Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ۴۲ ساعت گذشته ۶۷ زمین لرزه شهرهای مختلف استان لرستان به ویژه نورآباد، کوهدشت، هفت چشمه و درب گنبد را لرزانده است که بین ۲ تا ۴.۳ ریشتر بزرگی این زمین لرزه ها بوده و خساراتی به واحدهای مسکونی-تجاری وارد و سبب ایجاد رعب و وحشت در بین مردم شده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، در 42 ساعت گذشته 67 زمین لرزه شهرهای مختلف استان لرستان به ویژه نورآباد، کوهدشت، هفت چشمه و درب گنبد را لرزانده است که بین 2 تا 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 ریشتر بزرگی این زمین لرزه ها بوده و خساراتی به واحدهای مسکونی-تجاری وارد و سبب ایجاد رعب و وحشت در بین مردم شده است.

در شهرستان بروجرد زمین لرزه به 354 واحد مسکونی-آموزشی 6 میلیارت خسارت زده است؛ در استان لرستان در دو روز گذشته حدود 88 نفر دچار مصدومیت شدند که 16 نفر آن شکستگی و یا نیازمند جراحی کوچک بوده و 72 نفر هم سرپایی مداوا شدند؛ بیشتر این مصدومان از شهرستان های رومشکان و کوهدشت بوده است.

از 67 زمین لرزه رخ داده 41 مورد در شهرستان نورآباد، 12 مورد شهرستان کوهدشت، 7 مورد هفت چشمه، 4 مورد درب گنبد، 2 مورد هم بروجرد و 1 مورد چالانچولان بوده است که در 10 مورد از زمین لرزه خیلی از شهرهای استان به ویژه خرم آباد به لرزه درآمده است.

بعد از زمین لرزه ابتدایی و بزرگ استان کرمانشاه که دو شب قبل شهرهای مختلف لرستان را به لرزه درآورد بزرگترین زمین لرزه صبح امروز در شهرستان کوهدشت به بزرگی 4.3 ریشتر بود که شدت آن به حدی بود که مردم خرم آباد مرکز استان لرستان آن را احساس کردند.

جزئیات زمین لرزه های روز گذشته

در شهر نورآباد دو زمین لرزه به بزرگی 2.4 و 2.6 ریشتر در ساعت 20:46 و 20:28 دقیقه، یک زمین لرزه به بزرگی 3.5 ریشتر ساعت 20:19 دقیقه، یک زمین لرزه به بزرگی 2.9 ریشتر در ساعت 20:03 دقیقه و یک زمین لرزه نیز به بزرگی 2.8 ریشتر در ساعت 19:28 دقیقه شهر را لرزاند.

دو زمین لرزه متوالی دیگر نیز به بزرگی 3.8 ریشتر در ساعات 19:01 و 19:03 دقیقه در شهر نورآباد رخ داد و مرکز استان و برخی شهرهای دیگر هم آن را حس کردند.

یک زمین لرزه به بزرگی 2.9 ریشتر در ساعت 18:29 دقیقه، دو زمین لرزه به بزرگی 2.3 ریشتر ساعت 17:02 و 17: 02 دقیقه، دو زمین لرزه متوالی به بزرگی 3.3 و 3.2 ریشتر ساعت 16:12 و 16:19 دقیقه، دو زمین لرزه به بزرگی 2 ریشتر در ساعت 15:53 و 15:54 دقیقه، دو زمین لرزه به بزرگی 2.8 و 2.3 ریشتر درساعت 15:02 و 15:13 دقیقه و یک زمین‌لرزه به‌بزرگی 2.7 ریشتر در ساعت 14:05 دقیقه ظهر شهر نورآباد را لرزاند.

در شهرستان کوهدشت یک زمین لرزه به بزرگی 2.5 ریشتر ساعت 16:59 دقیقه، دو زمین لرزه متوالی به بزرگی 2.6 و 2.2 ریشتر در عمق 15 و 17 کیلومتری زمین ساعت 16:23 و 16:28 دقیقه و یک زمین‌لرزه هم به‌بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 10کیلومتری ساعت 13:59 دقیقه ظهر شهر را لرزاند.

در هفت چشمه یک زمین لرزه به بزرگی 2.4 ریشتر در ساعت 20:10 دقیقه، یک زمین لرزه به بزرگی 2.6 ریشتر ساعت 16، یک زمین لرزه با شدت 3.6 ریشتر در ساعت 14:56 دقیقه، یک زمین لرزه به بزرگی 2.4 ریشتر در ساعت 14:19 دقیقه و یک زمین‌لرزه به‌بزرگی 3.9 ریشتر در ساعت 13:57 دقیقه شهر را لرزاند.

در شهر درب‌گنبد نیز یک زمین لرزه به بزرگی 2.4 ریشتر در ساعت 20:32 دقیقه و یک زمین‌لرزه به‌بزرگی 2.3 ریشتر در ساعت 14:44 دقیقه ظهر امروز شهر را لرزاند؛ صبح دیروز نیز اشترینان بروجرد بر اثر یک زمین‌لرزه تکان خورد؛ شب گذشته چالانچولان شهرستان دورود بر اثر یک زمین‌لرزه به‌بزرگی 2.8 ریشتر به لرزه در آمد.

انتهای پیام/

R41450/P4001/S6,72/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۱۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

به گزارش "ورزش سه"، بازی برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا بین تیم‌های رم و میلان با نمایش درخشان شاگردان دنیله ده‌روسی آغاز شد. گل‌های جانلوکا مانچینی و پائولو دیبالا باعث شد که رم تا دقیقه ۲۲ به پیروزی ۲-۰ و برتری ۳-۰ در مجموع برسد.

با این نتیجه امید میلان برای کامبک و صعود به نیمه‌نهایی به چیزی نزدیک به صفر رسید اما سه اتفاق کلیدی در ادامه نیمه اول باعث شد که رم با چالشی بزرگ مواجه شود.

مصدومیت لوکاکو

ستاره بلژیکی خط حمله رم که نقش زیادی بر روی گل دوم داشت، دچار مصدومیت شد. آسیب‌دیدگی او به همان صحنه گل دوم برمی‌گردد که پس از برخورد با بازیکن میلان احساس ناراحتی کرد اما به بازی ادامه داد تا اینکه در دقیقه ۲۹ بر زمین نشست و درخواست تعویض داد تا تامی آبراهام به جای او وارد بازی شود.

اخراج مهمت زکی چلیک

دو دقیقه پس از تعویض اجباری لوکاکو، رافائل لیائو از سمت چپ در حال تدارک ضدحمله‌ای بود اما چلیک با یک تکل ناشیانه و عجیب او را نقش بر زمین و از حمله میلان جلوگیری کرد. همین باعث شد که داور به سمت او برود و بلافاصله با یک کارت قرمز مستقیم ستاره رم را اخراج کند.

مصدومیت دیبالا

زننده گل دوم هم از بدبیاری‌های نیمه اول تیم ده‌‌روسی در امان نبود. او در دقایق پایانی نیمه اول به سختی راه می‌رفت و نمی‌توانست به راحتی بدود. همین باعث شد که ده‌روسی بر روی ستاره‌اش ریسک نکند و در دقیقه ۴۳ دیه‌گو یورنته را به جای او به زمین بفرستد.

میلان در نیمه اول گلی به ثمر نرساند اما با این اتفاقات غیرمنتظره برای رم، آنها امیدوارند بتوانند در نیمه دوم بازی را به نفع خود برگردانند.

دیگر خبرها

  • زمین لرزه در روداب سبزوار/زلزله خسارتی نداشت
  • (ویدئو) زلزله‌ای به بزرگی ۶.۶ ریشتر جزیره شیکوکو ژاپن را لرزاند
  • زلزله ۴.۲ ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند / دامغان هم لرزید
  • زلزله ۴.۲ ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند
  • دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک
  • زلزله ۵.۶ ریشتری شمال ترکیه را لرزاند
  • شوک دوباره به پرسپولیس؛ یک ستاره دیگر مصدوم شد
  • شوک به پرسپولیس: کاپیتان مصدوم شد
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته است