Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی بر ایجاد تنوع کار آفرینی در اقتصاد مرز و مناطق روستایی همجوار مرز استان تاکید کرد و گفت: در صورتی که تنوع مشاغل در مناطق مرزی بوجود نیاید میل به قاچاق کالا به سرعت از دامنه مرزهای شرق کشور برچیده نخواهد شد.

محمد مهدی مروج الشریعه روز سه شنبه در جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان افزود: باید تدابیری اندیشیده شود که هزینه های حمل کالای قاچاق برای قاچاقچی به حداکثر ممکن افزایش یابد چرا که اگر هزینه اقتصادی در این زمینه رقم کمی باشد همچنان میل به قاچاق کالا از بین نخواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر کنترل و مدیریت بازار داخلی استان با انجام اقدامات فرهنگی، اقتصادی و پیشگیری تاکید و اظهار کرد: نباید اجازه دهم کالای قاچاق به راحتی در گردش بازارهای ما سبب لطمه زدن به خود بازاریان شود زیرا وقتی کالای قاچاق از مرزها وارد می شود اولین کسانی که ضرر می کنند بازاریان و تولیدکنندگان هستند.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بحث کارآفرینی در استان باید هوشمندانه برای کاهش نرخ بیکاری و حمایت از تولید کننده دنبال شود.
مروج الشریعه یادآور شد: در موضوع مبارزه با قاچاق کالا، اگر چند مساله اساسی با اولویت و به صورت جدی در دستور کار کمیته های زیر مجموعه ستاد قاچاق کالا و ارز قرار نگیرد و منجر به کار عملی در استان و استان های مجاور نشود بازخورد آن را نخواهیم داشت.
به گفته وی، اگر روند گردش کالای قاچاق از استان های همجوار را کنترل نکنیم این مساله شاید در داخل استان کنترل شود اما واردات قاچاق را از استان های همجوار خواهیم داشت لذا باید اصلاحیه یا مصوبه ای جدید در نظام تصمیم گیری مرکز کشور از جمله هیات وزیران و مجلس در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته باشیم.
استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در این راستا باید بسته ای با هماهنگی استان های همجوار برای مرزهای شرق کشور تهیه و تصویب شود تا بتوانیم در مبارزه با کالای قاچاق گام اساسی برداریم.
مروج الشریعه با اشاره به صادرات 76 میلیون دلاری از مرز ماهیرود استان در هفت ماهه امسال، یادآور شد: برای توسعه اقتصاد مرز نیازمند نهادهای موجه و مورد تایید به لحاظ ایمنی، امنیتی و حقوقی هستیم و اگر بخواهیم تجارت پایدار بماند باید اجازه دهیم بخشی از کالاها از افغانستان از طریق تعاونی های مرزنشینان وارد شود.
وی با اشاره به اینکه سیستم های کنترل هوشمند و هدفمند در بازار نداریم ،گفت: یکی از راهکارهای هدفمند سازی بازار، گذاشتن کالا در سبد کالای مرزنشینان است.
ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
6054* خبرنگار و انتشار- مریم پنجابی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۱۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تنوع محتواها و توسعه مدارس زیاد شده است، گفت:باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود.

به گزارش‬ خبرگزاری‬ ایمنا از‬ زنجان، ‬ محسن‬ افشارچی، ‬ امروز_‬ دوشنبه‬ هفدهم‬ اردیبهشت-‬ ‬ در برنامه متمرکز هفته گرامیداشت مقام معلم با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که باید روی آن متمرکز بشویم، بحث آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: سهم آموزش ‏و پرورش و مدارس در پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی در کشور بیشتر است، به شرطی که روی آموزش و پرورش به درستی سرمایه‌گذاری شود.

وی حوزه آموزش و هم حوزه پرورش را مهم دانست و افزود: متأسفانه سال‌های گذشته به آن اندازه که باید به پرورش پرداخته می‌شد، پرداخته نشده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تنوع محتواها و توسعه مدارس زیاد شده است، گفت: در این راستا می‌طلبد که ما هم نسبت به مسائل پرورشی در کنار آموزش متفاوت کار کنیم.

افشارچی با بیان اینکه استان زنجان در اکثر شاخص‌ها نسبت به استان‌های دیگر رتبه زیر ۱۰ را دارد، افزود: ما به عدالت آموزشی در استان باید تمرکز کنیم، مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان دارای استعدادهای برتری هستند، منتهی باید روی مدارس عادی سرمایه‌گذاری کنیم و اصلی‌ترین وظیفه شما این است که سطح دانش‌آموزان مدارس عادی را هم بالا ببرید.

استاندار زنجان تاکید کرد: در تابستان سال‌جاری باید تمرکزمان روی مسائل پرورشی باشد و در این راستا اگر اعتباراتی لازم باشد، در اختیار شما می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه شریف‌ترین قشر جامعه ما معلمان ما هستند، افزود: هیچ شغلی مثل معلمی نیست و چرا که معلم‌های هر سال با یک استعداد و با یک اخلاق متفاوت روبه‌رو می‌شوند که این خودش به تنهایی یک انگیزه برای ادامه کار است.

کد خبر 751117

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • نجات ۴۳ هزار زن باردار در مناطق درگیر سیل بلوچستان
  • کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان