Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زلزله يکشنبه شب در غرب کشورمان منجر به فاجعه‌اي انساني با صدها کشته و مصدوم به خصوص در استان‌هاي کرمانشاه و ايلام شد و دولت به همين مناسبت امروز ؛ سه‌شنبه را در سراسر کشور عزاي عمومي اعلام کرده است.
به گزارش ايسنا، اين فاجعه غمبار ابراز همدردي گسترده تمام قد ايرانيان و اکثريت قريب به اتفاق جهانيان را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه‌ کشورمان در واکنش به اين همدردي‌ها ضمن تشکر از جامعه بين‌الملل بابت پيشنهاد کمک‌هاي‌شان اعلام کرد که در حال حاضر ايران توانايي مديريت بحران زلزله کرمانشاه را با منابع داخلي دارد.
همدلي تمام قد ايرانيان

حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني دقايقي پيش به منظور بازديد از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه وارد فرودگاه شهيد اشرفي اصفهاني کرمانشاه شد.
رئيس‌جمهو در بدو ورود به کرمانشاه جهت بازديد از مناطق زلزله زده اعلام کرد: من به تمام آسيب ديدگان اين حادثه مي‌گويم که دولت با تمام توان براي کمک به شما وارد عمل شده است و تلاش بر اين است که در کوتاه ترين مدت زماني ممکن مشکلات و معضل به وجود آمده را حل کند.
مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/webm
روحاني پس از اين گفت‌وگو براي بازديد به مناطق زلزله زده سرپل ذهاب رفت. رييس جمهور در اجتماع مردم شهرستان سرپل ذهاب ضمن تسليت به خانواده هايي که عزيزان خود را در حادثه زلزله از دست داده اند و آرزوي شفاي عاجل براي آسيب ديدگان، گفت: دولت براي بازسازي منازل و کمک به زندگي آسيب ديدگان و کساني که منازل آنها در اين حادثه در شهر و يا روستا دچار خسارت شده، کمک بلاعوض و وام بلند مدت اعطا خواهد کرد.

صبح امروز سه‌شنبه نيز هيئتي از سوي دفتر مقام معظم رهبري به سرپرستي حجت الاسلام والمسلمين معزي نماينده مقام معظم رهبري در جمعيت هلال احمر به منظور بازديد از مناطق زلزله زده وارد کرمانشاه شدند.
هم‌چنين پايگاه اطلاع رساني رفتر رهبري اعلام کرد که کمک‌هاي مردمي به زلزله زدگان غرب کشور را جمع‌آوري مي‌کند.

سردار عبداللهي فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء (ص) هم از مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه بازديد هوايي داشت.
در پي وقوع زلزله در غرب کشور امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) نيز پيام تسليت صادر و تاکيدکرد که قرارگاه پدافند هوايي ارتش از تمام توان خود در مناطق زلزله زده استفاده مي‌کند.
هم‌چنين با دستور امير دريادار خانزادي فرمانده نيروي دريايي ارتش در راستاي پذيرش و امداد درماني به مجروحين زلزله غرب کشور، ستاد بحران در بيمارستان فوق تخصصي گلستان اين نيرو تشکيل شد.
معاون بهداري نيروي زميني سپاه نيز درباره اقدامات انجام شده نيروي زميني سپاه براي کمک به زلزله زدگان غرب کشور، گفت: 6 بيمارستان صحرايي توسط بهداري نيروي زميني سپاه در مناطق زلزله زده خدمت رساني مي کند.
محمد مخبر رئيس ستاد اجرايي فرمان امام در حاشيه نشست "طرح برکت امداد رسان" ضمن اشاره به تشکيل کارگروه بحران حوادث غيرمترقبه از تشکيل کارگروهي از مسئولان اين ستاد براي برنامه‌ريزي و پشتيباني در راستاي تسريع کمک رساني و خدمت رساني به مردم زلزله زده استان‌هاي غرب کشور از ساعات اوليه صبح دوشنبه خبر داد و گفت: به محض اطلاع از وضعيت مناطق زلزله‌زده با تشکيل کارگروهي از مسئولان اين ستاد، برنامه‌ريزي جهت اعزام تيم پشتيباني امدادرساني در قالب 100 گروه جهادي، تامين نيازهاي معيشتي و نيازهاي درماني در راستاي تسريع در کمک‌رساني و خدمت رساني به مردم زلزله زده انجام پذيرفت.
کانون وکلاي دادگستري مرکز با صدور پيامي، درگذشت تعدادي از هم‌وطنان در حادثه زلزله کرمانشاه را تسليت گفت.
محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام که عصر روز دوشنبه 22 آبان ماه به استان کرمانشاه سفر و در جلسه ستاد مديريت بحران اين استان شرکت کرده بود، به بازديد از مناطق زلزله زده سرپل ذهاب رفت و ضمن پيگيري امور امدادي و وضعيت آسيب‌ديدگان در جريان تلاش‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي، سپاه، بسيج و ارتش در مناطق زلزله زده قرار گرفت.

