Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@10:20:05 GMT

استفاده صحیح از استادان رسالت دانشگاه است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۲۹۸۰۷

استفاده صحیح از استادان رسالت دانشگاه است

امام جمعه کاشان با بیان اینکه، دانشگاه محل تذکر و تعلیم و تربیت و آموزش و هدایت است از دانشجو و استادان به‌عنوان دو سرمایه عظیم در دانشگاه نام برد و گفت: رسالت اصلی دانشگاه نسبت به دانشجویان، استفاده صحیح از استادان دانشگاه است و مسلح شدن استادان به علم و عمل تنها راه انتقال سیاست‌ها، ضرورت‌ها و عبرت‌ها به دانشجویان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در دیدار با رئیس و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با تسلیت به بازماندگان زمین لرزه اخیر در غرب کشور که منجر به کشته شدن 400 نفر و زخمی شدن بیش از 5 هزار نفرشد، گفت: «برای بازماندگان این حادثه شرایط سخت و تلخی رقم خورده است و خداوند با این حوادث به بندگان خودش تذکر می‌دهد تا تعهدات و مسئولیت خود را فراموش نکنند.»

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان خاطرنشان کرد: «هرچند رشته تدریس استادان شیمی و فیزیک و تاریخ و زبان است اما این رشته‌ها 50 درصد کار آموزشی است و 50 درصد مابقی تربیتی است چرا که جوان‌ها امانت نظام و ملت در دانشگاه‌ها هستند و روسا و استادان دانشگاه باید آنچه را برای فرزندان خود می‌پسندند برای دانشجویان نیز در نظر داشته باشند

وی با بیان اینکه، دانشجویان را در دانشگاهها باید به گونه‌ای تربیت کرد تا از آفت‌ها، آلودگی‌ها و آسیب‌های اجتماعی در امان باشند، عنوان کرد: «اگر استادان دانشگاه تشویق و تکریم شوند و احساس کنند دانشگاه قدردان زحمات آنها است، آنها نیز انگیزه بیشتری برای فعالیت بهتر خواهند داشت.»

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان رمز موفقیت دانشگاه را در تکریم استادان دانشگاه دانست و گفت: «یکی از امتیازات نظام توحیدی تکریم و حرمت استاد است و در روایات نیز تکریم و احترام استاد سفارش شده است.»

وی دانشجویان را سرمایه ملی نظام و کشور خواند و اظهار کرد: «دانشجویان آینده سازان کشور و نیازمند مسلح شدن به سلاح علم و معرفت هستند، از این رو کشور به جوان با سواد متخصص آن هم به شرط عالم بودن و متخصص و متعهد بودن نیاز دارد.»

نمازی:‌ هرچند رشته تدریس استادان شیمی و فیزیک و تاریخ و زبان است اما این رشته‌ها 50 درصد کار آموزشی است و 50 درصد مابقی تربیتی است چرا که جوان‌ها امانت نظام و ملت در دانشگاه‌ها هستند و روسا و استادان دانشگاه باید آنچه را برای فرزندان خود می‌پسندند برای دانشجویان نیز در نظر داشته باشند

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان نیز حضور و میزبانی از سه شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان را یکی از افتخارات این دانشگاه دانست و گفت: «پنج خوابگاه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان نیز به نام پنج شهید نامگذاری شده است.»

حجت‌الاسلام ماشاءالله صدیقی افزود: «مشکلات مالی و اعتباری نتوانسته سد راه فعالیتهای فرهنگی دانشگاه باشد، از این رو دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در فعالیتهای فرهنگی یا پیشتاز بوده و یا در همه برنامه های فرهنگی شرکت داشته است.»

