Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بر اساس آمار غير رسمي و پيش بيني شهده حدود 100 تا 150 جان باخته حادثه بدون مجوز دفن شده‌اند.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، مدير روابط عمومي پزشکي قانوني استان کرمانشاه با انتقاد از نبود فضاي مناسب جهت معاينه اجساد جان‌باختگان زلزله، گفت: بر اساس آمار غير رسمي و پيش بيني که خود ما داريم حدود 100 تا 150 جان باخته حادثه بدون مجوز دفن شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدعلي منشي زاده، با اشاره به زلزله اخير در استان، گفت: متاسفانه در اين حادثه بسياري هموطنان جان خود را از دست دادند و در حال حاضر 430 گواهي فوت براي جان باختگان اين حادثه صادر شده است.
منشي‌زاده از اعزام تيم‌هاي پزشکي قانوني به مراکز زلزله زده خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر يک تيم در شهرستان ثلاث باباجاني، دو تيم در شهرستان سرپل‌ذهاب، يک تيم در قصرشيرين و يک تيم نيز در دالاهو مستقر است.
وي با انتقاد از نبود فضاي مناسب براي انجام فعاليت‌هاي پزشکي قانوني، گفت: در حال حاضر تيم‌هاي مستقر در مناطق زلزله زده در فضاي باز کار معاينه اجساد را انجام مي‌دهند و حتي چادر هم در اختيار آنها قرار داده نشده است.
منشي زاده افزود: شهرستانهاي سرپل ذهاب و قصرشيرين سالن تشريح ندارند و در گذشته هر مورد فوتي در منزل يا بيمارستان گزارش مي‌شد همکاران به محل رفته و مجوز صادر مي‌کردند و اگر نياز به معاينات بيشتر و آزمايش بود، اجساد به نزديکترين سالن تشريح در شهرستان هاي اطراف منتقل مي‌شد.
وي تصريح کرد: اما هم اکنون به دليل نبود سالن تشريح و تعداد بسيار اجساد، تيم هاي پزشکي قانوني در فضاي باز کار معاينه اجساد را انجام داده و گواهي فوت صادر مي کنند.
مدير روابط عمومي پزشکي قانوني استان کرمانشاه مشکل ديگر در زمينه کار پزشکي قانوني را دفن بدون مجوز برخي جان باختگان عنوان کرد و افزود: متاسفانه در برخي روستاها، خانواده متوفيان تنها با برگزاري مراسم ساده و مذهبي اجساد خانواده و بستگان خود را بدون مجوز فوت دفن مي‌کنند.
وي افزود: بر اساس آمار غير رسمي و پيش بيني که خود ما داريم حدود 100 تا 150 جان باخته حادثه بدون مجوز دفن شده‌اند.
منشي زاده نسبت به عواقب اين کار هشدار داد و افزود: بازماندگان به لحاظ حقوقي و قانوني به مشکل برمي‌خورند و بايد براي دفن عزيزانشان حتما مجوز بگيرند.
مدير روابط عمومي پزشکي قانوني استان کرمانشاه افزود: از مراجع قضايي و انتظامي و نظامي در خواست داريم در اين زمينه هوشيار باشند و از افرادي که اجساد را در منطقه منتقل کرده و براي دفن مي‌برند، گواهي دفن بخواهند.
منشي زاده با بيان اينکه هزينه‌اي براي صدور مجوز کفن و دفن دريافت نمي‌شود، گفت: گواهي فوت در کمتر از نيم ساعت صادر مي‌شود، زيرا اجساد نياز به معاينه خاصي ندارند و آثار صدمات روي بدن آنها مشخص است.
ايسنا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۶۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد

موسی ادیب‌فر مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی با اشاره به ثبت ۷۲ هزار و ۶۸۹ معاینه بالینی پزشکی قانونی در استان، گفت: پارسال همچنین ۲ هزار و ۴۲۳ مورد فوتی در به ثبت رسیده که هزار و ۹۱۵ نفر مرد و ۵۰۸ نفر زن بودند.

وی با اشاره به آمار نزاع و درگیری، اضافه کرد: پارسال ۲۸ هزار و ۷۷ مورد نزاع و درگیری در چارچوب معاینات بالینی ثبت شد که در مقایسه با سال پیشین نیز برابری می‌کند.

ادیب‌فر ادامه داد: ۷ هزار و ۷۵۰ زن و ۲۰ هزار و ۳۲۷ مرد پارسال بخاطر نزاع و درگیری مورد معاینه بالینی نزاع جرحی قرار گرفتند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی افزود: ۹ هزار و ۳۷۲ مرد و ۴ هزار و ۳۵ زن نیز آسیب دیده در اثر تصادف رانندگی، در این مرکز معاینه بالینی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا از مرز ۴۰۰ هزار مجوز عبور کرد
  • کشف ۱۰ تُن عسل بدون مجوز بهداشتی در طبس