Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@01:29:56 GMT

توافق پنهانی آمریکا برای خروج نیروهای داعش از رقه

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۲۱۰۳۴

توافق پنهانی آمریکا برای خروج نیروهای داعش از رقه

بسیاری از تروریست‌های داعش همراه با خانواده‌هایشان از مناطقی که ماه‌ها در محاصره نیروهای عربی کردی سوریه دموکراتیک بود، خارج شدند، بسیاری معتقدند این امر به دنبال توافق پنهانی میان نیروهای آمریکای و داعش اتفاق افتاد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا؛ نیروهای تحت ائتلاف با آمریکا در رقه طی توافقی به تروریست‌های داعش که در محاصره نیروهای ائتلاف در شرق رقه بودند، اجازه دادند از شرق رقه خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توافق موجب شد که بسیاری از تروریست‌های داعش همراه با خانواده‌هایشان از مناطقی که ماه‌ها در محاصره حملات هوایی نیروهای عربی کردی سوریه دموکراتیک بود، فرار کنند.

به رغم تکذیب برخی از مقامات نظامی آمریکا، حال سوال اینجاست که آمریکا چه نقشی در خروج نیروهای داعش از رقه داشته است؟

طبق اعلام نشریه نیوزویک سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک (که مورد حمایت آمریکا هستند) اعلام کرد که این توافق میان برخی از نیروهای محلی در رقه و سایر پیکارجویان عربی و کردی که با داعش می‌جنگیده‌اند، صورت گرفته است. هم‌اکنون حدود 250 تروریست داعشی به همراه 3500 نفر از رقه خارج شده‌اند.

همچنین شبکه بی‌بی‌سی گزارش داده است که در جریان این توافق بخشی از تروریست‌های داعش نیز حضور داشته‌اند که با انتشار این خبر بسیاری از نیروهای سوریه دموکراتیک و همینطور ژنرال جاناتان براگا از فرماندهان اصلی نیروهای ائتلاف ضد داعش، منکر بسته‌شدن توافق با تروریست‌های داعش شده‌اند و این توافق را صرفاً نتیجه توافق بین برخی گروه‌های محلی و نیروهای ائتلاف می‌دانند که برای حفظ جان غیرنظامیان صورت گرفته است و به نعداد زیادی از آنا اجازه می‌دهد تا رقه را ترک کنند.

اما خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از اریک پاهون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، در مورد توافق مخفیانه گروه‌های کردی مورد حمایت آمریکا با داعش، ضمن پذیرش ضمنی توافق با گروه تروریستی داعش، این توافق را به گردن گروه‌های تروریستی مورد حمایت با آمریکا انداخت و اعلام کرد: «در این توافق نقشی نداریم. این یک راه حل محلی برای مشکلات محلی است.»

جالب اینکه خبرگزاری آناتولی مدعی است از طریق برخی منابع محلی مطلع شده است که نیروهای پ‌ک‌ک و پی‌وای‌دی که مورد حمایت آمریکایی‌ها هستند، در توافقی به تروریست‌های بومی داعش اجازه دادند تا رقه را ترک کنند و آنها به حومه دیرالزور منتقل شوند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۱۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، به‌دنبال خروج یک دستگاه قطار باری حامل سوخت از ریل در ایالت آریزونای آمریکا و وقوع حریق، شاهراه کلیدی آریزونا-نیومکزیکو مسدود شد.

تصاویر و ویدئوهای اولیه که در فضای مجازی منتشر شده است، واگن‌های له‌شده این قطاری باری را به تصویر می‌کشد که بالای آن دود غلیظی نیز به چشم می‌خورد.

سخنگوی شرکت «خط آهن بی‌ان‌اس‌اف» اعلام کرد که در این حادثه هیچ‌کس مصدوم یا کشته نشده است. به گفته وی، تیم اعزامی به محل در حال پاکسازی بقایای واگن‌های سوخته هستند.

دلیل خروج قطار از ریل هنوز مشخص نشده است. این قطار حامل گاز بی‌بوی «پروپان» بود و ۶ واگن آن طعمه حریق شد.

کد خبر 6089956

دیگر خبرها

  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