Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکارا- ایرنا- بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه اعلام کرد: اگر ارسال تسلیحات توسط آمریکا برای گروه های تروریستی منطقه از جمله حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) ادامه پیدا کند، اتحاد ما با ایالات متحده ادامه نخواهد یافت.

به گزارش ایرنا، یلدریم روز سه شنبه در نشست هفتگی گروهی حزب عدالت و توسعه در آنکارا افزود: رابطه آمریکا با گروه پ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ی.د ما را ناراحت می‌کند چرا که آنها به شکل گسترده برای این گروه تروریستی سلاح و مهمات ارسال می ‌کنند.
وی بیان کرد: گروه پ.ی.د شاخه گروه تروریستی پ.ک.ک در سوریه بوده و با گروه تروریستی داعش همکاری دارد و به آ‌نها کمک کرده تا با اسلحه خود از رقه خارج شوند.
وی مدعی شد: حدود 50 کامیون سلاح های داعش را با همکاری پ.ی.د و آمریکا از شهر رقه بیرون برده اند و من این مساله را به معاونان دونالد ترامپ ابلاغ کردم.
وی اظهار کرد: آمریکا از تروریست های حاضر در منطقه حمایت می کند و ما همواره گفته ایم که این کشور نباید با گروههای تروریستی همکاری کند چرا که تروریست‌ها برای کسی نفعی ندارند.
وی ادامه داد: تروریست ها شهروندان اصلی رقه را آواره کرده و به جای آنها اعضای گروه تروریستی پ.ی.د اسکان یافته اند و این چگونه عقل استراتژیکی است؟
وی تاکید کرد: آمریکا به جای پاکسازی رقه از داعش، از خروج آنها به همراه سلاحشان حمایت کرده و این اقدام چه معنایی دارد؟
نخست وزیر ترکیه اضافه کرد: ما بارها به آمریکا اعلام کردها ایم که از بین بردن یک گروه تروریستی با استفاده از گروه تروریستی دیگر کار درستی نیست و اکنون نتایج این اقدام آشکار شده است.
وی همچنین گفت: معلوم نیست که تروریست های خارج شده از رقه بار دیگر در کجای ترکیه، اروپا، آمریکا و مناطق دیگر انسان های بی گناه را هدف قرار خواهند داد.
یلدریم در ادامه در تشریح نتایج سفر اخیر خود به واشنگتن افزود: مذاکرات مثبتی در آمریکا داشتیم و از ما دلیل و مدرک درباره سرکرده گروه گولن خواستند که ارائه کردیم در حالی که وقتی آنها القاعده را مسئول حوادث 11 سپتامبر اعلام کردند، کسی از آنها سند و مدرک نخواست.
وی اضافه کرد: همه می‌دانند که گروه گولن عامل کودتای سال گذشته ترکیه بوده که منجر به کشته شدن 250 نفر شد ولی مطالبه سند و خودداری آمریکا از تحویل فتح الله گولن سرکرده این گروه برازنده دوستی ترکیه و ایلات متحده نیست.
وی رایزنی در خصوص عراق، آزادی شهروندان بازداشت شده در آمریکا را از جمله موضوعات دیگر سفر خود به واشنگتن ذکر کرد و گفت: خواهان گسترش روابط خوب با آمریکا هستیم.
وی بیان کرد: به رغم ایجاد بحران اقتصادی علیه ترکیه، امسال هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب کرده ایم و 13 میلیارد دلار وارد بازار مالی ترکیه شده و رشد اقتصادی ترکیه به پنج درصد رسیده است.
نخست وزیر ترکیه اضافه کرد: تحولات عربستان سعودی و لبنان را از نزدیک پیگیری و برای جلوگیری از ایجاد بحرانی جدید تلاش می‌کنیم و بر همین اساس ترکیه برای ثبات و آرامش در لبنان تلاش خواهد کرد.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۶۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پیتر استانو روز جمعه در نشست با خبرنگاران در بروکسل گفت: من فقط می‌توانم آنچه را که بارها اعلام کرده‌ایم تکرار کنم. سپاه پاسداران و اعضای آن تمام توسط اتحادیه اروپا تحریم شده و نماینده عالی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) نیز درباره (موانع) شناسایی این سازمان به‌عنوان نهاد تروریستی توضیح داده است.

وی عنوان کرد که نام سپاه پاسداران زمانی ممکن است در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی اضافه شود که یک دادگاه اروپایی تصمیم مرتبطی را در این زمینه اتخاذ کند. اتفاقی که به گفته این مقام اروپایی تاکنون رخ نداده است.

بحث افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران، به فهرست سازمان‌های تروریستی، در مقطعی از ناآرامی‌های آذر ۱۴۰۱، به سوژه رسانه‌های غربی تبدیل شد. این طرح غیرقانونی به‌واسطه تحرکات گروه‌های ضد انقلاب و حمایت لابی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی هم راه‌پیدا کرد اما با شکست مواجه شد.

در انگلیس مقام‌های این کشور اعلام کردند که چنین اقدامی به مصلحت روابط دیپلماتیک دو کشور نیست و تمایلی به تشدید روابط با ایران ندارند. بر اساس گزارش‌ها دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس هم به تازگی در سفر به سرزمین‌های اشغالی آب پاکی را روی دست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ریخت و اعلام کرد که دولت لندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی شناسایی نخواهد کرد.

در اروپا هم مسئول سیاست خارجی اتحادیه اعلام کرده است که چنین اقدامی بدون حکم دادگاه امکان پذیر نیست. جوسپ بورل هفته پیش در نشست با خبرنگاران گفت: ما به حکمی نیاز داریم که نشان دهد سپاه ایران در یک پرونده تروریستی دخیل بوده است. در شرایط کنونی چنین پرونده‌ای موجود نیست و من به همکارانم گفتم که پاسخ همانی که است چند ماه پیش اعلام شد.

دیگر خبرها

  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود