Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@13:22:13 GMT

راه‌هاي رفع خواب رفتن دست

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۲۷۳۹۵

راه‌هاي رفع خواب رفتن دست

خبرگزاري آريا -

وقتي که دست خواب مي رود باعث ايجاد حس سوزن سوزن شدن و يا سوزش در انگشتان دست مي شود.
اگر مدام دستتان خواب مي رود به پزشک مراجعه کنيد. پزشک مي تواند با تشخيص علت اين مشکل، راه هاي درماني مناسبي به شما پيشنهاد کند.
يکي از علل اصلي خواب رفتن انگشتان دست، کاهش جريان خون در آن است.
درمان خانگي خواب رفتن انگشتان دست
1- روي دست خود يخ بگذاريد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقداري يخ را در حوله و يا نايلون بپيچيد و آن را روي دست خود بگذاريد. اين کمپرس سرد را چندين بار در روز و هر بار به مدت 20 دقيقه استفاده کنيد. اين کار سبب افزايش گردش خون در انگشتان دست مي شود و احساس خواب رفتگي را کاهش مي دهد.
2- انگشتان خود را خيس کنيد . مقداري آب سرد و نمک را در يک ظرف مخلوط کنيد و دست خود را داخل آن فرو بريد. دست خود را 20 دقيقه در آن نگه داريد. اين کار نيز سبب افزايش گردش خون مي شود.
3- رژيم غذايي مناسبي داشته باشيد. بعضي از موادغذايي احساس خواب رفتگي دست را بدتر مي کنند؛ مثل گندم، مرکبات، سيب زميني، شير و گوجه فرنگي .ولي مواد غذايي که پتاسيم بالايي دارند، مانند موز براي شما بسيار مناسب هستند.
يکي از علل اصلي خواب رفتن انگشتان دست، کاهش جريان خون در آن است
4- از گياهان دارويي استفاده کنيد، مانند رزماري، آويشن و مريم گلي. اين گياهان دارويي باعث افزايش گردش خون و تقويت عضلات مي شوند.
خوردن سوپي داراي سير و زنجبيل، به ميزان دو بار در روز مي تواند به شما در رفع اين مشکل کمک کند. گياه جينکوبيلوبا نيز به افزايش گردش خون کمک مي کند.
5- دست و انگشتان خود را ماساژ دهيد. اين کار سبب افزايش گردش خون مي شود.
6- ورزش کنيد. مچ دست خود را بچرخانيد، آن را خم کنيد و به آن نرمش دهيد. اين تمرينات را چند بار در روز انجام دهيد.
7- مصرف سيگار را ترک کنيد. کشيدن سيگار، گردش خون را کاهش مي دهد. افراد سيگاري معمولاً تجربه خواب رفتگي انگشتان را دارند.
8- به مقدار کافي استراحت کنيد و بخوابيد. خواب کافي علاوه بر ايجاد حس راحتي و شادابي، به بهتر شدن گردش خون در بدن کمک مي کند.
9- از هواي سرد اجتناب کنيد. هواي سرد احساس خواب رفتگي و گزگز انگشتان دست را تشديد مي کند.
* هشدار
اگر همراه با خواب رفتگي دست، احساس سرگيجه و تنگي نفس داريد، فورا به پزشک مراجعه کنيد، زيرا اين حالت مي تواند علامت يک بيماري جدي باشد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار

 به گزاش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، نخستین فردی که پای چوبه دار رفت و قصاص شد، زن قاتلی بود که به خاطر سرقت النگو و طلاهای زن رمال، جان وی را گرفته بود. شروع این پرونده به شامگاه هفتم اسفند سال ۱۴۰۰ برمی گردد. آن روز به تیم جنایی پایتخت خبر رسید که زنی ۷۰ ساله با ضربات چاقو در خانه اش به قتل رسیده است.

در ادامه تحقیقات مشخص شد مقتول رمال بوده و بواسطه کارش افراد زیادی به خانه اش رفت و آمد داشته اند. بدین ترتیب این فرضیه مطرح شد که یکی از مشتریان پیرزن دست به جنایت زده اند. در صحنه قتل اثر انگشتی بدست آمد که احتمال می رفت متعلق به قاتل باشد.

بررسی ها برای رازگشایی از این جنایت ادامه داشت تا اینکه زن همسایه سرنخ اصلی را در اختیار تیم تحقیق قرار داد: چهلم مقتول به صورت تصادفی صحبت های زن همسایه مان را شنیدم. زن همسایه که فریبا نام دارد به شخصی که آن طرف خط بود می‌گفت که از وقتی همسایه‌مان به قتل رسیده پریشان است و مقتول هرشب به خوابش می‌رود. برای همین احتمال می‌دهم که فریبا در ماجرای قتل زن دعانویس نقش داشته باشد.

زن همسایه به عنوان یکی از مظنونان پرونده بازداشت شد و در تحقیقات گفت: از وقتی مقتول کشته شده خواب‌های پریشان و عجیبی می‌بینم. مدام خواب مقتول را می‌بینم که نام فردی را در خواب برده و می‌گوید قاتلش اوست. او به عروسمان اشاره می‌کند و من با دیدن این خواب خیلی پریشان شده‌ام. همین کافی بود که انگشت اتهام به سمت عروسشان که مشتریان مقتول بود نشانه برود. از سوی دیگر اثر انگشت به دست آمده از محل جنایت با عروس جوان مطابقت داشت.

وی بازداشت شد و در بازجویی ها به قتل اعتراف کرد: شب حادثه گل کشیده بودم و حال خوبی نداشتم. قرار بود مقتول برایم دعای شکست طلسم و سحر و جادو بنویسد. به اتاق رفت که آن را بیاورد و من هم به‌دنبالش راه افتادم. ناگهان کنترلم را از دست دادم و پیرزن را هل دادم و او روی تخت افتاد. بعد با دستانم خفه‌اش کردم و چند ضربه چاقو هم به او زدم و طلاهایش را سرقت کردم

این زن سحرگاه دیروز پای چوبه دار رفت و قصاص شد.

دومین فردی که به دار مجازات آویخته شد، مرد میانسالی بود که ۲۸ فروردین سال ۹۹ همسر دومش را به قتل رسانده بود.

او در بازجویی ها به قتل اعتراف کرد و انگیزه اش را اختلافات خانوادگی دانست. این مرد پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد و با قطعی شدن حکمش در یک قدمی مجازات قرار گرفت. این مرد پیش از طلوع خورشید روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در زندان قزل حصار پای چوبه دار رفت و قصاص شد تا پرونده زندگیش برای همیشه بسته شود.

محکوم به قصاص دیگری که دفتر زندگی اش بسته شد، مردی بود که هفتم مهر سال ۱۴۰۰ در درگیری پسر جوانی را به قتل رسانده بود. وی در بازجویی ها به قتل اعتراف کرد و انگیزه اش را اختلاف با مقتول دانست. این قاتل صبح دیروز به دار مجازات آویخته شد.

چهارمین قاتل اما سرنوشتش با ۴ قاتل دیگر متفاوت بود. وی پنجم شهریور سال ۹۶ در درگیری جان جوانی را گرفته بود و نام وی در لیست اعدامی های دیروز قرار گرفته بود. اما بخت با او یار بود چرا که اولیای دم در زندان حاضر نشدند و به دلیل عدم حضور آنها، حکم قصاصش اجرا نشد و به زندان برگشت. پنجمین فردی که دیروز از پای چوبه دار به زندان برگشت، مردی افغان بود که پسر نوجوانی را مورد آزار و اذیت قرار داده بود. او زمانی که پای چوبه دار، توبه نامه اش را ارائه کرد و همین موجب شد تا حکم اعدامش اجرا نشود و به زندان برگردد.

دیگر خبرها

  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • فیلترشکن گران‌تر از اینترنت؛ گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی
  • گاف عجیب دولت رئیسی /عدد نمی فهمید یا عدد نمی فهمید؟! /گردش مالی یک بنگاه املاک تک نفره در اشکولک تپه سفلی هم از ۵۰ میلیون تومان بیشتر است
  • خواب عجیب دختر فلسطینی | ببینید
  • زیارتگاه دوست‌داشتنیِ شهر