Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه اصفهان زیبا در مطلبی با عنوان کمک‌رسانی اصفهان به مناطق زلزله زده نوشت: امواج زلزله در اصفهان هیچ خسارت جانی و مالی نداشته است.
واپسین ساعت یکشنبه شب امواج زلزله ای که کانون آن در عراق قرار داشت و بیشتر غرب کشور را تحت تاثیر قرار داده بود، به بخش هایی از استان و شهر اصفهان نیز رسید. این زلزله که در خیابان های کاوه، منطقه بهارستان، خانه اصفهان و شاهین شهر احساس شد، با هیچ تلفاتی همراه بود و هر چند شهروندان اصفهانی ساعاتی از شب را در خیابان ها یا در خودروهای خود سپری کردند؛ اما خوشبختانه آسیب جسمی به هیچ یک از شهروندان اصفهان وارد نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ادامه این مطلب به نقل از استاندار اصفهان نوشت: جمعیت هلال احمر 15 کامیون وسائل و تجهیزات را آماده کرده تا اگر لازم شد این کامیون ‌ها به مناطق زلزله زده اعزام شوند.
محسن مهرعلیزاده گفت: با استاندار کرمانشاه صحبت کرده و اعلام آمادگی کردیم، امیدواریم این حادثه به خیر گذشته باشد و تلفات سنگینی در برنداشته باشد.
وی با اشاره به آمادگی بیمارستان‌های اصفهان بعد از وقوع این زلزله بیان کرد: پنج بیمارستان آماده باش هستند و نخستین دستگاه آمبولانس بیمارستانی را با پنج نفر نیروی امدادی به ایلام اعزام کردیم.
روزنامه نصف جهان هم در مطلبی با عنوان زلزله در غرب، آماده باش در اصفهان به نقل از مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان نوشت: روز دوشنبه 32 نجاتگر به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند و پنج هزار تخته پتو و هزار دستگاه چادر امدادی به این مناطق ارسال شد.
محسن مؤمنی افزود: شش دستگاه آمبولانس و شش دستگاه خودروی امدادی نیز به این مناطق اعزام شد.
وی افزود: تمامی نیروهای این جمعیت برای انجام هماهنگی های لازم و اعزام در آمادگی کامل قرار دارند.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان آمادگی کامل سپاه اصفهان برای کمک به مناطق حادثه‌دیده به نقل از جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان نوشت: سپاه اصفهان آمادگی ارسال هرگونه تجهیزات و نیروی انسانی به مناطق حادثه دیده را دارد.
سردار مجتبی فدا اظهار داشت: سپاه اصفهان آمادگی ارسال هرگونه تجهیزات و نیروی انسانی به مناطق حادثه دیده را دارد.
وی افزود: درخواستی برای ارسال کمک‌ها از اصفهان به ما داده نشده است و فعلاً از استان‌های معین کمک گرفته می‌شود.
روزنامه اصفهان امروز هم در مطلبی با عنوان غروب غرب نوشت: نگاهمان به بارش آسمان بود اما زمین لرزید!
این روزنامه در ادامه با اشاره به آماده‌باش کامل نیروهای امدادی استان نوشت: با توجه به اینکه زلزله در بیشتر مناطق غربی کشور و برخی از مناطق اصفهان به وقوع پیوست و تاکنون خساراتی جانی در اصفهان اعلام‌نشده است اما شدت آن به حدی بود که تکانه‌هایش به استان اصفهان هم رسید.
ادامه این مطلب حاکیست:در همان لحظه‌ شهرستان‌های داران، گلپایگان، شهرضا، کاشان و نطنز رخ‌داد. این زمین‌لرزه‌ قدرتمند مرز ایران و عراق را به لرزه درآورد. قدرت زمین‌لرزه به حدی بود که در بغداد و کویت هم احساس شد. بنا بر اعلام مرکز زمین‌شناسی آمریکا مرکز زلزله نزدیک سلیمانیه عراق بوده و 2/7 ریشتر قدرت داشته است.
در ادامه این مطلب آمده است: همچنین مرکز لرزه‌نگاری کشور گزارش کرد زلزله‌ای به بزرگی 3/7 ریشتر حوالی ازگله استان کرمانشاه را لرزانده است و مرکز لرزه‌نگاری اروپایی- مدیترانه‌ای نیز قدرت زلزله را 6/7 ریشتر برآورد کرده و نوشته است مرکز زمین‌لرزه 22 کیلومتری شمال شرق سرپل ذهاب بوده است.
روزنامه سیمای شهر هم در مطلبی با عنوان زلزله 7 ریشتری تا نصف‌جهان رسید با اشاره به آماده‌باش کامل نیروهای امدادی و بازگشت آرامش به استان اصفهان نوشت:شب دوشنبه زلزله شدیدی در اکثر مناطق غربی کشور و برخی از نقاط اصفهان به وقوع پیوست که تاکنون خسارات جانی در اصفهان اعلام نشده است.
ادامه این مطلب حاکیست: این زلزله 7 ریشتری در مرز بین ایران و عراق و در منطقه وسیعی رخ داد به طوری که اکثر مناطق غربی کشور را لرزاند و شدت آن به حدی بود که به نصف جهان هم رسید اما گزارش موسسه ژئوپُلیتیک دانشگاه تهران این است که کانون زمین‌لرزه در عراق نبود؛ به نظر می‌رسد خسارت‌ها در قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و چند منطقه دیگر از غرب کشور شدید باشد.
در ادامه این مطلب به نقل از مدیر کل انتقال خون استان اصفهان آمده است: در استان اصفهان از لحاظ ذخایر خونی مشکلی وجود ندارد و طبق استانداردهای جهانی در صورت حادثه نیز تا 9 روز پاسخگوی مراکز درمانی خواهیم بود.
مجید زینلی افزود: همه چیز در اداره انتقال خون روال عادی خودش را طی می‌کند در صورت اعلام نیاز استان‌های حادثه دیده این آمادگی وجود دارد که فرآورده‌های خونی را ارسال کنیم.
گ 7150 / خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت ریزتراشه تایوان تنها یک روز پس از بزرگترین زلزله تاریخ خود به روال عادی برگشت

