Web Analytics Made Easy - Statcounter

چابهار - ایرنا - خانه توسعه روستای تیس چابهار با هدف توانمندسازی وایجاد اشتغال افراد بومی ساکن در این روستا با مشارکت سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی و یکی از بانکهای عامل افتتاح شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار در این آیین اظهار داشت: منطقه آزاد در کنار فعالیت های تجاری و اقتصادی توجه ویژه ای به مسائل اجتماعی و اشتغال افراد بومی به ویژه زنان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالرحیم کردی افزود: راه اندازی کسب و کار بومی از اهداف و برنامه های منطقه آزاد چابهار محسوب می شود که بدین منظور کارگاه ساخت انواع صنایع دستی را در روستای تیس راه اندازی کرد.
وی گفت: روستای تیس بیش از هشت هزار و 400 نفر جمعیت دارد و کار ساماندهی و توسعه آن با اعتبار 270 میلیارد ریال با مشارکت منطقه آزاد و بنیاد مسکن از سال گذشته آغاز شده است.
مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار نیز گفت: این سازمان زمینه اشتغال 45 نفر از زنان روستای تیس را در حوزه ساخت انواع صنایع دستی فراهم کرده است.  
طاهره شهرکی تصریح کرد: یکی از کارهای مهم خانه توسعه تیس شناسایی افراد علاقمند به شرکت در دوره های آموزشی صنایع دستی است.
وی ادامه داد: انواع صنایع‌ دستی، تهیه سوغات و هدایا از جمله ادویه ‌جات، انواع شیرینی، مربا، ترشی و محصولات دریایی، غذاهای مختلف همچون ماهی ‌دودی و توربافی از جمله مشاغل خانگی هستند که از طریق خانه توسعه روستای تیس به‌ عنوان پایلوت مدیریت می ‌شوند.
وی بیان کرد: زنان روستای تیس بر ساخت صنایع دستی و مشاغل خانگی در دوخت کیسه های برنج نیز مشارکت دارند.
3043** 3213 خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۲۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی

ناصر مرادی پویانی مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در آیین جشن تکلیف فرزندان خانواده‌های مددجوی کمیته امداد شهرستان ایلام، با عنوان اینکه برنامه‌های فرهنگی یکی از زمینه‌های توانمندسازی خانواده‌های مددجویی است، بیان کرد: کمیته امداد هر ساله در زمینه‌های فرهنگی برنامه‌های گوناگونی را تدارک می‌بیند و در راستای توسعه و تقویت برنامه‌های فرهنگی با دستگاه‌های گوناگون فرهنگی در استان همکاری می‌کند.

وی همچنین گفت: کمک به تحصیل و ارتقای بنیه علمی و آموزشی خانواده، ارائه مشاوره‌های تحصیلی و اجتماعی به خانواده‌ها، برگزاری اردو‌های داخل و خارج استان، ارائه آموزش‌های مهارتی و تحصیلی، پرداخت شهریه‌های تحصیلی و راه اندازی کانون‌های آموزشی در نقاط گوناگون استان از جمله برنامه‌های فرهنگی این نهاد است.

رضایتی رئیس ستاد اقامه نماز استان نیز در این مراسم گفت: اگرچه که دستگاه‌های فرهنگی در زمینه تربیت کودکان نقش و وظیفه مهمی دارند، اما خانواده‌ها در این زمینه نقش اساسی دارند و توجه کمیته امداد به نهاد خانواده از طریق تدارک برنامه‌های فرهنگی شایسته تقدیر است.

حجت‌الاسلام هاشمی نماینده آستان رضوی هم عنوان کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های آستان قدس رضوی توسعه خدمات این مجموعه فرهنگی در سراسر کشور است که در این زمینه‌ها قطعا مددجویان کمیته امداد در اولویت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا