Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پس از وقوع زلزله يکشنبه شب که منجر به فوت و زخمي شدن تعداد قابل توجهي از هموطنانمان در غرب کشور شد، نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران با حضور گسترده در مناطق حادثه ديده، هم در امدادرساني و هم در اسکان زلزله‌زدگان، اقدامات قابل توجهي را انجام دادند.
به گزارش خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان، پس از وقوع زلزله يکشنبه شب که منجر به فوت و زخمي شدن تعداد قابل توجهي از هموطنانمان در غرب کشور شد، نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران با حضور گسترده در مناطق حادثه ديده، هم در امدادرساني و هم در اسکان زلزله‌زدگان، اقدامات قابل توجهي را انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دومين روز امدادرساني به زلزله‌زدگان کرمانشاه نيز با حضور پررنگ و ميداني ارتش، سپاه و بسيج همراه بود.
ارتش

انجام اولين عمل جراحي مغز در بيمارستان صحرايي سرپل ذهاب
اولين عمل جراحي مغز در بيمارستان صحرايي نيروي زميني ارتش در سرپل ذهاب توسط امير سرتيپ دوم دکتر «شهنام بابلي» رييس اداره بهداشت و درمان نزاجا و متخصص مغز و اعصاب با موفقيت انجام شد. چنانچه مصدوم به کرمانشاه منتقل مي‌شد تا در بيمارستان‌هاي کرمانشاه مورد عمل جراحي قرار بگيرد، ممکن بود بيمار جان خود را از دست بدهد.

اعزام کاروان کمک‌هاي نداجا به مناطق زلزله‌زده غرب کشور
کاروان کمک‌هاي مردمي نيروي دريايي راهبردي ارتش متشکل از اقلام ضروري همچون پتو، آب معدني، موادّ غذايي و نيز تجهيزات و امکانات کامل پزشکي، ستاد اين نيرو را به مقصد استان کرمانشاه ترک کرد. يک تيم پزشکي مجرّب با تخصّص‌هاي مختلف و کادر پرستاري نيروي دريايي ارتش نيز بمنظور کمک رساني به هموطنان در استان کرمانشاه راهي اين استان شدند.

اعزام تيم‌هاي جسدياب تيپ نوهد به غرب کشور
تيم‌هاي جسدياب از تيپ 65 نوهد با تجهيزات کامل جهت کاوش دقيق‌تر و کشف اجساد وارد منطقه سرپل ذهاب و قصرشيرين شدند.
تشکيل جلسه ستاد بحران در بيمارستان فوق تخصصي گلستان نداجا
با دستور امير دريادار حسين خانزادي فرمانده نيروي دريايي ارتش در راستاي پذيرش و امداد درماني به مجروحين زلزله غرب کشور، ستاد بحران در بيمارستان فوق تخصصي گلستان اين نيرو تشکيل شد.
در پي صدور دستور امير دريادار حسين خانزادي ستاد بحران نيروي دريايي ارتش در بيمارستان گلستان نداجا در تهران تشکيل و تصميمات لازم جهت اجراي برنامه‌هاي کمک رساني تدوين شده است.
امير دريادار دوم دکتر نوري رئيس بيمارستان فوق تخصصي گلستان نيروي دريايي ارتش ضمن ابراز همدردي با هموطنان داغديده غرب کشور گفت: اين بيمارستان آمادگي صد در صدي براي پذيرش مجروحين اعزامي از مناطق زلزله زده را دارد.
وي افزود: صبح روز سه شنبه ستاد بحران را در محل بيمارستان فوق تخصصي گلستان نيروي دريايي ارتش تشکيل داديم و بر اساس مصوّبات جلسات برگزار شده مقرر شد ضمن آمادگي کامل براي پذيرش مجروحان حادثه زلزله تا ساعاتي ديگر کارواني متشکّل از تيم‌هاي مجرّب پزشکي و تجهيزات دارويي به استان کرمانشاه اعزام کنيم.
دريادار دوم نوري خاطر نشان کرد: پيش از اين نيز طيّ يک مرحله تيم‌هاي پزشکي و کادر پرستاري اين بيمارستان براي امداد رساني به هموطنان عزيزمان در غرب کشور به مناطق زلزله زده اعزام شده اند.

