Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: حداکثر زمان پاسخگویی به فرآیند واگذاری زمین به سرمایه گذاران در خراسان شمالی٬ ۱۰ روز است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمود دلپسند امروز در هشتمین نشست کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان با بیان این که برای مباحث واگذاری زمین به فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری باید در دو محور برنامه ریزی شود، اظهار داشت: باید تمام واگذاری‌های زمین با نگاه جامع‌نگری و توسعه‌ای در این استان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند ممکن است در این مسیر نقاط زیادی برای واگذاری ها نباشد اما تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف به همکاری و تسریع این امور هستند.

وی افزود: بخشی از اراضی قابل واگذاری باید متناسب با مطالعات آمایش سرزمین جانمایی شود و بدون شک این موضوع را برای اراضی ملی بهتر می توان مدیریت کرد. پس از مطالعات انجام شده و اخذ استعلامات دستگاه‌های اجرایی می توان بر مبنای این برای طرح های جامع تهیه شده واگذاری ها را مطابق آن انجام داد.

دلپسند با تاکید بر این که در بخش واگذاری زمین باید در گام نخست پاسخ استعلامات دستگاه های اجرایی اخذ شود، ادامه داد: با این روند می‌توانیم فرآیند واگذاری‌ها را تسریع کرده و این تسهیل فرآیندها کمک شایانی در اجرای بهتر طرح جامع سرمایه گذاری و آمایش سرزمین و در راستای توسعه استان خواهد داشت.

معاون استاندار خراسان شمالی بیان کرد: برخی واگذاری‌های زمین به دلیل تقاضا محور بودن آن به دلایلی همچون تغییر کاربری انجام می‌گیرد که عمده اعتراض‌ها و شکایت‌ها از همین محور بوده٬ لذا برای این مسئله نیز نباید بازهم فرآیند واگذاری‌ها به تعویق بیفتد و اعضای کارگروه تخصصی امور اقتصادی برای حل این موضوع راهکارهای لازم را پیشنهاد دهند.

وی اظهار داشت: در روند واگذاری ها با موضوع تقاضا محور بودن می‌توان از راه هایی مثل پنجره واحد، امور اراضی و منابع طبیعی و اخذ استعلامات و سند، کارها را سرعت بخشید.

دلپسند اخذ استعلام نهایی را منوط به نظر اداره امور اراضی و منابع طبیعی دانست و گفت: اگر امور اراضی و منابع طبیعی نتیجه استعلام خود را اعلام کردند دیگر نیازی به استعلام همزمان دیگر ادارات نیست و می‌توانند نتیجه این استعلام را به دستگاه های اجرایی دخیل در این موضوع اعلام کنند.

دلپسند زمان پاسخگویی به فرآیند واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران را حداکثر ده روز اعلام کرد و افزود: باید طی این مدت پاسخ سرمایه گذار داده شود و این پاسخ ممکن است مثبت هم نباشد، اما پاسخگویی به آنان در این مدت تعیین شده با ذکر دلایل آن الزامیست.

وی تاکید کرد: پاسخ این استعلام برای تمام دستگاه های اجرایی لازم الاجراست و سقف واگذاری و شروع عملیات برای انعقاد قرارداد 6 ماه است و در مرحله بعدی سرمایه گذار باید در مدت 3 سال طرح خود را اجرایی کند.

وی ادامه داد: تمام واگذاری هایی که منجربه انعقاد قرارداد و ادامه فعالیت می شود، باید در نقشه جامع سرمایه گذاری گنجانده شود.

انتهای پیام/

R7719/P1377/S6,54/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است

طالبی معاون استاندار خراسان جنوبی در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان گفت: همچنین در راستای اجرای ماده پنج قانون جوانی جمعیت دستگاه‌های خدمات رسان تخفیفاتی لحاظ می‌کنند که در استان هم اجرایی شده است.

وی افزود: این تخفیفات در مورد اشتراک آب و برق برای افرادی که سه فرزند زیر ۲۰ سال دارند ۵۰ درصد و افراد دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال، ۷۰ درصد است.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان تاکنون ۵۷۵ مورد تخفیف و کنتور رایگان به این خانواده‌ها ارایه کرده و بیش از ۹۰ انشعاب هم در حوزه آب واگذار شده است.

وی با بیان اینکه سالمندی جمعیت عوارض، عواقب و تهدیداتی در سطح ملی دارد عنوان کرد: جوانی جمعیت فواید بسیار زیادی در بر دارد از همین رو قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به درستی مصوب و ابلاغ شد.

طالبی تصریح کرد: لازم است قانون در جای خود اعمال شود و اگر آیین نامه یا ابلاغی ذیل قوانین از سوی وزارتخانه واصل نشده، انتظار می‌رود مدیران پیگیری‌های لازم را انجام دهند جرا که وقتی قانون ابلاغ شود لازم الاجرا است.

وی گفت: تبلیغات محیطی در زمینه جوانی جمعیت اثرگذار بوده و دستگاه‌های فرهنگی باید به این موضوع توجه کنند.

معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: آموزش‌های لازم در این زمینه، ضروری است و متولیان امر باید اطلاع رسانی کافی به جامعه هدف را داشته باشند، چون مردم هنوز به خوبی از قانون جوانی جمعیت مطلع نبوده لذا به دنبال حق و حقوق خود نیستند.

وی بیان کرد: در حوزه واگذاری زمین اقدامات خوب و ارزشمند انجام شده و خراسان جنوبی از استان‌های پیشرو است.

طالبی افزود: درخصوص وام‌ها امسال منابع بهتری جذب شده و امید است صف تشکیل شده برای تسهیلات فرزندآوری کاهش یابد همچنین ظرفیت خیران برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی به کار گرفته شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مورد واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت گفت: این اقدامات باید به شکل درست اطلاع رسانی شود، زیرا می‌تواند به عنوان تشویق مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: شهرداری‌ها در قانون جدید تخفیفات عوارض و پروانه ساختمانی برای خانواده‌های دارای حداقل سه فرزند زیر ۲۰ سال را قائل می‌شوند که نیاز است اطلاع رسانی لازم در این خصوص انجام شود.

وی افزود: قانون مشوق‌های خوبی برای فرزندآوری وضع کرده که باید دستگاه‌های اجرایی در راستای شفاف سازی قانون و تببین ابعاد مختلف آن تلاش کنند تا حقی از مردم ضایع نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرایی شد
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • هشدار؛ جان زمین در خراسان‌شمالی مکیده می‌شود