Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای هیات منصفه جدید مطبوعاتی استان خراسان رضوی امروز در مراسمی با تحویل ابلاغهایشان فعالیت خود را آغاز کردند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست دادگاههای کیفری یک خراسان رضوی در این مراسم گفت: دادگاههایی که با حضور هیات منصفه برگزار می شوند روال خاص قانونی خود را دارند بطور مثال همه اظهار نظرات این دادگاهها باید ضبط شود و حتی اگر ضرورت داشت ضبط به صورت تصویری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام دهقان افزود: نکته مهم دیگر این است که در دادگاههای جرائم سیاسی و مطبوعاتی حضور هیات منصفه موضوعیت دارد به این معنا که اعضای هیات منصفه حتما باید در این دادگاهها حضور داشته باشند.

او گفت: دادگاههای کیفری یک در این استان با پنج شعبه در مشهد مشغول فعالیت هستند که شعبه دوم آن مسئول رسیدگی به جرائم مطبوعاتی، سیاسی و اتهامات مدیران دستگاهها است.

سید جلال فیاضی ،نماینده جامعه روزنامه نگاران در دور جدید هیات منصفه مطبوعات خراسان رضوی هم در این مراسم تشکیل دبیرخانه را خواستار شد و گفت: با تشکیل دبیرخانه هیات منصفه دارای متولی می شود و بسیاری از امور اجرایی آن حل خواهد شد

خراسان رضوی از قطبهای رسانه ای کشور است و 300مجموعه رسانه ای در قالب روزنامه، هفته نامه، فصلنامه، دوفصلنامه و خبرگزاری در این استان مجوز کار و فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۰۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد

جانشین پلیس راهور استان خراسان رضوی گفت: سوانح رانندگی کلانشهر مشهد در شبانه‌روز گذشته ۸۲ مصدوم برجا گذاشت و در این مدت ۷۲ فقره تصادف جرحی و ۵۰۰ فقره تصادف خسارتی در خیابانها و معابر مشهد رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی پلیس، سیدرضا اسدنژاد با بیان اینکه سوانح رانندگی کلانشهر مشهد در شبانه روز گذشته ۸۲ مصدوم برجا گذاشت، اظهار کرد: در این مدت ۷۲ فقره تصادف جرحی و ۵۰۰ فقره تصادف خسارتی در خیابان‌ها و معابر مشهد رخ داده است.

وی افزود: مرتکبان ۶۴۹۹ فقره تخلف راهور نیز جریمه شدند که ۱۶۴۸ فقره از این تعداد مربوط به تصادفات حادثه‌ساز است.

جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی عنوان کرد: در راستای برخورد قاطع با تخلفات حادثه‌ساز، روز گذشته ۵۵ دستگاه خودروی حادثه ساز نیز در مشهد توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

کد خبر 751180

دیگر خبرها

  • زنگ خطر کاهش ولادت در خراسان رضوی به صدا در آمد
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • تجلیل از اولین گروه سفیران استاندارد در خراسان رضوی
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • استعدادیابی ۹ هزار نفری هیات فوتبال استان تهران
  • صفحه اول روزنامه‌های خراسان رضوی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی