Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون 432 گواهی فوت برای فوت شدگان زلزله اخیر استان صادر شده، اظهار کرد: پیش بینی این است که تعداد معدودی در مناطق زلزله زده بدون گواهی فوت دفن شده‌اند.

ایران آنلاین /دکتر اَرتین کمالی با بیان اینکه پیش بینی دفن 100 تا 150 جسد بدون گواهی فوت در مناطق زلزله تنها بر اساس حدس و گمان و غیرکارشناسانه بوده، گفت: اینکه جسدی بدون گواهی فوت در مناطق زلزله زده شده دفن شده باشد بعید نیست، اما در مورد تعداد دقیق آن نمی‌توان آمار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در روستاهای مناطق زلزله زده برحسب شرایط قومی و دوری راه و سایر مشکلات احتمال اینکه جسدی بدون گواهی فوت دفن شود وجود دارد، اما اینکه آماری در این زمینه داده شود علمی نیست و صحت ندارد.

کمالی تصریح کرد: آنچه به نظر می رسد تنها تعداد معدودی جسد بدون گواهی فوت دفن شده و نمی‌توان به طور 100 درصد این موضوع را تکذیب کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با بیان اینکه ترافیک جسد در مراکز پزشکی قانونی مستقر در مناطق زلزله زده وجود ندارد، گفت: هم اکنون ظرف کمتر از 20 دقیقه گواهی فوت در این مناطق صادر می شود.

وی افزود: کار پزشکی قانونی دقیق است و اجساد به طور دقیق بررسی می شود که علت فوت آنها زلزله باشد، زیرا ممکن است در این زمان برخی بخواهند افرادی که به مرگ طبیعی فوت کرده و یا بر اثر تصادف جان باخته‌اند را جان باختگان زلزله نشان دهند.

کمالی تصریح کرد: در همین راستا بررسی دقیق صورت می گیرد تا جان باختگان زلزله به طور دقیق شناسایی شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از حضور 25 تا 30 نیروی پزشکی قانونی در مناطق زلزله زده خبر داد و اظهار کرد: در این مناطق کار به خوبی در حال انجام است.

وی در خصوص بیشترین علت فوت در زلزله اخیر گفت: بیشتر جان باختگان زلزله بر اثر نارسایی تنفسی در اثر ماندن زیر آوار و ضربه به سر جان خود را از دست داده‌اند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  وزیر اقتصاد در پایان همایش دو روزه مناطق آزاد و اقتصادی کشور با حضور مدیران این مناطق و وزیر اقتصاد در مشهد گفت: تعیین هدف گذاری کمی و کیفی که تا پایان سال هر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر اساس ارزش شاخص و معیار‌های دیگر در در زمینه تجارت، سرمایه‌گذاری، ارتقای فناوری و تولید محصولات، فتح بازار‌های جدید صادراتی موفق بودند و پیش رفتن این هدف گذاری را از دبیرخانه مناطق آزاد و اقتصادی مطالبه می‌کنیم و باید در دستور کار دبیرخانه باشد.

خاندوزی افزود: ما باید برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یک برنامه جمعی باید داشته باشیم که اصلاح قانون از سمت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شروع و به مجلس شورای اسلامی می‌رسد.

وی گفت: مشکلاتی از قبیل مسائل مالیاتی و گمرکی این مناطق که بدون اجازه قانونگذار حل و فصل نمی شود و ما دستورالعملی تهیه و از مجلس شورای اسلامی مطالبه می‌کنیم.

دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور هم در ادامه گفت: در کشور ۴۸ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی داریم که سهم بالایی در اقتصاد کشور دارند و یک سوم صادرات غیر نفتی کشور از این مناطق است

عبدالملکی افزود: ۸۰ درصد کل ترانزیت کشور از این مناطق هست و در واقع در رشد اقتصادی کشور نقش مهمی دارند

وی گفت:  سال گذشته مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری رشد ۴ برابری، در سرمایه‌گذاری محقق شده رشد سه برابری که به ۱۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری رسیدیم.

دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور افزود: امسال هم همچون پارسال ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید را تا پایان سال خواهیم داشت در نمایشگاه که هفته آینده در تهران برگزار می‌شود ۲۰۰ تا از این بسته‌ها رونمایی می‌شود و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

عبدالملکی گفت: هر بسته سرمایه‌گذاری شامل سه بخش است که بخش اول مطالعات امکان سنجی اقتصادی اولیه انجام شده بخش دوم هر بسته زیرساخت‌های مورد نیاز است اعم از زمین آب و برق و گاز و دسترسی اینهایی که برای هر طرح آماده شده و بخش سوم وزن آن فعالیت و این سرمایه‌گذاری که به صورت بی‌نام صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • حماس: تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی برای شناسایی اجساد بیایند
  • حماس: تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی برای شناسایی اجساد به غزه بیایند
  • درخواست حماس برای اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند