Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی سابق وزیر علوم گزارشی از وضعیت علمی، فناوری و نوآوری کشور طی چهار سال تصدی مسئولیت معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر وحید احمدی در آیین معارفه دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری و تکریم خود که با حضور  وزیر علوم، مسئولان ستادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و برخی از رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری برگزار شد، درخصوص تعداد دانشگاه های برتر ایران در دنیا در نظام رتبه‌بندی لایدن، اظهار کرد: تعداد دانشگاه‌های کشورمان در سال ۲۰۱۷ در این نظام رتبه‌‎بندی، ۱۸ دانشگاه است که این تعداد در سال ۲۰۱۳، پنج دانشگاه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ارتقای ۱۷ پله‌ای رتبه کیفیت تولیدات مقالات علمی داغ و پراستناد کشور در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: رتبه تولید مقالات داغ و پراستناد کشورمان از رتبه ۳۷ در سال ۲۰۱۲ به رتبه ۲۱ در سال ۲۰۱۶ ارتقا یافته است.

دکتر احمدی درباره سهم ایران از کل علم دنیا و علم برتر دنیا مطابق گزارش پایگاه ISI افزود: سهم ایران از کل مقالات یک درصد برتر دنیا در سال ۲۰۱۲، از هشت دهم درصد به ۱ و هشت دهم درصد در سال ۲۰۱۶ و سهم ایران از کل کمیت تولید علم دنیا از ۱ و چهار دهم درصد در سال ۲۰۱۲، به ۲ و ۲ دهم درصد در سال ۲۰۱۶ رسیده‌ است.

وی درخصوص درصد رشد مدارک ثبت شده در پایگاه بین‌المللی ISI اظهار کرد: کشورمان در چهارسال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای را از نظر ثبت مدارک علمی در پایگاه ISI داشته؛ به طوری که رشد مدارک ثبت شده علمی ایران در سال ۲۰۱۲، هفت درصد گزارش شده و این رشد در سال ۲۰۱۶ به میزان ۲۰ درصد بوده، در حالی که متوسط رشد مدارک علمی در این سال شش درصد گزارش شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۶۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در جلسه شورای آموزش عالی استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، افزود: دانشگاه‌ها باید بر روی افزایش کیفیت‌بخشی و فضای علمی تمرکز کنند تا ضریب تاثیرگذاری این نهاد افزایش یابد.

وی گفت: همه بخش‌ها و حوز‌ه ها اگر رسالت خودشان را به درستی انجام بدهند نیل به توسعه و اهداف مد نظر راحت‌تر خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی افزود: با اتصال ظرفیت‌های بیرونی به ظرفیت‌های دانشگاهی، اهداف مورد نظر به سمت تحقق خواهد رفت.

نظری تاکید کرد: باید با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در نامگذاری شعار سال، جهش تولید در حوزه‌های مختلف در نتیجه مشارکت مردم اتفاق بیفتد.

دیگر خبرها

  • همنشینی فناوری با تیک‌تیک ساعت‌ها
  • ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها
  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • ایران فناوری تسلیحاتی معرفی نشده دارد؟ | مقام عالی رتبه نظامی کشور: اگر اتفاقی برای کشور بیفتد ...
  • امروز هوش مصنوعی و رباتیک به عنوان پیش برنده‌های علم و فناوری در دنیا مطرح است + فیلم
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • ارتقای کیفیت و استحکام بدنه خودرو مطالبه جدی پلیس در سال ۱۴۰۳ است
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا