Web Analytics Made Easy - Statcounter

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، در یک نشست خبری در مانیل، پایتخت فیلیپین، مدعی شد توقف دوماهه در آزمایش‌های موشکی کره شمالی به معنای آن نیست که این کشور از توسعه تسلیحاتی خود دست کشیده است. شینزو آبه همچنین افزود فعلا برای آغاز گفتگوها با پیونگ یانگ بسیار زود است.

نخست وزیر ژاپن که پس از حضور در چندین نشست با دیگر سران آسیایی در حاشیه اجلاس «آ سه آن» (انجمن ملل آسیای جنوب شرقی) این اظهارات را بیان می کرد، در این باره گفت: من معتقدم که کره شمالی همچنان به توسعه برنامه های تسلیحاتی خود ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود انجام گفتگوها تنها با هدف برگزاری چنین گفتکوهایی بی نتیجه خواهد بود.

 در ادامه گزارش آمده است اصرار شینزو آبه بر وضع تحریم های سختگیرانه‌تر -از جمله اعمال محدودیت بر فروش نفت به این کشور در آستانه زمستان- ممکن است با مخالفت شدید دیگر کشورها از جمله کره جنوبی مواجه شود. سئول احتمالاً در صورت تمایل پیونگ یانگ به برگزاری گفتگوها، از این کار استقبال خواهد کرد.

نگارنده گزارش می افزاید کره شمالی از ماه آوریل، ماهانه دو یا سه آزمایش موشکی انجام می داد؛ اما، این آزمایش ها از ماه سپتامبر به بعد متوقف شده است. پیونگ یانگ در این ماه موشکی را شلیک کرد که از آسمان «هوکایدو»، جزیره شمالی ژاپن، عبور کرد.

حضور نظامی و اقدامات تحریک آمیز آمریکا در شبه جزیره کره باعث افزایش تنش ها در این منطقه از آسیای جنوی شرقی شده است. از زمان روی کار آمدن ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، این تنش ها به سبب لفاظی ها و اظهارارت جنگ طلبانه او به اوج خود رسیده است. پیونگ یانگ در واکنش به تحرکات نظامی آمریکا در نزدیکی مرزهایش، بر شمار آزمایش های موشکی و هسته ای‌ خود افزوده است. افزایش جنگ لفظی میان مقامات واشنگتن و پیونگ یانگ نگرانی ها را درباره وقوع جنگ جهانی سوم –آن هم از نوع هسته ای- تشدید کرده است.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۳۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند

سفارت چین در اتاوا در بیانیه‌ای نوشته است: «اظهارات جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا تهمت‌های بی‌اساس است، ما این اظهارات را محکوم و قاطعانه با آن مخالفیم.»

این اظهارات زمانی مطرح شد که شبکه بی. بی. سی و خبرگزاری رویترز انگلیسی به نقل از نخست‌وزیر کانادا، پکن را عامل اصلی در دخالت در ۲ انتخابات اخیر فدرال این کشور می‌داند.

این بیانیه افزود: ما هرگز در امور داخلی اتاوا مداخله نکرده‌ایم و قصدی هم برای انجام آن نداریم.

سفارت چین خاطرنشان کرد که ما از طرف کانادایی می‌خواهیم به حقایق احترام بگذارد، تعصب ایدئولوژیک را کنار بگذارد و از حمله بی اساس به پکن دست بردارد.

پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه چین، درباره ادعای وزیر امور خارجه آمریکا درباره دخالت پکن در امور داخلی دیگر کشور‌ها و انتخابات آمریکا، گفته بود: این موضوع برخلاف اصول اصلی دیپلماسی ما است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند