Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هيئت ويژه رهبر انقلاب و رئيس‌جمهور به کرمانشاه سفر کردند، تعداد کشته‌ها و مجروحان در حال افزايش است و نوبخت نيز اعلام کرد تأمين تسهيلات دستور کار جلسه چهارشنبه هيئت دولت است.
خبرگزاري مهر- گروه استان‌ها: ساعت 21 و 48 دقيقه شامگاه يکشنبه زلزله‌اي بسيار شديد «ازگله» در استان کرمانشاه را تکان داد، زمين‌لرزه‌اي که بسياري از استان‌هاي غربي و حتي جنوبي و مرکزي کشور نيز آن را احساس کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روند امدادرساني از ساعتي بعد از وقوع زلزله شروع‌شده ولي عمق خسارت بسيار زياد گزارش‌شده است. روستاهايي که پس از زلزله کرمانشاه هنوز فرصتي براي امدادرساني به آن‌ها نبوده زياد هستند. امدادگران مي‌گويند بعيد نيست آمار کشته‌ها بيشتر از آمار موجود شود و عمق فاجعه با منظم‌تر شدن امدادرساني‌ها بيش‌ازپيش روشن مي‌شود.

در حالي تاکنون آمار رسمي کشته‌ها بيش از 400 نفر اعلام‌شده است که به نظر مي‌رسد برخي از اجساد بدون گزارش به پزشکي قانوني دفن شده و در آمار تلفات نيستند.
«ازگله» که کانون زلزله 7.3 ريشتري بوده است، به گفته وزير کشور در جريان اين زلزله بيش از هزار و 900 روستا و هفت شهرستان کرمانشاه خسارات ديده‌اند. زلزله‌زدگان همچنان در زمينه‌هاي مختلف دچار مشکلات جدي هستند.
شهرستان سرپل ذهاب دچار مشکلات متعددي ازجمله اسکان، تغذيه و کمبود امکانات درماني و رفاهي است. در شهرستان گيلان غرب نيز با توجه به حجم خسارت مردم در انتظار خدمات‌رساني و امدادرساني هستند، در روستاهاي اطراف وضعيت از شهرستان‌ها بدتر است.
اين در حاليست که همچنان استان‌هاي غرب کشور مي لرزند و پس لرزه‌ها نگراني‌ها و مشکلات را مضاعف کرده است.
23:59 بازداشت پيمانکار بيمارستان
با دستور دادستان اسلام آبادغرب، پيمانکار بيمارستان جديد اين شهر که در زلزله تخريب شده است بازداشت شد.
23:56 وام 10 ميليون توماني براي زلزله زدگان
کميسيون اعتباري بانک مرکزي، امهال وام‌هاي زلزله‌زدگان غرب کشور را به همراه اعطاي تسهيلات قرض‌الحسنه ده ميليون توماني به هر خانوار، تصويب کرد. طبق اين مصوبه مقرر شد شبکه بانکي نسبت به امهال کليه تسهيلات اعطايي قبل از وقوع حادثه به افراد آسيب ديده ( اعم از توليدي و غير توليدي، در شهرها و روستاها) به مدت دو سال از تاريخ وقوع حادثه اقدام کند و سود متعلقه توسط­دولت تامين شود. همچنين وام 10 ميليون توماني به خانواده ها با شش‌ماه تنفس و تقسيط چهار ساله پرداخت مي شود.
23:31 انتقال950 مجروح با بالگردهاي ارتش
فرمانده منطقه اي غرب ارتش گفت: نيروهاي ارتش 950 مجروح را توسط بالگرد به بيمارستانهاي کرمانشاه منتقل کردند. امير آريانفر با اشاره به اينکه سربازان غذاهاي خود را به زلزله زدگان دادند، گفت: سربازان پادگانهاي اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب محل را براي درمان مجروحين تخليه کردند. وي از ارائه خدمات در دو پادگان ارتش خبر داد و افزود: شير خشک، پتو و چادر اقلام مورد نياز مردم مناطق زلزله زده است.
2:33 حل مشکل آب تا 48 ساعت آينده
مدير روابط عمومي آبفا استان کرمانشاه گفت: حداکثر ظرف 48 ساعت آينده شاهد رفع مشکلات آب همه شهرستانها خواهيم بود. تا کنون 47 دستگاه تانکر سيار و 1.5 ميليون بطري آب بين زلزله زدگان توزيع و سه بسته آب نيز استقرار داده شد.
22:28 آخرين موارد قطعي خطوط مخابرات فردا برطرف مي‌شود
مسيب قباديان در گفتگو با خبرنگار مهر، اشاره به اينکه موردي از قطعي خطوط مخابرات در مناطق زلزله زده نداريم، اظهار داشت: تنها تعدادي از روستاها قطعي دارد که تا آخر امشب پس از عادي شدن وضعيت برق، اوايل وقت فردا شاهد برقراري اتصالات مخابرات در آنجا هستيم.
22:24 تداوم ارسال اقلام ضروري و مورد نياز زلزله زدگان از سوي ارتش
امير سرتيپ دوم شاهين تقي خاني، سخنگوي ارتش جمهوري اسلامي ايران با اعلام اين مطلب که تا رفع نياز مردم مناطق زلزله زده، عمليات امدادرساني و ارسال اقلام ضروري و مورد نياز آسيب ديدگان توسط يکان هاي ارتش ادامه خواهد يافت، افزود: علاوه بر ارسال 1650 تخته چادر گروهي 6 نفره به همراه 80 هزار بطري آب معدني که تا ظهر امروز در منطقه تخليه شد، عصر امروز نيز بيش از 110 تن اقلام ضروري بويژه چادر گروهي توسط سه فروند هواپيماي 747، ايلوشين و سي 130 نيروي هوايي ارتش به کرمانشاه ارسال شد.
22:01 برق روستاهاي سرپل ذهاب فردا وصل مي‌شود
مرادي مجد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در تمامي مسيرهاي زلزله زده به جز شهرستان سرپل ذهاب برق وصل است تنها تعدادي از روستاهاي آسيب ديده اين منطقه باقي مانده که از فردا جهت انجام نيازهاي ضروري برقر دار مي شوند.
مدير عامل شرکت توزيع برق کرمانشاه افزود: از 240 روستاي سرپل ذهاب 40 روستا شبکه هاي برق آنان آسيب ديده که درصدد تامين برق رساني آنان طي فردا هستيم.
21:51 2700 تخته چادر از لرستان به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارسال شد
مدير عامل جمعيت هلال احمر لرستان با اشاره به ارسال دو هزار و 700 تخته چادر و هفت هزار تخته پتو از لرستان به کرمانشاه بيان داشت: همچنين اقلام خوراکي مانند کنسرو، خرما، بيسکويت، نان و آب معدني نيز در حال ارسال است.
21:42 اعزام مربيان فرهنگي به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه
اداره کل کانون پرورش فکري استان کرمانشاه، با تشکيل ستاد ويژه در اين‌اداره کل نسبت به اعزام مربيان فرهنگي براي انجام فعاليت هاي مختلف فرهنگي و هنري براي کودکان و نوجوانان اقدام کرد.
21:37 نتوانسته‌ايم کار اسکان زلزله‌زدگان را تمام کنيم/توزيع 54هزار چادر
معاون برنامه‌ريزي و آموزش‌هاي تخصصي سازمان امداد و نجات با تاکيد بر اينکه کالاهاي امدادي مورد نياز تامين شده است گفت: از نظر تعداد نيرو و اقلام مورد نياز مشکلي نداريم و تنها مشکل ما عدم امکان اجراي عمليات اجرايي است چرا که شرايط آنجا پايدار نيست.
سلطاني با بيان اينکه ما اميدوار بوديم که بحث اسکان را امروز صبح تمام کنيم اما متاسفانه هنوز نتوانسته ايم آن را به اتمام برسانيم گفت: اين امر نيز به اين دليل بوده که چادرها در مسير مورد تعرض قرار مي گيرند.
21:23 علاوه بر کمبود چادر نگران تامين آب هستيم
فرماندار شهرستان گيلانغرب گفت: در حال حاضر کمبود چادر داريم اما براي روزهاي آينده نگران کمبود آب نيز هستيم.
فرهاد همتي در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با وجود پيگيري هاي انجام شده توسط مجموعه دستگاه هاي خدماتي هنوز نتوانسته ايم در حد انتظار مردم واقع شويم.
وي اساسي ترين نياز مردم را تامين چادر دانست و افزود: تا اين لحظه حتي يک تخته چادر ميان مردم گيلانغرب توزيع نشده است.
همتي گفت: با وجود اينکه توسط ستاد مديريت بحران تعدادي چادر به عنوان خانوادگي در اختيار داريم.
20:57 درمان نيمي از مصدومين زلزله در بيمارستان شهداي کرمانشاه
مدير درمان تامين اجتماعي استان کرمانشاه، از درمان نيمي از مصدومين زلزله استان در بيمارستان شهداي کرمانشاه خبر داد.
20:41 سفرجانشين فرمانده انتظامي کشوربه سرپل ذهاب/تشکيل جلسه شوراي تامين
پيرو ايجاد برخي بي نظمي ها در مسير انتقال محموله هاي امدادي و اهدايي به شهرستان سرپل ذهاب، سردار مومني جانشين فرمانده نيروي انتظامي وارد سرپل ذهاب شد.
دستور ويژه به نيروها براي اسکورت محموله هايي داده شد تا مردم زلزله ديده اي که در مسير هستند به صورت خارج از نوبت و بي برنامه محموله ها را متوقف نکنند.
20:19 خسارات زلزله 1800 ميليارد تومان برآورد شد/پايان آواربرداري
