Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا - «فدريکا موگريني» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا سه شنبه شب در واکنش به استعفاي اخير سعد الحريري نخست وزير لبنان و خبرهاي منتشر شده درباره اقامت اجباري وي در عربستان گفت: انتظار داريم حريري در آينده اي نزديک به لبنان بازگردد.

به گزارش ايرنا، در بيانيه اي که اتحاديه اروپا در پايگاه اينترنتي خود قرار داد، آمده است: موگريني در ديدار با «جبران باسيل» وزير امورخارجه لبنان در بلژيک، موضع اتحاديه اروپا درباره لبنان پس از استعفاي الحريري را به او اطلاع داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه اين بيانيه آمده است: موگريني و باسيل بر اين امر اتفاق نظر دارند که هيچ کشور خارجي نبايد در امور داخلي لبنان دخالت کند، شايسته نيست که تنش هاي منطقه اي، برنامه هاي لبنان در سطح ملي را تحت الشعاع قرار دهد و منافع لبنان و شهروندان آن بايد مورد تاکيد قرار گيرد.
روزنامه الاخبار لبنان پيشتر به نقل از يک منبع از کاخ اليزه که آن را آگاه خوانده بود، نوشت: امانوئل مکرون رئيس جمهوري فرانسه تا روز چهارشنبه 15 نوامبر، براي بازگشت الحريري به بيروت مهلت تعيين کرده است.
در همين حال، «جبران باسيل» وزير امور خارجه لبنان روز سه شنبه به صورت تلويحي عربستان را تهديد کرد که در صورت حل نشدن مشکلات با اين کشور بر سر وضعيت «سعد الحريري»، کشورش مجبور است به قوانين بين المللي متوسل شود.
باسيل درمورد استعفاي ناگهاني سعد الحريري، حل بحران اخير لبنان و رايزني با مقام هاي اروپايي، از روز سه شنبه راهي اين قاره شده است.
رئيس جمهوري فرانسه نيز چند روز پيش با «آنتونيو گوترش» دبيرکل سازمان ملل متحد درباره حل بحران «سعد الحريري» نخست وزير لبنان گفت و گو و دو طرف با طرح ابتکاري فرانسه براي برون رفت از اين بحران توافق کردند.
گفته مي شود: اين طرح از يک سو خواستار تقويت ثبات لبنان شده و از سوي ديگر از موضع «ميشل عون» رئيس جمهوري لبنان حمايت کامل به عمل مي آورد.
الحريري 13 آبان 96 (4 نوامبر) در اقدامي غافلگير کننده و در حالي که در عربستان به سر مي برد از سمتش استعفا کرد، اما بسياري بر اين باورند که وي اکنون در رياض در اقامت اجباري به سر مي برد.
بسياري ديگر نيز اين اقدام نخست وزير لبنان را ناشي از فشارهاي رياض مي دانند که در صدد ضربه زدن به حزب الله در داخل و خارج لبنان است.
اما عربستان در واکنش به خبرهاي منتشر شده از اقامت اجباري نخست وزير لبنان، مدعي است: سعد الحريري با اختيار خود در رياض حضور دارد و هر زمان که تمايل داشته باشد مي تواند خاک عربستان را ترک کند.
شبس**9363*1613* مترجم: محمد تدو*انتشار دهنده: عبدالله غفاري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه کاخ سفید، رئیس‌ جمهور آمریکا و نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه درباره رفح گفتگو کردند.

در بیانیه صادره از سوی کاخ سفید در این خصوص آمده است: رییس جمهور بایدن امروز با نخست وزیر نتانیاهو صحبت کرد. رییس جمهور بایدن نخست وزیر را در مورد تلاش ها برای تضمین توافق اسیران، از جمله از طریق گفتگوهای جاری امروز در دوحه قطر مطلع کرد.

بیانیه مذکور بدون اشاره به جزییات بیشتر اضافه کرد: رئیس جمهور موضع صریح خود در مورد رفح را تکرار کرد.

کد خبر 6098714

دیگر خبرها

  • چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح
  • رد شدن توافق آتش‌بس از سوی نتانیاهو
  • نخست وزیر ارمنستان: تعلیق مذاکرات مرزی با آذربایجان، منجر به جنگ می‌شود
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز می‌شود؛ تدارک یک میلیون رزمنده
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل