Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@04:36:16 GMT

اگر فکر مي‌کنيد ناتواني جنسي داريد بخوانيد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۲۶۵۴۹

اگر فکر مي‌کنيد ناتواني جنسي داريد بخوانيد

خبرگزاري آريا -

اگر فکر مي‌کنيد ناتواني جنسي داريد بخوانيد
امروزه با افزايش آمار انواع بيماري‌ها، استرس‌ها و تنش‌ها، مشکلات جنسي نيز روز به روز بيشتر ديده مي‌شود. اين موضوع باعث شده مصرف داروهاي ناتواني جنسي در جامعه و به‌خصوص آقايان بيش از هر زماني افزايش پيدا کند.
از طرفي خجالت و شرمندگي باعث مي‌شود افراد به صورت مخفيانه از اين داروها استفاده کرده و حتي موضوع را از پزشک خود پنهان کنند و از سوي ديگر اين کار مي‌تواند جان شان را به خطر بيندازد! اگر مي‌خواهيد با منافع و مضرات 3 داروي شايع سيلدنافيل(وياگرا)، تادالافيل و واردنافيل آشنا شويد حتما اين مقاله را بخوانيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ناتواني جنسي يک علامت است!
ناتواني جنسي درواقع علامتي از يک بيماري است. شايع ترين علت آن مسائل روحي و رواني مثل افسردگي، اضطراب شديد و ... است اما برخي بيماري‌هاي ارگانيک هم باعث اين ناتواني مي‌شوند که در رأس شان بيماري‌هاي غدد جنسي و هيپوفيز قرار دارند. درواقع غدد جنسي تحت کنترل هيپوفيز قدامي فعاليت مي‌کنند. حال چه در غدد جنسي (بيضه در آقايان و تخمدان در خانم ها) مشکل وجود داشته باشد و چه غدد جنسي عملکرد خوبي داشته باشند و هيپوفيز که بايد فرمان را به غدد جنسي بدهد مشکل داشته باشد، فرد دچار اختلال در قواي جنسي مي‌شود.
مشکل‌تان اوليه است يا ثانويه؟
درواقع بيماري‌هايي که باعث ناتواني جنسي مي‌شوند يا به صورت اوليه در خود بيضه هستند يا ثانويه هستند، اوليه مثل فردي که سرطان بيضه داشته و بيضه‌هايش را در آورده‌اند يا فردي که به دليل يک بيماري شيمي درماني شده و شيمي درماني سلول‌هاي بيضه‌اش را از بين برده است يا برعکس، خانمي که سرطان رحم داشته، راديوتراپي شده و با برق تخمدانش از کار افتاده است بنابراين بيماري‌هاي اوليه، بيماري‌هاي خود تخمدان يا بيضه هستند. بيماري‌هاي ثانويه نيز بيماري‌هايي هستند که هيپوفيز را درگير مي‌کنند و از بالا فرمان به غدد جنسي نمي‌رسد؛ مثل فردي که «پرولاکتينوما» دارد و ميزان پرولاکتين بدنش بالا مي‌رود و دچار ناتواني جنسي مي‌شود.
اعتياد آور نيستند اما ...
داروهاي موسوم به داروهاي تقويت جنسي اعتياد آور نيستند اما مشکل اين است که چون بيماري اوليه را درمان نمي‌کنند وقتي فرد اين قرص را مي‌خورد اثرات مثبتي مي‌بيند و متاسفانه بعد از مدتي همان اثرات مثبت هم ديگر ديده نمي‌شود و فقط عوارضش به‌وجود مي‌آيد. نکته خيلي مهم اين است که اين داروها فقط براي چند ساعت نياز فرد را مرتفع مي‌کنند تا بتواند رابطه جنسي‌اش را برقرار کند اما بيماري‌اش درمان نمي‌شود و چون نيازش برطرف مي‌شود ديگر دنبال درمان نمي‌رود.
براي مثال فرد يک تومور در هيپوفيز مغزش دارد که اوايل کوچک است و با دارو کاملا قابل درمان است منتهي چون به پزشک مراجعه نمي‌کند و فقط از اين داروها استفاده مي‌کند، اوايل نيازش برطرف مي‌شود اما موقعي بيماري‌اش را مي‌فهمد ديگر اين تومور آنقدر بزرگ شده است که به دارو جواب نمي‌دهد.
مصرف خودسرانه و خطر سکته
مشکلي که در جامعه امروز داريم اين است که غير از بيماري‌هاي اوليه برخي ناتواني‌هاي جنسي روحي رواني نيز وجود دارد. براي مثال افراد معتاد به مواد مخدر يا افرادي که الکل مصرف مي‌کنند ممکن است دچار اين ناتواني شوند. متاسفانه اين افراد شنيده‌اند که داروهايي براي ناتواني جنسي وجود دارد و بدون تجويز پزشک به داروخانه مي‌روند و آنها را تهيه مي‌کنند. در رأس اين داروها وياگرا يا سيلدنافيل بود که بعدها داروهاي ديگر مانند تاداگرا يا تادالافيل و ... نيز به بازار آمدند.
اين داروها پرخوني موضعي ايجاد مي‌کنند، منتهي اين پرخوني نه تنها در ارگان جنسي است بلکه مي‌تواند در مغز، قلب و عروق هم باشد. براي همين است که وقتي افراد اين داروها را مي‌خورند دچار سردردهاي شديد و فشارخون‌هاي خيلي بالا و درمواردي هم پارگي عروق مي‌شوند. درواقع فرد فقط مي‌خواهد يک رابطه جنسي معمولي برقرار کند اما از آن طرف ممکن است دچار خونريزي مغزي شود و سکته مغزي کند، به خصوص در فردي که بيماري قلبي دارد و از قرص‌هاي باز کننده عروق مثل نيتروکانتين استفاده مي‌کند و همچنين در کساني که انواع تنگي عروق مثل تنگي عروق کرونر قلب، تنگي عروق مغز، تنگي عروق شرايين کليوي و تنگي عروق اندام تحتاني دارند، مصرف اين داروها ممنوع است و عوارض خيلي زيادي دارد.
آقايان تادالافيل را بيشتر ترجيح مي‌دهند
تادالافيل، سيلدنافيل و واردنافيل هر سه باعث مي‌شوند عروق پرخون شوند و به اين ترتيب خون را داخل عضو جنسي کشيده و باعث پرخوني آن مي‌شوند. تادالافيل تاحدودي نسبت به سيلدنافيل تاثيرگذاري بيشتري دارد و به همين دليل بيشتر توسط آقايان ترجيح داده مي‌شود. از طرفي با مصرف تادالافيل برخلاف سيلدنافيل احتمال ديدن رنگ آبي و سبز به عنوان يکي از عوارض جانبي وجود ندارد.
درحال حاضر بيشتر در بازار سيلدنافيل با دوز 50 تا 100 موجود است و ممکن است پزشک از نصف يک قرص 50 ميلي‌گرمي تا دوز 100 ميلي گرم را براي بيمار تجويز کند اما بيشتر از آن نبايد يک بار در روز استفاده شود زيرا احتمال وقوع عوارض بالا مي‌رود.
نکته مهم اينکه مصرف خودسرانه دارو اصلا پيشنهاد نمي‌شود، علت آن نيز عوارض و ممنوعيت‌هاي مصرف دارو است.
اينها چه عوارضي دارند؟
از عوارض شايع‌تر اين داروها مي‌توان به سردرد، درد عضلاني، گرفتگي بيني، قرمز شدن پوست صورت و بدن، داغ شدن بدن، مشکلات خواب، احساس ناخوشايند در معده، اسهال و عطسه اشاره كرد. علائم ناشايع‌تر آن نيز درد مثانه هنگام ادرار، درد شديدتر در معده، خارش پوستي و حالت گز گز شدن پوست است.
بعد از اينها برخي علائم نيز وجود دارند که نادرتر هستند از جمله علائم چشمي، تار شدن ديد، دوبيني، درد چشم، خونريزي از چشم، از دست دادن ناگهاني ديد در يک يا دو چشم، درد استخواني، بزرگ شدن سينه‌ها، درد قفسه سينه، اضطراب، خشکي دهان، کابوس ديدن، مشکل در گويش، گلو درد، ديدن بي‌دليل رنگ آبي يا سبز، کاهش شنوايي، از دست دادن ناگهاني شنوايي در يک يا دو گوش، دانه‌هاي قرمز پوستي، تب و از دست دادن هوشياري.
مراجعه به اورژانس
درصورتي که فرد با مصرف دارو دچار علائم آلرژيک مثل خارش شديد، نفس تنگي و ورم لب و زبان و صورت يا دچار درد قفسه سينه شود، غش کند، ضربان قلبش سريع و نامنظم شود، حافظه‌اش را از دست بدهد، از لحاظ لمسي دچار حالت بي‌حسي در ناحيه بازو و پا شود يا به کل يک طرف بدنش بي‌حس شود، عضو جنسي‌اش سفت شود و به حالت شلي قبل برنگردد، وزوز گوش پيدا کند يا دچار سرگيجه شديد و تغييرات بينايي و شنوايي شديد و دائم شود، بايد سريعا به اورژانس مراجعه کند.
تادالافيل را همزمان با وياگرا نخوريد
يکي از موارد منع مصرف اين داروها حساسيت به دارو است. همچنين افرادي که پزشک فعاليت جنسي را برايشان ممنوع کرده نبايد از اين داروها استفاده کنند، به خصوص کساني که به تازگي سکته کرده‌اند. افرادي که مشکلات قلبي دارند و از داروهايي با ترکيبات نيترات استفاده مي‌کنند مثل داروهاي ايزوسوربايد يا نيتروگليسيرين به صورت قرص، کپسول، پماد، چسب‌هاي پوستي و ... هرگز نبايد همزمان با آنها از اين داروها استفاده کنند.
علاوه بر اين فرد نبايد از يک دسته دارويي، 2 دارو را همزمان بخورد، براي مثال نبايد تادالافيل و سيلدنافيل را همزمان بخورد. همچنين اگر فرد براي مشکلات جنسي از قبل داروهاي ديگري چه گياهي و چه غير گياهي با تجويز يا بدون تجويز پزشک مصرف مي‌کند نبايد همزمان با آنها از اين داروها استفاده کند، مگر اينکه پزشک صلاح بداند. همچنين افرادي که نسبت به يک داروي ديگر مثل آسپيرين و ... يا غذاي خاصي حساسيت دارند بايد حتما اين موضوع را با پزشک درميان بگذارند.
منبع: مجله سيب سبز
salamatnews.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سابقه نامزدتان را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید

به گزارش همشهری‌آنلاین، محسن اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به آمادگی وزارت کشور برای برپایی انتخابات دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: این دور از انتخابات در ۱۵ استان کشور برگزار می‌شود، در ۲۲ حوزه انتخابیه ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است. انتخابات ۲۱ اردیبهشت، در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود. وزارت کشور برای این ۸ حوزه، تعرفه کاغذی هم ارسال کرده که در صورت بروز هرگونه مشکلی، شیوه رای گیری در آن حوزه تغییر خواهد کرد.

وی با اشاره به شکل برگه تعرفه‌های رای، گفت: در مرحله اول به دلیل برگزاری همزمان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، تعرفه‌ها یکپارچه بود، اما در مرحله دوم فقط برگه تعرفه رای مختص انتخابات مجلس است، بر این اساس تعرفه دور دوم انتخابات کوچک‌تر و به سبک ایرانی اسلامی طراحی و به استان‌های مربوط چاپ و ارسال شده است و درباره تعرفه‌های انتخاباتی مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت صفر بامداد ۱۳ اردیبهشت در فضای حقیقی و مجازی آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه دارد. دستورالعمل تبلیغات و قانون مرتبط با تبلیغاتی که در مرحله اول اطلاع‌رسانی شده، ملاک خواهد بود، لذا از نامزدها انتخابات می‌خواهیم بر اساس آن عمل کنند. نامزدهای انتخابات حتما باید وارد سامانه مالی انتخابات شوند و منابعی که برای تبلیغات در اختیار گرفته اند ثبت کنند، همچنین نامزدها سعی کنند هزینه‌های انتخاباتیشان از سقف مصوب بالاتر نرود. سامانه انتخاب ایران، برای اطلاع مردم از زندگینامه، شرح حال و سوابق نامزدهای دوازهمین دوره انتخابات مجلس در نظر گرفته شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به این سایت از سابقه کاری نامزدهای مورد نظر خود مطلع شوند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: کسانی می‌توانند در مرحله دوم رای بدهند که حتما در دور اول در همان حوزه انتخابیه رای داده باشند و یا اصلا در کل کشور رای نداده باشند.

کد خبر 848872 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت کشور خبر ویژه مجلس - انتخابات

دیگر خبرها

  • ژابی آلونسو: به سه‌گانه نزدیک شده‌ایم
  • فال انبیا فردا جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه
  • سابقه نامزدتان را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید
  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است
  • اگر معده درد یا رفلاکس معده دارید، این مطلب را بخوانید
  • ناتوانی وشکست استکبارجهانی در برابر اراده ملت ایران بسیار مهم است
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • قطب‌الدین صادقی: تئاترِ اصفهان را احیا کنید
  • با بنده مشکل دارید، چرا باید شهر و شهرداری متضرر شود