Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:یکی از کمیته‌های سازمان ملل کره شمالی را به ساخت تسلیحات اتمی و موشکی در حالی که مردم این کشور در فقر غذایی و گرسنگی به سر می‌برند، محکوم کرد.
به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا و ژاپن قطعنامه‌ای را به صورت مشترک درباره کره شمالی به کمیته حقوق بشر سازمان ملل ارائه کردند مبنی بر اینکه کره شمالی به مردم کشورش گرسنگی می‌دهد در حالی که به دنبال ساخت موشک و تسلیحات اتمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این قطعنامه به اجماع آراء تصویب شده و قرار است به مجمع عمومی سازمان ملل برود.
در این قطعنامه کره شمالی به استفاده مکرر از منابع برای ساخت تسلیحات اتمی و موشک‌های بالستیک متهم شده در حالی که مردم این کشور در گرسنگی و فقر غذایی به سر می‌برند.
کارشناسان معتقدند که ۷۰ درصد از مردم کره شمالی غذای کافی برای خوردن ندارند.
در این قطعنامه همچنین به شدت پیونگ یانگ به خاطر نقض گسترده حقوق بشر شامل شکنجه، اعدام‌های بدون محاکمه و دستگیری‌های مکرر متهم شده است.
همچنین در این قطعنامه از کره شمالی خواسته شده تا شهروندان خارجی را که در اسارت این کشور به سر می‌برند، آزاد کرده و اقداماتی را برای دسترسی آنها به خانواده‌هایشان و وسایل ارتباطی فراهم آورد.
در همین حال، سفیر کره شمالی در سازمان ملل گفته است که دولت متبوعش این قطعنامه را رد می‌کند. وی ادامه داد: این قطعنامه بخشی از تقابل نظامی و سیاسی توطئه و خیانت آمریکا و سایر نیروهای خصمانه علیه پیونگ‌یانگ است. برچسب ها: سازمان ملل ، کره شمالی ، ساخت تسلیحات اتمی

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۹۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سیلاب اخیر به بخش زراعی و باغی استان ۳۹۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد جواد تشکری امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس ارزیابی سازمان جهاد کشاورزی استان، خسارات وارده به بخش باغی و زراعی شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، بجنورد، جاجرم در سیلاب اخیر ۳۹ میلیارد تومان است.

وی افزود: بیشترین خسارت در سنخواست از توابع شهرستان جاجرم به میزان ۲۵ میلیارد تومان گزارش شد.

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: وقوع سیلاب به ۷۲۸ هکتار از مزارع و ۹۰ هکتار از باغ‌های سنخواست خسارت وارد کرد.

تشکری با تاکید بر اینکه بیمه کشاورزی تنها و مؤثرترین روشی است که دولت می‌تواند از طریق آن برای جبران بخشی از خسارت‌ها به کشاورزان و باغداران کمک کند، تصریح کرد: به ۵۸ کیلومتر از جاده‌های بین مزارع ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.

وی از خسارت سیل به ۱۴ کانال، استخر، آب‌بند و پنج رشته قنات در اسفراین و چهار واحد دامپروری خبر داد.

کد خبر 751072

دیگر خبرها

  • طالبان:حضور در «او.آی.سی» آغازی برای تعامل با جهان اسلام است
  • پیشنهاد اسرائیل به آمریکا برای قطع بودجه سازمان ملل
  • طرح نور در خراسان شمالی با بهترین شکل انجام شده است
  • كف و سقف اجاره مسکن تعيين خواهد شد
  • نشست خبری مشترک مدیرکل آژانس و رئیس سازمان انرژی اتمی (عکس)
  • اسلامی: ما در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی حرکت می‌کنیم
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • 4 افسانۀ غیرواقعی دربارۀ گرگ‌ها
  • گروسی وارد تهران شد
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی