Web Analytics Made Easy - Statcounter

دمشق – ایرنا - وزارت خارجه سوریه خواستار خروج فوری و بدون قید شرط نظامیان آمریکایی از خاک این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه روز سه شنبه اظهار داشت: وجود نیروهای آمریکایی و هر نیروی خارجی دیگری بدون موافقت دولت سوریه، دشمنی و تجاوزی آشکار به حاکمیت ملی سوریه و نقض آشکار منشور و قوانین سازمان ملل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این منبع رسمی در گفت و گو با سانا افزود: دولت آمریکا همواره ادعا کرده است که نیروهایش با هدف مبارزه با گروه تروریستی داعش که در سایه فداکاری های ارتش سوریه و نیروهای مقاومت، آخرین نفس هایش را می کشد در خاک سوریه حضور دارند و اکنون مربوط دانستن حضور آمریکا با حل و فصل بحران سوریه بهانه ای برای این حضور غیرقانونی است.
وی اظهارداشت: این ادعا کاملا مردود است زیرا آمریکا و هر طرفی غیر ازآن نمی توانند، هیچ راه حلی را با فشار نظامی به سوریه تحمیل کنند و این حضور فقط به طولانی شدن عمر بحران و پیچیده تر شدن آن منجر می شود و هدف از حضور نظامیان آمریکایی در سوریه نیز همین است.
این مقام مسئول اضافه کرد: سخنان رکس تیلرسون وزیر دفاع آمریکا تاکیدی بر سیاست ها و اهداف آشکار آمریکا و نقش ویرانگر آن و تاکیدی بر همکاری آمریکا با گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی و تلاشی برای به شکست کشاندن تلاش های حل و فصل بحران موجود است.
وی گفت: این سخنان با هدف افزایش تنش ها در منطقه و در راستای خدمت به برنامه های صهیونیستی و تسلط بر کشورها و اراده آن ها بیان شده است و این رفتار آمریکا برای اثبات دروغ بودن ادعاهای وزیر دفاع آمریکا کافی است.
این مقام مسئول تاکید کرد: جمهوری عربی سوریه خواستار خروج فوری و بدون قید شرط نظامیان آمریکایی از خاک سوریه است و حضور نیروهای آمریکایی را تجاوز به حاکمیت ملی و استقلال خود می داند و براین اساس با آن رفتار خواهد کرد.
خاورم**6116 ** 1324// انتشار دهنده: فردین پازوکی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۱۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند

ایتنا - یک مقام ارشد آمریکایی از چین و روسیه خواست تا مانند ایالات متحده تعهد کنند که تنها انسان‌ها کنترل سلاح‌های هسته‌ای را در اختیار داشته باشند د و هوش مصنوعی از فرآیندهای تصمیم گیری در این مورد حذف شود.
پل دین، یک مقام مسئول در دفتر کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت واشنگتن «تعهد واضح و محکم» داده است که انسان ها کنترل کامل سلاح های هسته ای را خواهند داشت و افزود که فرانسه و بریتانیا نیز همین کار را کرده‌اند.

او از چین و روسیه نیز خواست تا از این روند پیروی کنند.

اظهارات این مقام ارشد آمریکایی در حالی بیان می‌شود که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، تلاش می‌کند تا بحث‌های جداگانه با چین را بر سر سیاست تسلیحات هسته‌ای و رشد هوش مصنوعی پیش ببرد.

روابط چین با روسیه، تهدیدهای مداوم چین علیه تایوان، اختلافات مرزی در دریای جنوبی چین و مسائل مرتبط با تجارت منصفانه مدت‌ها است که روابط پکن با واشنگتن را تیره کرده است.

گسترش فناوری هوش مصنوعی در جریان گفتگوهای گسترده بین آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده و وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در ۲۶ آپریل در پکن مطرح شد.

بلینکن در آن سفر گفته بود «دو طرف توافق کردند که در هفته‌های آینده اولین گفتگوهای دوجانبه خود را در مورد هوش مصنوعی برگزار کنند و افزود که نظرات خود را در مورد بهترین نحوه مدیریت خطرات و ایمنی پیرامون این فناوری به اشتراک خواهند گذاشت.»

چین، بزرگترین تأمین‌کننده ماشین‌آلات، میکروالکترونیک، و نیتروسلولز است که برای ساخت مهمات و سوخت موشک و سایر موارد با کاربرد دوگانه‌ به کار می‌روند و مسکو از آنها برای تقویت پایگاه صنعتی دفاعی خود استفاده می‌کند.
پیشتر مقامات چینی از کشورهای دارای سلاح هسته‌ای خواسته بود که درباره عدم استفاده اولیه از سلاح‌های هسته‌ای علیه یکدیگر مذاکره کنند یا یک بیانیه سیاسی دراین‌باره صادر کنند.

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!