Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح تصفیه خانه فاضلاب به روش SBR با حضور مدیرکل دفتر استانداردها و طرح های آب و آبفای وزارت نیرو، دبیر اول سفارت کره جنوبی در ایران، در مسکن مهر شهرستان آستانه اشرفیه به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از آستانه اشرفیه، مدیرکل دفتر استانداردها و طرح های آب و آبفای وزارت نیرو در این مراسم با تاکید بر تعاملات خوب و سازنده کشورهای ایران و کره‌جنوبی در زمینه‌های مختلف گفت: ایران این ظرفیت را دارد تا 24 میلیارد دلار تعاملات اقتصادی با کره جنوبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تقی عبادی افزود: هم اکنون ایران در بخش آب و فاضلاب 2 میلیارد دلار پروژه برای همکاری با شرکت دیلیم کره جنوبی تعریف کرده است. 

وی، با بیان اینکه شرکت های دیلیم و کی تی 2 شرکت قوی و زیرمجموعه وزارت محیط زیست کره جنوبی هستند، گفت: طرح ساخت تصفیه خانه فاضلاب به روش SBR برای نخستین بار در ایران بطور پایلوت توسط متخصصان کُره ای در مسکن مهر آستانه اشرفیه اجرا شده است. 

وی افزود: پساب حاصل از این تصفیه خانه هیچ خطری برای محیط زیست و ساکنان شهرستان ندارد.
 
عبادی، با اشاره به اینکه تمامی مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی این تصفیه خانه توسط کارشناسان ارشد شرکت های دیلیم و کی تی انجام شده، تصریح کرد: هزینه های اجرای این طرح نیز بر عهده ی کُره ای ها بوده است. 
وی گفت: ساخت تصفیه خانه های پراکنده بجای تصفیه خانه های متمرکز یکی از رویکردهای اصلی وزارت نیرو در حوزه ی ساماندهی فاضلاب روستاهاست. 
وی با بیان اینکه در بازدید کارشناسان کُره ای از مناطق مختلف ایران، نگاه و نگرش آنان نسبت به توانمندی‌های بخش آب و فاضلاب کشور تغییر کرده، افزود: ما شناخت خوبی نسبت به اینکه آنان در چه بخش هایی می‌توانند به ما کمک کنند پیدا کرده ایم و بر این اساس در بخش‌هایی که کُره ای ها قابلیت‌ های بالاتری نسبت به ما دارند از آنها استفاده می کنیم. 

مدیر بانک کی اگزیم کره جنوبی نیز در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع ایرانیان گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور دوست و متحد کره جنوبی در قاره ی آسیا و منطقه حساس خاورمیانه است. 

تیجون بِک، با تاکید بر اینکه کشور کُره از تکنولوژی بالا و جدیدی در احداث سیستم های تصفیه ی فاضلاب برخوردار است، افزود: شرکت های کُره ای برای توسعه ی ایران، مشارکت و تلاش خواهند کرد. 

وی تصریح کرد: مدیران بانک های کُره ای در کشور شما حضور دارند تا برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف اعلام آمادگی کنند. 

همچنین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در این آئین با بیان اینکه برای طرح تصفیه خانه ی فاضلاب مسکن مهر آستانه اشرفیه هزار و 700 متر لوله گذاری شبکه ی جمع آوری و انتقال اجرا و 24 عدد منهول نصب شده، گفت: ظرفیت تصفیه خانه ی فاضلاب که توسط شرکت های دیلیم و کی تی ساخته و راه اندازی شده، روزانه 100 مترمکعب است. 

محبعلی رنج ور افزود: بیش از 15 میلیارد ریال برای این طرح هزینه و 252 خانوار از مزایای آن بهره مند شدند. 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 8 طرح جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب روستاهای گیلان با اعتباری بالغ بر 176 میلیارد ریال در دست اجراست.
 
وی گفت: با بهره برداری از این طرح ها بیش از 2 هزار و 400 خانوار روستایی استان از شبکه ی مدرن فاضلاب برخوردار می شوند. 

رنج ور، از اختصاص 500 میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه ی اسلامی برای اجرای طرح تصفیه فاضلاب 5 روستای گیلان خبر داد و اظهار داشت: استان ما از استان های پیشرو در زمینه اجرای طرح های فاضلاب است. 

در این مراسم نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه مجلس مجوز سرمایه گذاری 65 میلیارد دلاری بخش خارجی در ایران را صادر کرده ، گفت: این فرصت خوبی است تا کشورهای بین المللی از جمله شرکت های کُره ای در کشورمان سرمایه گذاری کنند.
 
محمدحسین قربانی افزود: شرکت های خارجی می توانند در قالب فاینانس و قراردادBOT از این فرصت بهره مند شوند. 

وی، با تاکید بر اینکه فضای خوبی برای سرمایه گذاری در بخش آب و فاضلاب گیلان وجود دارد، گفت: طرح تصفیه ی فاضلاب روستای کیسم با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال به زودی اجرا می شود. 

بنابراین گزارش؛ در آئین افتتاح تصفیه خانه ی فاضلاب به روش SBR مسکن مهر آستانه اشرفیه، فرماندار این شهرستان، جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی گیلان و مدیر سرمایه گذاری بخش انرژی و محیط زیست، مدیر گروه بخش ساختمانی و مدیرتوسعه ی پروژه های شرکت دیلیم کره جنوبی حضور داشتند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحی درباره استشمام بو و طعم نامطبوع آب در بهبهان

ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان با بیان اینکه کیفیت آب شرب در بهبهان سالم است، گفت: شهروندان در صورت استشمام بو و طعم نامطبوع آب، دقایقی شیر آب را باز نگه دارند.

دکتر امیرحسین روزبه گفت: در پی گزارش‌های مردمی از برخی مناطق سطح شهر بهبهان از جمله تختی، بیدبلند و میدان شهید محسنی مبنی بر بوی نامطبوع آب شرب، موضوع در دستور کار ویژه کارشناسان بهداشت قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: پس از بازدیدهای میدانی از آبگیرها و تاسیسات تصفیه‌خانه آب، جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مربوطه برگزار شد و مصوب شد شرکت آبفای بهبهان سریعا اقدام به لایروبی و پاکسازی آبگیرهای تصفیه‌خانه آب کند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان در پایان با اطمینان از سالم بودن آب شرب، از شهروندان خواست در صورت استشمام بوی نامطبوع و طعم بد آب شرب و به منظور برطرف کردن این مشکل، دقایقی شیر آب منازل خود را بازنگه دارند و پس از رفع مشکل، با اطمینان آب شرب را استفاده کنند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • «کوه نور صفه» بهره‌برداری می‌شود/ ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پهنه‌های تفریحی اصفهان
  • بهره‌برداری از «کوه نور صفه» در اصفهان/ ۱۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری داشتیم
  • پیاده روی بر پل چوبی کیاشهر و زیارت مزار دکتر محمدمعین
  • بررسی و تعیین نواحی اولویت دار برای توسعه فاضلاب شهر ارومیه
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
  • افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا
  • ضیافت افطاری گروه جهادی شهید «یعقوب پرناک» در آستانه اشرفیه
  • توضیحی درباره استشمام بو و طعم نامطبوع آب در بهبهان
  • برپایی ایستگاه صلواتی در حرم سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه
  • ◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری