۹۳ پروژه به انجام رسیده که ۸۱ واحد برای تعمیرات و ۱۲ واحد برای احداث فضای جانبی به مبلغ ۹۱۶ تومان مساعدت بلاعوض شده است و مابقی نیز در قالب تسهیلات معوض انجام شد.

رئیس کمیته امداد نکا بیان داشت: ۳۱واحد مسکن که،۳۰ واحد آن مسکن روستایی و ۱ واحد آن مسکن شهری در قالب تفاهم‌نامه ۴۰۰۰۰ واحدی با سپاه بوده است، تحویل مددجویان درسال ۱۴۰۲ گردید

حسینی با تشکر از مردم نیکوکار گفت: تعداد ۴۶ واحد مسکونی نیمه‌کاره در حال انجام است که نیازمند یاری و کمک خیرین نیکوکار هستیم.

دیگر خبرها

  • ابلاغ بودجه ۲۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری گرگان
  • افتتاح طرح‌های هادی در ۷ روستای خوی
  • زلزله در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ترکید؟
  • زلزله در بازار طلا و سکه؛ حباب سکه ترکید؟
  • پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به ازای هر هکتار زراعت چوب
  • تحویل ۶۰۶ واحد مسکونی به مددجویان استان بوشهر
  • کمک بلاعوض ۴۵۰ میلیون تومانی جمعیت هلال احمر بردسکن به بیماران نیازمند
  • کمک ۱۲۰ میلیارد تومانی کمیته امداد منطقه یک یاسوج به مددجویان
  • جریمه ۴.۵ میلیارد تومانی قاچاقچی سوخت، در بیرجند
  • مساعدت بیش از ۲ میلیارد تومانی برای مددجویان نکا