Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اجرای طرح هایی مانند شامد(شناسنامه دار کردن الکترونیک محتوای دیجیتال ) را ضروری دانست و گفت: اگر درصددیم محتواها را درفضای مجازی از بی هویتی خارج کنیم باید در راستای اجرای طرح هایی مانند «شامد» گام برداشته شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از اینکه برگزاری این دوره از نمایشگاه رسانه های دیجیتال تخصصی تر شده است، اظهار داشت: با نگاه اجمالی به نمایشگاه می توان گفت که برگزاری این گردهمایی بزرگ فرهنگی تخصصی تر و خصوصی تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: چنانچه بخش خصوصی و جریان اقتصاد و پول در این عرصه کمک کنند بدون شک برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال با رونق بیشتری همراه خواهد شد.
عضو شورای عالی فضای مجازی به اجرای طرح شامد اشاره کرد و گفت: اجرای طرح هایی از این دست بسیار ضروری بوده و چنانچه ما درصدد هویت یابی باشیم و بخواهیم محتواها را درفضای مجازی از بی هویتی خارج کنیم باید در راستای اجرای طرح هایی مانند «شامد» (شناسنامه دار کردن الکترونیک محتوای دیجیتال ) قدم برداریم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی هم اکنون نسبت به قانونی تر کردن فعالیت ها اهتمام دارد، یادآور شد: خوشبختانه آنچه که در این دوره از نمایشگاه مشهود بوده بیانگر این مطلب است که هم اکنون بخش خصوصی، استارتاپ ها و ... برای تطبیق فعالیت های خود با بخش خصوصی تلاش می کنند.
حجت الاسلام خاموشی در ادامه برگزاری این دوره از نمایشگاه رسانه های دیجیتال را تخصصی تر دانست و گفت: برای هویت دار کردن محتواها درفضای مجازی باید در راستای اجرای طرح هایی مانند «شامد» قدم برداریم.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال با هدف آشنایی هر چه بیشتر فعالان حوزه دیجیتال و شرکت‌های فعال با آخرین تحولات صورت گرفته در حوزه رسانه‌های دیجیتال از تاریخ 20 الی 26 آبان در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.
تنظیم: علی اکبر قزوینیان ** انتشار: علی حبیبی
1355**1569

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۲۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: با نزدیک شدن به زمان برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود، خبرهای داغ و دست اول درباره این رویداد بزرگ فرهنگی هم یکی پس از دیگری از راه می‌رسد. همشهری آنلاین مهم‌ ترین خبرهای این نمایشگاه را هر روز به اطلاع مخاطبان اهل کتاب می رساند.

ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در سامانه «بازار کتاب»
ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در سامانه «بازار کتاب» برای حضور در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد. حضور کتابفروشی‌ها در بخش مجازی این نمایشگاه تنها از طریق عضویت در سامانه «بازار کتاب» فراهم است. کتابفروشی‌هایی که عضو سامانه «بازار کتاب» نیستند می‌توانند برای ثبت‌نام در این سامانه از طریق درگاه «بازار کتاب» به آدرس V.bazarketab.ir اقدام کنند تا پس از تأیید عضویت و شروع فعالیت در این سامانه، بتوانند در بخش مجازی این دوره از نمایشگاه حضور پیدا کنند.



جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب
جلسه مشترک اعضای شورای سیاستگذاری و شورای برنامه‌ریزی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز چهارشنبه برگزار شد و در آن یاسر احمدوند، رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: همه فعالیت‌های این نمایشگاه باید حول محور کتاب طراحی و تدوین شود. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صرفا یک برنامه اجتماع مردم نیست و هر اتفاقی که در آن رخ می‌دهد باید با کتاب نسبت داشته باشد. فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی را باید متناسب با حوزه کتاب طراحی کرد و اولویت این است که مردم، کتابخوان، ناشران، فعال و نویسندگان، انگیزه‌مند شوند.



نسبت نمایشگاه کتاب با مقوله گردشگری ادبی
اکبر رضوانیان، کارشناس ارشد گردشگری درباره نسبت نمایشگاه کتاب با مقوله گردشگری ادبی گفت: هر چه برنامه‌های نمایشگاه کتاب پُربارتر باشد، بازتاب آن در جامعه بیشتر خواهد بود. برگزاری تورهای بازدید از نمایشگاه کتاب، یکی از اقدام‌های مرتبط با گردشگری ادبی است و همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب، تاکنون تعداد قابل توجهی از این تورها برگزار شده و مخاطبان در تمام ادوار برگزاری نمایشگاه کتاب، نویسندگان بزرگ و نامدار کشور را ملاقات کرده‌اند.



ایرانیان همیشه کتاب را دوست داشته‌اند
سید کلیم اصغر، عضو هیأت علمی گروه فارسی جامعه ملیه اسلامیه مولانا محمدعلی جوهر در دهلی درباره نمایشگاه کتاب تهران گفت: در نمایشگاهی که در تهران برگزار می‌شود، مردم با ذوق و شوق شرکت می‌کنند و کتاب می‌خرند و من این کیفیت حضور مردم را در جاهای دیگر ندیده‌ام. ایرانیان همیشه کتاب را دوست داشته‌اند. با وجود وسایل الکترونیکی و کتاب الکترونیک و کتاب صوتی و پیشرفت اینترنت که باعث شده در جاهای دیگر کتاب را از این طریق بخوانند، ایرانیان همچنان عاشق کتاب فیزیکی هستند.

کد خبر 846456 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهر مجازی کتاب - نمایشگاه داخلی کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان کتابخانه، کتابخوانی، کتابداری کتاب - معرفی و نقد فضاى مجازى

دیگر خبرها

  • سئو سایت وردپرس چیست؟
  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • قهرمانان، رسانه گویای هویت ملی ایران‌اند
  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی
  • سایت های معتبر تحلیل ارز دیجیتال
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • رئیس رسانه ملی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر هویت است