معاون استاندار کرمانشاه از پايان آواربرداري از ظهر امروز خبر داد و گفت: خسارات زلزله 1800 ميليارد تومان برآورد شد.
19:28 تأکيد آيت الله جوادي آملي بر کمک به حادثه‌ديدگان زلزله غرب کشور
يکي از مراجع تقليد شيعيان در پيامي با اشاره به حادثه زلزله در غرب کشور، تأکيد کرد: مسئولان و ملت ايران اسلامي از هيچ مساعدتي در کمک به حادثه ديدگان دريغ نکنند.
19:09 برخي افراد سودجو در روند خدمت رساني اخلال ايجاد کردند
فرماندار قصرشيرين گفت: برخي افراد سودجو در روند خدمت رساني به مناطق زلزله زده اخلال ايجاد کردند.
18:31 آيت الله علما خواستار شد: رسيدگي سريع به مناطق زلزله زده دور افتاده در استان کرمانشاه
آيت الله مصطفي علما از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بازديد به عمل آورد.
امام جمعه کرمانشاه مهمترين نياز زلزله زدگان را چادر، غذا و آب بر شمرد که کمک سريع مردم و مسوولين را احتياج دارد.
آيت الله علما ضمن اظهار همدردي با مردم اين مناطق عنوان داشت: همه مسئولين بايد تمام توان نهاد هاي ذيربط را براي از بين بردن مشکلات اوليه اين مردم بکار بگيرند.
18:19 عمليات احداث منازل هموطنان زلزله زده به زودي آغاز شود
فرمانده کل سپاه گفت: عمليات آوار برداري را از ساعات اوليه پس از زلزله شروع کرده ايم و مي خواهيم احداث منازل مناطق روستايي را به سرعت آغاز کنيم.
17:51 همدردي با زلزله زدگان کرمانشاه/حراج طلاي المپيک براي ياري مصدومان
به دنبال وقوع زلزله تکان دهنده يکشنبه شب در نقاط مختلف استان کرمانشاه، جامعه ورزش کشور، همصدا با ديگر هموطنان، با مردم زلزله زده اين ديار ابراز همدردي کردند.
صدور پيام هاي تسليت ورزشکاران و مربيان، حراج مدال طلاي المپيک توسط کيانوش رستمي وزنه بردار کرمانشاه، جمع آوري کمک براي زلزله زدگان، اهداي 2000 تخته پتو و چادر از سوي مديران، بازيکنان و کادر فني تيم هاي استقلال و پرسپوليس از جمله اقداماتي بود که شايد قدري آلام زلزله زدگان دردمند را تسکين بخشيد.
علي دايي، جواد نکونام، برانکو ايوانکويچ سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس، وينفرد شفر سرمربي و بازيکنان استقلال از جمله فوتبالي هايي هستند که نسبت به زلزله استان کرمانشاه واکنش نشان دادند و با مردم آسيب ديده ابراز همدردي کردند.
17:31 پرداخت 71 ميليارد تومان براي کمک به آسيب‌ديدگان زلزله اخير
در پي وقوع زلزله در استانهاي غربي، وزير اقتصاد دستور پرداخت مبلغ 71 ميليارد و 10ميليون تومان در سرفصل هاي مختلف تخصيص داده شده، براي کمک به آسيب ديدگان ايلام و کرمانشاه را صادر کرد.
بر اساس اين دستور، مبلغ ده ميليارد تومان از محل تنخواه ماده 12 وزارت کشور، 14 ميليارد و 560 ميليون تومان از محل تملک استان کرمانشاه، 10 ميليارد و 550 ميليون تومان تملک استان ايلام، 15 ميليارد تومان اورژانس کشور و تهران، 2 ميليارد و 954 ميليون و 800 هزار تومان پزشکي قانوني، 5 ميليارد تومان به وزارت کشور و 12 ميليارد و 946 ميليون تومان از محل جمعيت هلال احمر پرداخت شد.
17:24 مردم «ازگله» هنوز مشکل چادر دارند
بخشدار ازگله گفت: مردم اين منطقه هنوز مشکل چادر دارند.
17:15 اعزام ١٨٠ نيروي پرستاري به مناطق زلزله زده
17:13 عجله مردم براي رسيدن به نيازهاي اوليه خود سرقت يا غارت نيست
فرمانده انتظامي کرمانشاه با اشاره به خبر کذبي که در خصوص سرقت خودرو هاي حامل کمک به زلزله زدگان در فضاي مجازي بود، گفت: عجله مردم براي رسيدن به نيازهاي اوليه خود سرقت يا غارت نيست.
16:59 موج بارشي از يکشنبه وارد کرمانشاه مي شود
هواشناسي از ورود موج جديد بارشي از روز يکشنبه يا دوشنبه هفته آينده به کرمانشاه خبر داد.
16:57 روايت خبرنگار مهر از داخل خانه هاي مسکن مهر کرمانشاه
مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/mp4

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۶۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی نانوایی‌های کرمانشاه برای پخت نان کامل

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با توجه به مزایای استفاده از نان کامل از نظر پزشکان، پخت این نان به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها پخت می‌شود. - اخبار استانها -

علی چاله‌چاله در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: در حال جمع‌بندی و ارائه خدماتی با هدف بهبود کمی و کیفی نان در سطح استان هستیم که در حوزه‌های مختلف باید کنترل می‌شد و ادارات مختلفی در این زمینه مرتبط بودند.

وی از تهیه سند نان در استان خبرداد و عنوان کرد: متناسب با نیاز استان نسبت به ذخیره‌سازی گندم مرغوب اقدام شده است.

چاله‌چاله گفت: کیفیت نان از نظر استاندارهای اداره کل استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی مدنظر قرار گرفته و در حال بهبود است و با مجموعه اقدامات انجام شده نان با کیفیت نسبتاً خوبی در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این روند افزایش کیفیت نان استمرار خواهد داشت افزود: تأمین نان کامل و توزیع در استان با توجه به توصیه پزشکان و تأکید استاندار در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: مقرر شده در تعدادی از نانوایی‌ها به صورت نمونه نان کامل پخت و به مردم اطلاع‌رسانی شود و این می‌تواند گام مؤثری در تأمین نان مورد نیاز مردم استان باشد.

رتبه هفتم کیفیت نان کرمانشاه در کشور

طبق گزارش کارگروه آرد و نان استان، نان عرضه شده در استان کرمانشاه از نظر کیفیت رتبه هفتم را در سطح کشور کسب کرده و استان از نظر عملکرد صحیح و عدم تخلف واحد های خبازی رتبه سوم کشور را بدست آورده است.

کارگروه نان استان کرمانشاه در راستای ارتقای کیفیت نان و سلامت مردم در نظر دارد تولید نان کامل را پس آموزش خبازان وارد فاز اجرایی کند.

ساماندهی واحدهای خبازی بر اساس سرانه جمعیت

همچنین عبدالوحید محمدی معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در گردهمایی روز ملی گندم گفت: پراکندگی واحدهای خبازی بایستی بر اساس سرانه جمعیت هر محله باشد و یک میانگین مناسب در این زمینه وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: به عنوان نمونه محله‌ای وجود دارد که تعداد نانوایی‌های آن کمتر از میزان استاندارد است و باید تناسب میان تعداد نانوایی‌ها با جمعیت هر محله به وجود آید.

محمدی گفت: سرانه جمعیت و تعداد واحدهای خبازی در هر محله به دست آمده و به زودی طرح ساماندهی نانوایی‌ها آغاز می‌شود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • بررسی امکان جریمه افراد بی‌خانمان در آمریکا
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • آمادگی نانوایی‌های کرمانشاه برای پخت نان کامل
  • ۵ کاروان اهل سنت از استان کرمانشاه عازم حج تمتع می شوند
  • بارش شدید باران در راه گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • چادر سنتی مغولی به سبک روز بازسازی شد! (+تصاویر)
  • خدمت پزشکان قمی، به بیش از ۵ هزار نفر در اندیکا
  • پرداخت ۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مسکن روستایی در استان بوشهر