Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@12:43:53 GMT

جمعیت استان زنجان در ۶۰ سال گذشته ۲.۷ برابر شد‌

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۲۱۶۰۱

جمعیت استان زنجان در ۶۰ سال گذشته ۲.۷ برابر شد‌

معاون مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه کل جمعیت استان در ۶۰ سال گذشته ۲.۷ و جمعیت شهری آن ۱۵ برابر شده است گفت: ساختار جمعیتی به سمت افزایش شمار سالمندان پیش‌می‌رود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حسین امید مقدم امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نرخ تورم در سه بخش استانی، شهری و روستایی به شکل ماهانه استخراج و اعلام می‌شود که این رقم در مهرماه امسال با روندی تقریبا ثابت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 گزارش شده است.

وی نرخ تورم کشور را در یک ماه گذشته 8.2 برشمرد و گفت: این میزان نیز نسبت به شهریورماه سال 95، 0.2 درصد افزایش را نشان می‌دهد و حاکی از پایین بودن نرخ تورم در استان نسبت به کشور است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه نرخ تورم استان در بخش خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها با 0.1 درصد افزایش نسبت به شهریورماه معادل 10.8 درصد بوده بیان کرد: همین نرخ در کشور با افزایش 0.2 درصدی نسبت به شهریورماه به 11.5 درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: کاهش و یا افزایش نرخ تورم به منزله کاهش قیمت‌ها و یا افزایش آن‌ها نیست بلکه نرخ تورم میزان شتاب تغییر قیمت‌ها را مشخص می‌کند.

امیدمقدم جمعیت استان زنجان براساس سرشماری سال 95 را یک میلیون و 57 هزار و 461 نفر برشمرد و گفت: در نخستین سرشماری کشور جمعیت استان زنجان 386 هزار و 201 نفر بود که در طول 60 سال جمعیت استان زنجان حدود 2.7 برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره اشاره به اینکه جمعیت شهری استان زنجان از 47 هزار نفر در سال 1335 به 711 هزار و 177 نفر در سال گذشته رسیده است ابراز کرد: در 60 سال گذشته جمعیت شهری استان زنجان حدود 15 برابر افزایش یافته است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان جمعیت روستایی استان زنجان در سال 35 جمعیت را حدود 339 هزار نفر عنوان کرد و افزود: در سال 95 این میزان به 346 هزار و 284 نفر رسیده است که این موضوع حاکی از ثابت ماندن نسبی جمعیت روستایی در استان است.

وی تصریح کرد: دلیل ثابت ماندن نسبی جمعیت روستایی در 60 سال گذشته ناشی از عواملی مانند افزایش مهاجرت از روستا‌ها به شهر‌ها و تبدیل شدن روستا‌های بزرگ به شهر‌هاست.

امیدمقدم با اشاره اینکه در حال حاضر میانسال‌ها بیشترین گروه جمعیتی را به خود اختصاص دادند تصریح کرد: جمعیت کشورمان به سمت سالمندی پیش می‌رود و باید از هم‌اکنون به فکر آینده بود.

وی با بیان اینکه ساختار سنی جمعیت استان زنجان در طول 60 سال گذشته از سال‌های 35 تا 95 تغییرات چشمگیری داشته است افزود: در این مدت سهم جمعیت کمتر از 15 ساله استان زنجان در نخستین سرشماری سال 35 از رقم 41.16 درصد به رقم 48.11 درصد در چهارمین سرشماری سال 65 رسیده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان به روند نزولی جمعیت صفر تا 15 ساله‌ها پس از سرشماری سال 65 اشاره کرد و گفت: در سال 95 سهم این گروه سنی از جمعیت استان با کمی افزایش به 23.92 درصد رسیده است.

انتهای پیام/

R41375/P1377/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۱۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت:دیروز عصر گزارشی مبنی بر برخورد ۲خودرو پراید در کیلومتر ۶۲ آزاد راه قزوین - زنجان لاین جنوبی به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه ضیاءآباد جمعیت هلال احمر شهرستان تاکستان به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: این حادثه ۳ مصدوم برجای گذاشت که پس از ارزیابی و انجام اقدامات پیش بیمارستانی، یک مصدوم به صورت سرپایی مداوا شد  و ۲ مصدوم توسط نجاتگران هلال احمر به مرکز درمانی منتقل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • کشف جسد مرد ۶۰ ساله طارمی در رودخانه قزل‌اوزن
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز جستجو پیدا شد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز پیدا شد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد