Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-03-29@12:10:00 GMT

افزایش قیمت دلار رکود زد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۲۴۲۴۷

افزایش قیمت دلار رکود زد

دلار در بازار آزاد طی روزهای اخیر در جهت افزایش قیمت حرکت کرده است؛ به طوری که طی یک هفته اخیر با افزایش بیش از ۶۰ تومانی از مرز ۴۱۳۰ تومان عبور کرد تا به رکورد جدیدی در سال جاری رسیده باشد. بازار نیوز - نرخ دلار در هفته‌های گذشته با تغییر و نوساناتی همراه بوده است؛ به طوری که از اواسط مهر ماه از ۴۰۰۰ تومان عبور کرد و به بالاترین قیمت خود در سال جاری در آن مقطع رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از رسیدن دلار به ۴۰۰۰ تومان تحلیل های متفاوتی از وضعیت بازار ارز ارائه شد. برخی کارشناسان معتقد بودند که دولت در نهایت مانند آنچه در دفعات گذشته رخ داد با تزریق دلار به بازار آزاد جلوی افزایش نرخ را خواهد گرفت و مجددا قیمت را به کمتر از ۴۰۰۰ تومان می‌رساند. از سوی دیگر برخی دیگر از ناظران بر این اعتقاد بودند که دولت مجبور است در جهت واقعی سازی و یکسان سازی نرخ ارز عمل کند، به همین منظور جلوی فنر قیمت دلار را نخواهد گرفت.
از جمله دلایلی که برای این موضوع عنوان می‌شود نیاز دولت به درآمدهای ارزی است و اینکه در شش ماه سال جاری صادرات غیر نفتی افت محسوسی پیدا کرده است و برای همین دولت برای حمایت از صادرکنندگان به ویژه صادرکنندگان محصولات غیر نفتی مجبور است که اجازه واقعی شدن نرخ ارز را بدهد.
از طرف دیگر بررسی قیمت دلار مبادله‌ای در روزهای اخیر نشان می‌دهد که قیمت این ارز با شیب نسبتا تندی در جهت افزایش حرکت کرده است؛ به طوری که وارد کانال ۳۵۰۰ تومان شده است و اختلافش با دلار بازار آزاد به کمترین مقدار در یک سال اخیر رسیده است.
در بازار آزاد نیز در یک هفته اخیر قیمت‌ها همچنان به صعود خود ادامه داده و بیش از ۶۰ تومان افزایش یافته است. به گونه‌ای که این نوع ارز در روز گذشته (۲۲ آبان) به ۴۱۳۶ تومان رسید که بالاترین نرخ دلار در سال جاری به حساب می‌آید.
البته مسئله تک نرخی شدن نرخ ارز موضوع جدیدی نیست و از ابتدای دولت یازدهم به عنوان یکی از اهداف اصلی اقتصادی تعریف شده بود. اما این هدف تحت عنوان آنچه فراهم نبودن بسترهای لازم برای این کار  تا کنون به تعویق افتاد. از طرفی بخش خصوصی و اعضای اتاق بازرگانی تاکید ویژه بر واقعی سازی و یکسان سازی نرخ ارز دارند و آن را یکی از کلید اصلی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و چالش‌های تجارت خارجی عنوان می‌کنند. به هر حال این امیدواری در میان فعالان اقتصادی و به ویژه صادرکنندگان وجود دارد که نرخ دلار تا پایان سال یک نرخی و واقعی شود. برچسب ها: تک نرخی شدن ارز ، افزایش قیمت دلار ، نرخ دلار

منبع: بازار نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۴۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳

برآورد می‌شود سطح قیمت‌ها در بازار فردا نیز به همین صورت نوسانی باشد احتمال اینکه تغییرات زیادی را در بازار فردا داشته باشیم کمی بعید است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز طلا حدود ۳۰ هزار تومان در هر گرم نسبت به روز گذشته کاهش یافت، انس طلا نیز حدود ۳۰ دلار افزایشی یافت، دلار نسبت به روز گذشته حدود ۳۰۰ تومان کاهش قیمت داشت.

برآورد می‌شود سطح قیمت‌ها در بازار فردا نیز به همین صورت نوسانی باشد احتمال اینکه تغییرات زیادی را در بازار فردا داشته باشیم کمی بعید است.

نگاهی به سطح قیمت‌ها در بازار روز جاری:

گرم ۱۸ تهران: ۳,۲۳۲,۰۰۰ تومان

انس طلا: ۲,۱۹۶ دلار

مظنه تهران: ۱۴,۰۰۰ تومان

انس نقره: ۲۴.۸۶ دلار

دلار: ۶۰,۹۵۰ تومان

یورو: ۶۵,۶۰۰ تومان

درهم: ۱۶,۲۹۰ تومان

ربع سکه: ۱۴,۲۰۰,۰۰۰ تومان

نیم سکه: ۲۳,۳۰۰,۰۰۰ تومان

سکه طرح جدید: ۳۸,۹۰۰,۰۰۰ تومان

سکه طرح قدیم: ۳۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان

سکه یک گرمی: ۶,۹۰۰,۰۰۰ تومان

کد خبر 739454

دیگر خبرها

  • بازار مسکن امسال به کدام سو می رود؟ | نگاه مسکن به بازارهای موازی
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403
  • قیمت واقعی دلار اعلام شد/ تا یک ماه دیگر نرخ دلار به این عدد می‌رسد
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن
  • این بازار گزینه مهم سرمایه‌گذاران در سال ۱۴۰۳!