بازديد فرمانده نزاجا از روند امدادرساني به زلزله‌زدگان
امير سرتيپ کيومرث حيدري فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران که از يکشنبه شب و ساعتي پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه، در مناطق حادثه‌ديده حاضر شده بود، صبح روز سه شنبه 23 آبان با حضور در محل بيمارستان صحرايي نزاجا واقع در پادگان ابوذر شهرستان سرپل‌ذهاب، در جريان روند امدادرساني به زلزله‌زدگان قرار گرفت. در جريان اين بازديد، امير حيدري گزارش اقدامات انجام شده را از امير دکتر «شهنام بابلي» رئيس اداره بهداشت و درمان نزاجا دريافت کرد.

انجام 600 سورتي پرواز هوانيروز در مناطق زلزله‌زده
امير يوسف قرباني در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان، با اشاره به اقدامات امدادرساني هوانيروز در جريان زلزله غرب کشور اظهار کرد: هوانيروز به محض وقوع زلزله به دستور فرماندهي کل و فرماندهي نيروي زميني ارتش، برنامه‌ريزي‌هايش را انجام داد و از صبح علي‌الطلوع روز دوشنبه (22 آبان)، بالگرد‌هاي خود را به پرواز درآورد.
وي با بيان اينکه بالگرد‌هاي هوانيروز تا الان که 42 ساعت از وقوع زلزله مي‌گذرد، 600 سورتي پرواز داشته‌اند و نزديک به 950 نفر تخليه مجروح انجام داده‌اند، عنوان کرد: در حال حاضر بالگرد‌هاي هوانيروز براي آذوقه رساني و اهداي وسايل گرمايشي به زلزله‌زدگان روستا‌هايي صعب العبور و مناطقي که امکان عبور و مرور با خودرو به آنجا سخت باشد، در حال حرکت هستند.
فرمانده هوانيروز ارتش با بيان اينکه کار اصلي تخليه مجروح توسط هوانيروز تقريبا تمام شده است، گفت: ما تا لحظه‌اي که سلسله مراتب تدارک ببينند و تا وقتيکه مردم نياز داشته باشند در کنار آن‌ها خواهيم بود.
امير قرباني در پايان نيز خاطرنشان کرد: هر جا که به ما ابلاغ شود عمل مي‌کنيم و طبق دستورات ابلاغي به ما، فعاليت‌هاي هوانيروز تا اين لحظه فقط در استان کرمانشاه بوده و اگر از هوانيروز خواسته شود براي ادامه روند امدادرساني بايد به ساير استان‌ها نيز برود، ما حتما اين کار را انجام خواهيم داد.

ارسال اقلام ضروري و مورد نياز زلزله‌زدگان با هواپيما‌هاي 747 و ايلوشين نيروي هوايي
اقلام ضروري و مورد نياز زلزله زدگان بوسيله هواپيما‌هاي 747 و ايلوشين نيروي هوايي ارتش به مناطق غرب کشور ارسال شد. اقلام مورد نياز زلزله زدگان غرب کشور، دقايقي پيش بوسيله دو فروند هواپيما‌هاي 747 و ايلوشين به استان کرمانشاه ارسال شد. اين اقلام شامل چادر، پتو و آب معدني است که از سوي جمعيت هلال احمر کشور و نيروي هوايي ارتش به مردم زلزله زده اهدا شده است.
همچنين 20 تن از پزشکان متخصص نيروي هوايي ارتش به سرپرستي دکتر نصوحي رييس اداره بهداشت و درمان اين نيرو با هواپيما‌هاي فوق به منطقه اعزام شدند. برخي اقلام ضروري مناطق زلزله زده نيز، شب گذشته توسط سه فروند هواپيماي C130 استان کرمانشاه ارسال شده بود.
سپاه پاسداران

حضور فرمانده سپاه در دورافتاده‌ترين نقاط زلزله‌زده غرب ايران
سرلشکر محمد علي جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي که از صبح ديروز در استان کرمانشاه به سر مي‌برد، در ادامه بازديد از مناطق زلزله زده در اين استان، از روستاهاي مرزي در حاشيه شهر سر پل ذهاب بازديد کرد. فرمانده سپاه در اين بازديد، در جريان آخرين روند کمک رساني نيروهاي امدادي به خصوص يگان‌هاي امدادي سپاه قرار گرفته و دستورات لازم براي تسريع در روند کمک رساني به مردم آسيب ديده را صادر کرد.
پخت و توزيع روزانه 40 هزار پُرس غذاي گرم در بين زلزله‌زدگان روستايي
سردار «عبادالله عبداللهي» در گفت‌وگويي تلويزيوني، درباره آخرين فعاليت‌هاي کمک‌رساني اين قرارگاه به زلزله‌زدگان کرمانشاه، اظهار داشت: با تقسيم کار صورت گرفته، مقرر شده تا تمام موسسات مياني اين قرارگاه هر يک به طول هشتاد کيلومتر خدمات رساني از جمله تامين تغذيه، آب، چادر، پوشاک گرم و پتو را براي مردم روستا‌هاي حادثه ديده در منطقه برعهده بگيرند.
وي افزود: همچنين بر اين اساس مقرر شد تا روزانه 40 هزار پرس غذاي گرم نيز براي توزيع ميان روستاييان منطقه زلزله زده طبخ شود؛ در همين رابطه دو فروند بالگرد براي تسريع در روند انتقال کمک‌هاي قرارگاه به روستاييان اختصاص يافته است.

