Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ همزمان با جهش قیمت نفت خام به بشکه ای بیش از 60 دلار پس از توافق کشورهای عضو و غیر عضو اوپک به منظور تمدید توافق کاهش تولید نفت در سال 2018 میلادی، قیمت اکثر محصولات پتروشیمی و پلیمری هم در بازار به تبع جهش قیمت نفت افزایش یافته است.
در طول هفت ماهه نخست سال جاری ارزش صادرات محصولات پتروشیمی ایران به بازارهای جهانی متاثر از افزایش قیمت نفت بالغ بر دو میلیارد و 130 میلیون دلار افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجم صادرات محصولات پتروشیمی ایران در هفت ماهه نخست امسال حدود 12 میلیون و 966 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایشی حدود یک میلیون و 223 میلیون تنی داشته که بهره برداری از چند طرح جدید پتروشیمی و افزایش عرضه خوراک یکی از مهمترین دلایل افزایش صادرات پتروشیمی کشور به شمار می‌رود.
بر این اساس با افزایش حجم، ارزش فروش و صادرات پتروشیمی کشور هم افزایش یافته به طوری‌که در 217 روز نخست امسال در مجموع بالغ بر 6 میلیارد و 540 میلیون دلار محصول پتروشیمی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایشی حدود دو میلیارد و 131 میلیون دلاری داشته است.
مهمترین دلیل افزایش ارزش صادرات محصولات پتروشیمی ایران جهش قیمت نفت خام به سطوح بالاتر از بشکه ای 60 دلار بوده و در کنار بالا رفتن قیمت نفت، افزایش تولید از دیگر دلایل تاثیرگذار در بالا رفتن درآمدهای ایران از محل فروش و صادرات محصولات پتروشیمی بوده است.
در هفته ماهه نخست امسال تولید محصولات پتروشیمی کشور به بیش از 31 میلیون و 100 هزار تن رسیده که با توجه به پایان تعمیرات اساسی پالایشگاه های گاز و افزایش عرضه خوراک پیش بینی می شود تا پایان اسفند ماه امسال با ثبت یک رکورد جدید حجم تولید پتروشیمی ایران به 55 تا 56 میلیون تن افزایش یابد.

رکورد عرضه پتروشیمی به صنایع تکمیلی شکسته شد
همسو با افزایش تولید، صادرات و درآمد صادرات محصولات پتروشیمی ایران، در هفت ماهه نخست امسال رکورد جدیدی هم در عرضه محصولات پتروشیمی و پلیمری در بازار داخلی و با هدف تامین نیاز صنایع تکمیلی پتروشیمی و تکمیل زنجیره های ارزش در صنعت پتروشیمی حاصل شده است.
در 217 روز نخست امسال حجم عرضه محصولات پتروشیمی در بازار داخلی به رقم بی سابقه 10 میلیون و 21 هزار تن رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایشی حدود یک میلیون و 293 هزار تنی داشته است.
از سوی دیگر به موازات افزایش حجم عرضه، ارزش محصولات پتروشیمی به فروش رفته در بازار داخلی کشور با ثبت پنج هزار و 118 میلیارد تومان به بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان رسیده است.
بر اساس برنامه تعریف شده امسال قرار است تولید محصولات پتروشیمی در ایران با ثبت یک رکورد جدید به 56 تا 58 میلیون تن افزایش یابد و همسو با افزایش تولید حجم صادرات محصولات پتروشیمیایی کشور هم امسال باید به 23 میلیون و 500 هزار تن و ارزش محصولات صادراتی به حدود 11 میلیارد و 700 میلیون دلار افزایش یابد.
پیش بینی می‌شود در ادامه سال جاری با آغاز تولید آزمایشی از چند طرح جدید در صنعت پتروشیمی ظرفیت تولید، فروش و صادرات محصولات پتروشیمی ایران با افزایش بیشتری همراه شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۰۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتروشیمی ارومیه صدر نشین جدول افزایش درآمد سالانه در صنعت پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   بنابر اعلام  روابط عمومی شرکت پتروشیمی ارومیه، براساس آمارها، تکلیف کارنامه یک ساله تولید و فروش پتروشیمی‌ها در ۱۴۰۲ مشخص شد.

پتروشیمی ارومیه که در بررسی گزارش‌های ماهانه همواره عملکرد خوبی داشت، توانست در نهایت درآمد خوبی را در سال ۱۴۰۲ به ثبت برساند.

پتروشیمی ارومیه در سال ۱۴۰۲ بهترین عملکرد را میان رقبای بورسی خود به ارمغان آورد به طوری که این پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ توانست درآمد سالانه خود را از ۹۷۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ با رشد بیش از ۸۵ درصدی به هزار و ۸۰۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ برساند.

بعد از پتروشیمی ارومیه؛ پتروشیمی‌های اصفهان و تندگویان بیشترین رشد درآمد سالانه در سال ۱۴۰۲ را درمیان هم‌گروهی‌های خود تجربه کردند

دیگر خبرها

  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • افزایش ۸۵ درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • پتروشیمی ارومیه صدر نشین جدول افزایش درآمد سالانه در صنعت پتروشیمی