Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: زلزله یک آزمایش الهی است برای دولت و همه نهادهای دیگر که ضعف های ما و سازه هایمان را نشان داد.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در ستاد مدیریت بحران کرمانشاه گفت: اتفاقاتی مانند زلزله امتحان و آزمایش الهی است که ما در جایگاه بنده خدا به همه ابعاد آن واقف نیستیم.

وی افزود: این یک آزمایش الهی است برای دولت و همه نهادهای دیگر و ضعفهای ما و سازه های ما را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور در ادامه گفت: در ماجرای سیل شمال کشور وقتی آنجا رفتم استاندار آنجا گفت ما نیاز به اسکان موقت پیدا نکردیم. اقوام و قوم و خویش مردم به یکدیگر اسکان دادند و گفتند اجازه نمی دهیم اسکان موقت برای اینها داشته باشید.

وی در عین حال با اشاره به زلزله اخیر گفت: البته آزمایش مهمتری برای ماست که باید بحران را مدیریت کنیم.

رئیس جمهور با تاکید بر این که شورای تامین باید امنیت را تامین کند، گفت: مدیریت بحران هم باید بحران را کنترل کند. در مجموع هم شخص استاندار مسئول است.

وی با بیان اینکه مسئله امنیت بسیار مهم است تصریح کرد: وزیر بهداشت، وزیر کشور و بقیه می گویند برای کارمان امنیت می خواهیم.

روحانی همچنین گفت: گزارش هایی که به من می دهند می گویند امکانات به اندازه کافی هست ولی ما مشکل توزیع داریم.

وی افزود: گفتند مثلا محموله ای برای جای دیگر می رفته اما در میان راه برای افراد دیگری تخلیه شده است. این باید مدیریت شود.

رئیس جمهور با اشاره به حضورش در جمع مردم زلزله زده سرپل ذهاب گفت: من امروز که در میان مردم بودم حقیقتا کسی توقع عجیب و غریبی نداشت و عمده توقعات درباره نیاز ها اولیه است.

وقت این نیست مچ همدیگر را بگیریم

وی ادامه داد: رقم خسارت ها چه شهری و چه روستایی باید مشخص شود. تخریبهای صد در صدی باید مورد نظر باشد.

روحانی تاکید کرد: بنیاد مسکن باید میزان وامها و کمکهای بلاعوض را پیشنهاد کند و آقای دکتر نوبخت به هیات دولت بیاورد تا بررسی کنیم.

وی با تاکید بر ایجاد هرچه سریع تر محل های اسکان موقت تاکید کرد: برای در اختیار گذاشتن چادر سخت گیری نکنید. اینکه در بازدید هوایی دیدم چادر ها مقابل خانه افراد است کار خوبی است. این مارا هم از زدن اردوگاه بی نیاز می کند هم امنیت می آورد.

رئیس جمهور ادامه داد: ما باید هرچه می توانیم کار را به مردم بسپاریم نه ما انجام بدهیم. این مسکن مهر ها را دیدیم که در کنار خانه های مردم بود. خانه ها خراب نشده بودند اما مسکن مهر خراب شده بود. گرچه وقت این نیست مچ همدیگر را بگیریم.

روحانی در عین حال تاکید کرد: برخی اماکن مثل مدرسه ها و بیمارستانها هم که مربوط به دولت است تخریب شده که باید برای اینها هم فکری کرد.

وی در پایان مجددا به مردم کرمانشاه تسلیت گفت و اعلام کرد: دولت در صدد برطرف کردن خسارت هاست. گرچه برخی خسارتهای جانی جبران نا پذیر است.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۱۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی عصر امروز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار لرستان در سخنانی با بیان اینکه مسئولیت در نگاه اسلام سخت گیرانه است و کاسبی نیست که کسی بخواهد در قبال آن کاسبی کند، البته این به معنای انجام ندادن تکلیف نیست، اظهار داشت: استاندار قبل اخلاق مدار بود و توان خود را در انجام مأموریتی که بر عهده داشت به کار گرفتند، برای ایشان قبولی تلاش‌ها و عزت و سلامتی را خواستاریم.

وی گفت: برای استاندار جدید هم که در این مقطع حساس از خدمت گذاری هست، آرزوی موفقیت دارم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه لرستان با وجود داشتن نیروهای انسانی توانمند و ظرفیت‌های های فراوان به علل داخلی و بیرونی، تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد، گفت: عمر خدمت گذاری استانداران ما سه سال و اندی است و گاهی ارائه خدمات از سوی آنها به عللی امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه لرستان مانند بیماری است که نیازمند توجه فراوان است، ظرفیت فراوان، آب فراوان، خاک حاصلخیز و … دارد که با آنها می‌توان شرایط استان را تغییر داد، گفت: رئیس جمهور فرمودند لرستان را در محور اشتغال ویژه می‌بینیم، اما این امر محقق نشده است.

وی گفت: در لرستان ۳۵ هزار میلیارد تومان صنایع راکد داریم و همواره این موضوع تکرار شده است، مصوبات مهم سفر رئیس جمهور مانند سد معشوره، راه آهن، چهار خطه ها، پروژه‌های حوزه سیلاب هنوز عملیاتی نشده و بعد از دو سال نارضایتی‌ها خودش را نشان می‌دهد.

گره‌ها در لرستان به دست مرکز نشینان باز می‌شود

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه امیدواریم این مشکلات حل شوند، انتظار این است که وزارت کشور به عنوان مادر وزارت خانه‌ها علل بیرونی وضعیت کنونی لرستان را رفع کند، تصریح کرد: نگاه دولت به لرستان عوض شود، لرستان ظرفیت‌های فراوانی دارد و این در حالیست که صنایع نیمه تمام فراوانی دارد.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه گره‌ها در لرستان به دست مرکز نشینان باز می‌شود، ادامه داد: خبری از عملیاتی شدن مصوبات سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به لرستان نیست و همچنان شاهد انبوه مشکلات، تورم، بیکاری، آسیب‌های اجتماعی و … در لرستان هستیم.

وی با اشاره به نامه نگاری با سران سه قوه برای انتقال مسائل و مشکلات لرستان، بیان داشت: مردم ما نظام را دوست دارند، ولایت مدار هستند، امیدوارم تدابیری اندیشیده شود که عمر خدمت گذاری استانداران ما به عدد قابل قبولی برسد.

کد خبر 6086873

دیگر خبرها

  • تاکید بر رسمی شدن هرگونه تجارت غیررسمی میان ایران و پاکستان
  • تاکید بر رسمی شدن هر گونه تجارت غیر رسمی میان ایران و پاکستان
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشده است
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی: امنیت پاکستان را امنیت خود می‌دانیم
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟
  • ۶۲ درصد جغرافیای ایران روی گسل یا در حاشیه گسل‌ها قرار دارد
  • آب، زلزله و سازه‌های ناایمن بحران‌های اصلی کشور
  • رئیسی: پیوند های عمیق اعتقادی و دینی دو ملت ایران و پاکستان ناگسستنی است/ تاکید بر مواضع مشترک