زمینلرزه مهیب تایوان با بزرگای ۷.۴ تنها ۶ ساعت در روند تولید بزرگترین ریزتراشه جهان در این کشور وقفه ایجاد کرد و این صنعت یک روز پس از این زلزله بزرگ به حیات رو به رشد خود ادامه داد.

به گزارش ایسنا، زلزله اخیر تایوان با قدرت ۷.۴ بزگترین زلزله ۲۵ سال اخیر این جزیره از سال ۱۹۹۹ است. در زلزله قبلی که در تاریخ ۲۱ سپتامبر ۱۹۹۹ رخ داد، یک هفته طول کشید تا آسیب‌های وارد شده به شبکه تامین برق، ترمیم و تجهیزات از ابتدا راه‌اندازی شود و در خط تولید قرار گیرند تا زنجیره تامین ریزتراشه احیاء شود.

به اعتقاد محققان برنامه ملی میکروالکترونیک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان این در حالی است که در زلزله چند روز پیش تایوان، صنعت ریزتراشه در این کشور تنها پس از یک روز به شرایط تولید عادی خود بازگشت؛ موضوعی که نشان می‌دهد در ۲۵ سال اخیر این کشور آمادگی خود را تا حد بسیار مطلوبی به منظور تاب‌آوری در برابر بلایای طبیعی بخصوص زمینلرزه بالا برده است.

TSMC، بزرگترین تولیدکننده ریزتراشه در جهان که در تایوان قرار دارد، اعلام کرده است که برخی لوله‌های کوارتز و تعدادی ویفر که در فرایند تولید ریزتراشه قرار داشتند، آسیب دیده‌اند. بعضی از ماشین‌آلاتی که مشکوک به نقص یا کاهش کیفیت در اثر زمینلرزه بودند نیز برای جلوگیری از مشکلات آتی مورد بررسی و راه‌اندازی مجدد قرار گرفته‌اند.

این زمینلرزه مهیب تنها کمتر از ۶ ساعت در روند تولید TSMC وقفه ایجاد کرد و به دلیل آمادگی فوق‌العاده تایوانی‌ها، خسارات آن بسیار محدود بوده است. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که خسارت ایجاد شده برای شرکت TSMC با کسر میزان جبرانی توسط بیمه چیزی نزدیک به ۶۲ میلیون دلار است که رقمی ناچیز برای شرکتی با قدرت و ابعاد TSMC است.

نکته قابل توجه دیگر در این زمینه، همکاری شرکت‌های مختلف ریزتراشه و حمایت دولتی از آنها بود. به طور مثال تنها ساعاتی پس از حادثه مدیر شعبه شرکت ASML در تایوان اعلام کرد تمام مهندسان این شرکت بلافاصله پس از زمینلرزه به کمک‌رسانی در کارخانه‌های ریزتراشه به منظور جلوگیری از وقفه در تولید ریزتراشه مشغول شدند.

این همکاری و همچنین آمادگی قبلی تایوانی‌ها باعث شد چنین زمین‌لرزه عظیمی نتواند تاثیر چندانی بر بزرگترین صنعت جزیره، یعنی صنعت میکروالکترونیک داشته باشد و نشان می‌دهد برای داشتن اکوسیستم پایدار این صنعت باید بخش‌های مختلف همکاری و نظم بی نقصی را ارائه دهند. شیوه مدیریت بحران و آمادگی قبلی تایوان می‌تواند الگویی مناسب و عملی در شرایط مشابه برای دیگر کشورها باشد.

تصویری از خسارات زلزله سال ۱۹۹۹ تایوان

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت زلزله شاخص در شهداد کرمان / رخداد ۱۰۵ زمین‌لرزه طی هفته گذشته
  • وقوع زلزله در نصرت آباد زاهدان
  • آماده باش کامل در استان هرمزگان/ مرخصی‌ها لغو شد
  • وقوع زلزله ۶، ۳ ریشتری در حوالی پارس آباد
  • زلزله ۳، ۶ ریشتری در حوالی پارس اباد
  • سرپل‌ذهاب لرزید
  • چرا زمین‌لرزه تایوان تلفات کمی داشت؟
  • صنعت ریزتراشه تایوان تنها یک روز پس از بزرگترین زلزله تاریخ خود به روال عادی برگشت
  • راه‌اندازی پنج ایستگاه لرزه‌نگاری جدید در کرمانشاه
  • زلزله شدید چین را لرزاند