حضور سردار پاکپور در مناطق زلزله‌زده
سردار «محمد پاکپور» فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران در پي زلزله يکشنبه شب استان کرمانشاه جهت بررسي روند امدادرساني در مناطق زلزله‌زده غرب کشور حضور يافت.
خدمت رساني 6 بيمارستان صحرايي توسط بهداري نزسا در مناطق زلزله‌زده
سردارسرتيپ دوم پاسدار احمد اخوان معاون بهداري نيروي زميني سپاه درباره اقدامات انجام شده توسط نيروي زميني سپاه براي درمان زلزله زدگان اظهار داشت: از همان ساعت‌هاي اوليه پس از وقوع زلزله تيم‌هاي امداد نيروي زميني سپاه به سرعت وارد ميدان شدند و اقدامات لازم را انجام دادند.
وي افزود: پس از اولين ساعات ابلاغ توسط قرارگاه منطقه‌اي نجف اشرف، تيم‌هاي امداد و نجات و سامانه‌هاي امداد و انتقال در منطقه حضور يافته و به مردم زلزله زده خدمات ارائه نمودند؛ همچنين بيمارستان سيار امام حسين (ع) کرمانشاه در منطقه سرپل ذهاب مستقر شد.
سردار اخوان با بيان اينکه نيروي زميني سپاه تعداد 6 بيمارستان صحرايي را براي خدمت رساني در منطقه مستقر کرده است، گفت: بيمارستان امام حسين (ع) به عنوان محور در منطقه در حال انجام وظيفه است و توانسته با موفقيت مصدومين را مداوا کند.
معاون بهداري نيروي زميني سپاه ادامه داد: بيمارستان صحرايي امام حسين (ع) داراي شاخص‌هاي بسيار خوبي است و خدمات مناسبي را ارائه کرده است.
سردار اخوان تاکيد کرد: بيمارستان‌هاي ديگر صحرايي همچون بيمارستان صحرايي شهيد قاضي (ره) سنندج در منطقه جوانرود، بيمارستان صحرايي شهيد صدوقي اصفهان در اسلام آباد غرب، بيمارستان صحرايي امام حسين (ع) در سرپل ذهاب و يک بيمارستان در منطقه کرمانشاه مستقر شده تا خدمت رساني لازم را به مجروحين ارائه کند.
معاون بهداري نيروي زميني سپاه با بيان اينکه در بحث استقرار و خدمت رساني بيمارستان ها، دقت و سرعت از اهميت بسياري برخوردار است عنوان داشت: در اين زمينه همه بيمارستان‌هاي احداث شده توسط نيروي زميني سپاه از انگيزه بسيار بالايي برخوردارند و با دقت، سرعت و انگيزه بالايي به مصدومين خدمت رساني مي‌کنند.
وي با بيان اينکه نيرو‌ها ازانگيزه کافي براي خدمت رساني به زلزله زدگان منطقه غرب برخوردارند يادآور شد: آمادگي بيمارستان‌هاي صحرايي نيروي زميني سپاه در مداواي مصدومان عالي بوده است.
معاون بهداري نيروي زميني سپاه با اشاره به امکانات بيمارستان امام حسين (ع) گفت: اين بيمارستان از ساعات اوليه حادثه به 250 مصدوم خدمت رساني کرده و با افزايش 50 تختي؛ مي‌تواند به تعداد بيشتري از هموطنان زلزله زده در منطقه خدمت رساني کند.
وي درباره تعداد پزشکان اعزام شده به منطقه گفت: معاونت بهداري نيروي زميني سپاه 475 کادر درماني را با 5 سورتي پرواز اعزام کرده است.
سردار اخوان درباره تعداد آمبولانس‌هاي مستقر شده توسط نيروي زميني در منطقه گفت: معاونت بهداري نيروي زميني سپاه 47 آمبولانس را در منطقه مستقر کرده است.
بسيج
حضور سردار فضلي در شهرستان «ثلاث باباجاني»
سردار سرتيپ «علي فضلي» جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين که از روز گذشته به مناطق زلزله‌زده غرب کشور سفر کرده است، صبح سه شنبه در شهرستان ثلاث باباجاني حضور يافت.
وي ضمن بررسي اقدامات صورت گرفته توسط نيرو‌هاي سپاه و بسيج در کمک‌رساني به مردم، با خانواده‌هاي آسيب‌ديدگان به گفت‌وگو پرداخت.

پايان کار بيمارستان صحرايي سرپل‌ذهاب تا يکي دو روز آينده
محمد رئيس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان، با اشاره به وضعيت امدادرساني به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه اظهار کرد: به لطف خدا و با کمک نيرو‌هاي بهداشتي و درماني استان کرمانشاه و نيرو‌هايي که از مناطق مختلف خودشان را به اين منطقه رساندند، بحث امداد و درمان حادثه‌ديدگان به يک وضعيت پايدار رسيده است.
وي با بيان اينکه عمده کار بيمارستان صحرايي که در منطقه سرپل ذهاب توسط بسيج جامعه پزشکي، اورژانس و بهداري نيروي زميني برپا شد، براي همان ساعات اوليه‌اي بود که مصدومان ازدحام زيادي داشتند، عنوان کرد: به نظر مي‌رسد کار بيمارستان صحرايي سرپل‌ذهاب تا يکي دو روز آينده به پايان برسد.
رييس سازمان بسيج جامعه پزشکي در ادامه با بيان اينکه در حال حاضر تقريبا همه مصدومان و مجروحان سازماندهي و تعيين تکليف شدند، افزود: طي 30 ساعت گذشته، آن مصدوماني که نياز به اعزام داشتند اعزام شدند؛ آن‌ها که نياز به بستري شدن داشتند، بستري شدند و بقيه مصدومان زلزله‌زده نيز به شکل سرپايي مورد درمان و مداوا قرار گرفتند.
رئيس زاده ادامه داد: اکنون مشکل حادي به لحاظ کمبود تخت، پزشک و پرستار در استان کرمانشاه وجود ندارد و حتي نيازي به اعزام نيرو‌هاي کمکي از ساير استان‌ها نيز احساس نمي‌شود.
وي در پايان با اشاره به سرماي هواي کرمانشاه گفت: علي‌رغم مشکلاتي که برودت هوا براي زلزله‌زده ايجاد کرده است، اما اين سرما کمک مي‌کند که بيماري‌هاي عفوني در منطقه کمتر شايع باشد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۹۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش ارتش و سپاه در مناطق سیل زده /۳ سیل‌زده نجات یافتند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی خلیل آبادی» معاون هماهنگ کننده قرارگاه قدس عنوان کرد: نیروی زمینی سپاه و به طور ویژه قرارگاه قدس و هوانیروز در طول مدت وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان اقدامات مؤثر و قابل توجهی را در کمک به سیل زدگان این استان انجام داد که از آن جمله می‌توان به انجام عملیات امداد و نجات با بالگرد در مناطق سیل زده انتقال ۶ تن محموله غذایی و دارویی از جمله کالاهای اساسی دارو، پتو و کنسرو و… جهت کمک به مردم در استان سیستان و بلوچستان کمک‌های تاکتیکی در زمان وقوع سیل و نقل و انتقال نیروها جهت کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان و تسریع در بازدید مسؤولان از مناطق سیل زده با انجام پروازهای عملیاتی اشاره کرد.

به گزارش مهر، وی افزود: همچنین قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در جهت کمک به مناطق سیل زده اقدامات گوناگونی را در حوزه مردمی و ارسال اقلام قضائی و دارویی انجام داده است.

سردار خلیل آبادی با برشمردن کمک‌های نیروی زمینی سپاه یادآور شد: توزیع آرد و صدها تخته پتو جهت کمک به سیل زدگان، توزیع اسباب بازی در سطح وسیع و… از دیگر اقدامات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه برای کمک به مردم منطقه بوده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: یک تریلی آرد ۲۰ رول بزرگ پلاستیک، یک محموله سبد کالا، آب معدنی ۱۰۰۰ بطری از دیگر کمک‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان بوده است.

وی ادامه داد: نیروی زمینی سپاه همیشه در کنار مردم عزیز و انقلابی سیستان و بلوچستان بوده است و کمک‌ها ادامه خواهد داشت.

نجات سه سیل‌زده استان هرمزگان توسط نیروی دریایی ارتش

همچنین براساس گزارشی که ایسنا منتشر کرده، پس از بارش سیل آسا در استان هرمزگان و در پی ناپدید شدن سه نفر از اهالی یکی از روستاهای شهرستان جاسک و درخواست کمک از منطقه دوم ولایت نیروی دریایی ارتش مستقر در جاسک، یک فروند بالگرد این نیرو برای امداد رسانی به منطقه مورد نظر اعزام شد و افراد گیر افتاده در سیلاب را نجات و به مکان امن انتقال دادند.

امداد رسانی به مردم در سطح شهر و روستاهای اطراف شهرستان جاسک به طور بی وقفه توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896681

دیگر خبرها

  • تشریح امدادرسانی نیروی زمینی سپاه به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی سپاه به سیل‌زدگان بلوچستان+ فیلم
  • آماده باش ارتش و سپاه در مناطق سیل زده /۳ سیل‌زده نجات یافتند
  • دستاورد‌های عملیات کربلای ۱۰
  • نجات جان سه نفر از سیل‌زدگان هرمزگانی توسط نیروهای نداجا
  • نیروی دریایی سه تن از سیل‌زدگان هرمزگان را نجات داد
  • اقدامات نیروی زمینی سپاه جهت کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • رژه نیروی زمینی و تجهیزات دفاعی ارتش در کرمانشاه
  • تثبیت موازنه قدرت نظامی منطقه با انجام عملیات صبح صادق
  • آماده باش نیروهای امدادی و درمانی برای یادواره عملیات بازی دراز