علي يونسي دستيار ويژه رئيس جمهور در امور اقوام واقليت هاي ديني و مذهبي در پيامي تاکيد کرد که يقينا پيوند همه اقوام کرد و لر، فارس و پيروان مذاهب مختلف در کرمانشاه همانند گذشته مي تواند موجب کاهش آلام و درد اين حادثه و تسلي بخش غم‌ديدگان و خانواده جانباختگان و آسيب ديدگان باشد.
هم‌چنين محسن حاجي‌ميرزايي دبير هيات دولت با انتشار مطلبي با عنوان «فردا دير است، خيلي دير!» با اشاره به خسارات ناشي از زلزله غرب کشور تصريح کرد: بر همه متوليان امر، انديشمندان، کارشناسان و عموم مردم فرض است که به حوادث محتمل آينده بيانديشند و از همه توان خود براي ايمن سازي جامعه استفاده کنند.
مجمع زنان اصلاح‌طلب در بيانيه‌اي ضمن تسليت به هموطنان غرب کشور و ابراز همدردي با خانواده داغديده زلزله اخير، بر لزوم توجه به رفع نيازهاي مادي و معنوي مردم آن منطقه، به‌ويژه زنان، دختران و کودکان تأکيد کرد.
معاون پارلماني رئيس جمهور روز دوشنبه با انتشار پيامي، ضمن ابراز همدردي با خانواده هاي آسيب ديدگان زمين لرزه اخير، جان باختن جمعي از هموطنان مان در مناطق زلزله زده استان هاي کرمانشاه و ايلام را تسليت گفت و در پيام خود نوشت: مردم کرمانشاه از اين حادثه هم سربلند بيرون مي‌آيند.
رييس ديوان عالي کشور هم ضمن همدردي با خانواده‌هاي داغدار زلزله اخير خواهان رسيدگي سريع و دقيق نسبت به رفع مشکلات حادثه ديدگان کرمانشاه شد.
مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/webm
احمدرضا بيگي عضو هيئت رئيسه کميسيون شوراها با اشاره به بازديدش از روند امدادرساني مناطق زلزله‌زده اسلام آباد غرب و سر پل ذهاب به ايسنا گفت که در حال حاضر بي نظمي در توزيع اقلام و نيازهاي اوليه ديده مي‌شود و در اين ميان گروه‌هايي که نيازي نيز ندارند، به غارت اقلام امدادي مي‌پردازند.
هم‌چنين يحيي کمالي‌پور نايب رئيس کميسيون حقوقي و قضايي مجلس با تاکيد بر اينکه «جان و مال مردم براي ما حرمت دارد» گفت: هر عملکردي که موجب خدشه به جان و مال مردم شود قابل پيگرد قضايي است، لذا در موضوع تخريب مسکن مهر در پي زلزله غرب استان کرمانشاه لازم است مدعي العموم ورود پيدا کند.
فاطمه سعيدي عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي نيز طي نامه‌اي از وزير آموزش و پرورش درخواست کرد تا نسبت به بازسازي فوري مدارس تخريب شده مناطق زلزله‌زده اقدام کرده و اگر هم موانع قانوني يا بودجه اي وجود داشته باشد، در مجلس قابل حل است.
مديرکل روابط عمومي قوه قضاييه از اعزام نمايندگان رئيس دستگاه قضايي به مناطق زلزله زده غرب کشور جهت بررسي وضعيت حادثه ديدگان و نظارت بر نحوه خدمت رساني خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين صادقي معاون رييس قوه قصاييه نيز صبح امروز به همراه دکتر کهزادي معاون مالي و پشتيباني قوه قضاييه از مناطق زلزله زده غرب کشور بازديد کردند.

حزب اعتدال و توسعه نيز در پيام تسليتي درگذشت هموطنانمان در حادثه زلزله غرب ايران تسليت گفت.
محمد صالح نيکبخت وکيل دادگستري نيز به ايسنا گفت: در مورد موضوع مسکن مهر دادستان عمومي و انقلاب شهرهاي زلزله زده بايد ورود کنند و بررسي نمايند که چرا ساختمان هاي مسکن مهر به اين سرعت و به زودي فرو مي ريزند.
هم‌چنين حشمت‌الله فلاحت‌ پيشه نماينده اسلام‌آباد غرب و دالاهو با بيان اينکه بزرگ‌ترين مشکل نحوه توزيع اقلام مورد نياز زلزله‌زدگان است، گفت که مشکل در تامين اقلام مورد نياز زلزله‌زدگان همچون پتو، دارو، غذا و چادر وجود ندارد، مشکل فعلي در نحوه توزيع اقلام به نيازمندان و زلزله‌زدگان است که متاسفانه بي‌نظمي ايجاد کرده است.
همدردي‌هاي جهاني
خاوير سولانا، رييس پيشين شوراي اتحاديه اروپا در صفحه توييتر خود نوشت: همدردي خود را با مردم ايران و عراق در پي زلزله‌اي که بيش از 400 قرباني در پي داشته است را اعلام مي‌کنم.
وزارت امور خارجه بوليوي به نمايندگي از دولت و مردم دولت چند مليتي اين کشور در پيامي مراتب همدردي خود را با مردم و دولت ايران به خاطر حادثه تاسف بار جان باختن و مصدوميت تعدادي از هموطنانمان و خسارت ناشي از زلزله شديد در غرب کشور را اعلام کرد.
در اطلاعيه وزارت خارجه آرژانتين نيز با اشاره به زلزله اخير در کرمانشاه در مرز بين ايران و عراق که منجر به کشته شدن و زخمي شدن تعدادي از هموطنانمان شد، اين حادثه را غم‌انگيز عنوان کرده و همدردي عميق خود را با خانواده جانباختگان و مجروحان اين حادثه اعلام و بر همبستگي با خانواده‌هاي قربانيان اين تراژدي تاکيد شده است.
در بيانيه هيتر نائورت سخنگوي وزارت خارجه آمريکا نيز آمده است : ايالات متحده مراتب همدردي صميمانه خود را با تمام کساني که در ايران و عراق تحت تاثير اين زلزله قرار گرفته اند، ابراز مي دارد. ما به ياد خانواده هاي قربانيان، و مصدومين و همچنين جوامعي که از خسارت به خانه‌ها و اموالشان در رنج مي باشند، هستيم.
هم‌چنين جمعي از مقلدين آيت‌الله سيستاني در ايران از دفتر اين مرجع شيعيان درباره اجازه براي کمک به آسيب ديدگان زلزله اخير غرب کشور از سهم مبارک امام (ع) استفتاء کردند که دفتر آيت‌الله سيستاني در پاسخ اعلام کرد: «معظم له ضمن ابراز همدردي با خانواده‌هاي داغدار و آسيب ديدگان اين حادثه غم انگيز و دعا جهت شفاي عاجل مصدومان اجازه فرمودند مقلدانشان از نصف سهم مبارک امام ارواحنا فداه در تامين نيازهاي ضروري آسيب ديدگان صرف کنند.»

ميشل تمر، رئيس‌جمهور برزيل در پيامي توئيتري مراتب همدردي خود را با قربانيان زلزله در ايران و عراق اعلام کرد و نوشت: خبر ناگوار زلزله در منطقه مرزي بين ايران و عراق را دريافت و مراتب همدردي خود را با کساني که عزيزانشان را از دست داده و يا زخمي شده‌اند و با مردم دوست اين دو کشور اعلام مي کنم.
الکساندر لوکاشنکو، رئيس‌جمهور بلاروس در پيامي خطاب به حسن روحاني، از بروز حادثه زلزله در غرب ايران ابراز تاسف کرد و در پيام خود آورد: آمار تلفات زياد مردم در نتيجه زمين لرزه در غرب ايران باعث تالم شديد دولت و مردم بلاروس شده است و همدردي عميق خودمان را با جمهوري اسلامي ايران اعلام مي‌داريم .
هالبه زسترا وزير خارجه هلند نيز در پيامي توييتري با اشاره به زلزله يکشنبه شب در ايران و عراق که خساراتي به دنبال داشت و منجر به از دست دادن جان بسياري شد و خرابي ها و ويراني بسياري به دنبال داشت با قربانيان اين حادثه و افرادي که عزيزانشان را از دست داده اند و همه کساني که به نوعي اين زلزله زندگي‌شان را تحت تأثير قرار داده است همدردي کرد.
اسماعيل هنيه رئيس دفتر سياسي جنبش حماس با ابراز همدردي با حادثه‌ ديدگان زلزله در غرب کشورمان گفت: از خداوند متعال مي‌خواهيم تا در اين روزهاي سخت به بازماندگان صبر عنايت کند.
جاکوب زوما رئيس‌جمهور آفريقاي جنوبي در پي وقوع زلزله در ايران و عراق گفت: ما همراه با جامعه بين‌الملل عميق‌ترين تاسف و همدردي خود را به برادران و خواهران‌مان در اين کشورهاي آسيب ديده ابراز مي‌کنيم.
هم‌چنين سناتور برني سندرز ضمن ابراز همدردي با حادثه‌ديدگان زلزله غرب کشور از رئيس‌جمهور آمريکا خواست تا با وجود افزايش تنش‌ها ميان دو کشور سياست‌هاي سخت‌گيرانه‌اش را کنار بگذارد و به ايران کمک کند.
شي جينپينگ رييس‌جمهور چين نيز در پيامي ضمن اعلام غافلگيري از خسارت و تلفات سنگين به جا مانده از زلزله رخ داده در ايران، گفت: از طرف دولت و مردم چين و همچنين خودم صميمانه‌ترين همدردي‌ها را با بازماندگان اين زلزله و نيز مصدومان و خانواده‌هاي قربانيان ابراز مي‌کنم.
***
اين گزارش از لحظه ارسال به مرور تکميل شده است.
ادامه دارد....

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۱۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله‌ای ۶.۱ ریشتری این کشور را لرزاند (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه وقوع زلزله نیویورک از زاویه دید مجسمه آزادی (فیلم) وحشتناک‌ترین تصاویری که از زلزله تایوان ثبت شد (فیلم) اقدام انسانی کارکنان مرکز درمان تایوان هنگام زلزله (فیلم)

دیگر خبرها

  • زلزله‌ای ۶.۱ ریشتری این کشور را لرزاند (فیلم)
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • ضرورت تقسیم کار برای تحقق شعار سال
  • مدعی العموم از کارخانجات رب گوجه بازدید کرد
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • ضرورت تقویت جبهه فرهنگی در سطح بین‌الملل برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی
  • ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • ورود رئیس جمهور به اسلام آباد