وی یادآور شد: «تلاش زیادی برای فعالیت های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان انجام شده است، از این رو همیشه مورد هجمه‌های مخالفین در فضای حقیقی یا مجازی قرار داشته است اما این هجمه‌ها نتواسته خللی در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه ایجاد کند.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان هم با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده، فعالیت‌های فرهنگی را در اولویت برنامه‌های دانشگاه خواند و اظهار کرد: «دانشگاه فعالیت‌های فرهنگی را تنها ویژه یک معاونت فرهنگی ندانسته و برای بهبود و کیفیت فعالیت‌ها یک عزم و اراده همگانی وجود دارد. »

حسین زینلی شکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر، برنامه‌های حجاب و عفاف و برنامه هفتگی زیارت عاشورا در جوار گلزار شهدای گمنام دانشگاه را تنها بخشی از فعالیتهای فرهنگی این دانشگاه برشمرد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۹۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، احمد چلداوی رئیس دانشگاه شاهد در نشست خبری این دانشگاه که ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه شاهد در سال ۱۳۶۹ با دستور امام خمینی تاسیس شد. این دانشگاه در ابتدا در چند رشته محدود فعالیت خود را آغاز کرد. قبلا دانشکده‌ها در سطح شهر پراکنده بودند و سپس همه تجمیع شده و در مجاورت مرقد امام خمینی مستقر شدند.

بیشتر بخوانید: دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟

وی افزود: این دانشگاه هم‌اکنون ۱۰ دانشکده دارد که ۴ دانشکده در حوزه پزشکی و ۶ دانشکده در حوزه‌های هنر، علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی، فنی-مهندسی و ... فعالیت می‌کنند. همچنین دانشکده داروسازی در حال تاسیس است. این دانشگاه هم‌اکنون ۳۸ رشته کارشناسی، ۴۰ رشته دکتری و ۲ رشته دکتری عمومی در پزشکی و دندانپزشکی دارد.

چلداوی خاطرنشان کرد: دانشگاه شاهد هم‌اکنون ۶ هزار دانشجو دارد. ۲ سال از فعالیت ما در دانشگاه شاهد می‌گذرد. اقدامات مهمی در این ۲ سال انجام شده است. برای مثال بودجه پژوهشی دانشگاه ۱۰ برابر شده است. پژوهش در اغلب دانشگاه‌ها به شدت مظلوم است. پژوهانه استادان هم ۱۰ برابر شده است‌. همچنین آزمایشگاهی با هزینه ۵ میلیارد راه‌اندازی شده است که دانشگاهیان می‌توانند از ابرکامپیوتر این آزمایشگاه استفاده کنند.

رئیس دانشگاه شاهد گفت: فرآیندهای مالی گرنت تسریع شده است. ۲۰ میلیون کمک هزینه خرید لپ تاپ به استادان اعطا کردیم. قراردادهای ارتباط صنعت در ۲ سال، ۱۷ برابر شده و مبلغ آن‌ها هم ۱۴ برابر شده است.از نظر پژوهشی رشد ۲ برابری داشته‌ایم. همچنین هزار متر مربع مرکز نوآوری راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در زمینه فرهنگی دوره‌های مختلفی برای دانشجویان، استادان و کارکنان برگزار کرده‌ایم. برای مثال اردوهای راهیان نور و مشهد مقدس برکزار شده است. تحولاتی که در حوزه فرهنگی داشتیمدر ۲ شاخص فرهنگی بوده است که شامل سرانه فرهنگی و بودجه فرهنگی می‌شود، رتبه اول دانشگاه‌های گروه ب وزارت علوم را کسب کردیم. پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت غیرمتمرکز است، به این معنا که ۴ برابر ظرفیت دانشگاه‌ برای مصاحبه به ما معرفی می‌شود. دو مرحله مصاحبه در این دانشگاه انجام می‌شود. ولایتمداری از مهم‌ترین فاکتورهای مصاحبه است. دانشگاه شاهد ملجأ و ماوای خانواده‌های ارزشی است که تمایل دارند فرزندانشان در دانشگاهی با سطح علمی خوب و محیط ارزشی پرورش داده شوند. در این سال‌ها فقط پذیرای دخترانی بوده‌ایم که به انتخاب خودشان حجاب برتر را انتخاب کرده‌اند.

وی تاکید کرد: سرانه مقالات بین‌المللی به ازای هر استاد، ۱.۵ است‌. ۳۴۴ عضو هیئت علمی در این دانشگاه مشغول به کار هستند. سرانه مقالات ISC، عدد ۱۵.۱ است که حدود ۵ هزار و ۳۰۰ مقاله می‌شود. تا پیش از این دوره دانشگاه شاهد خوابگاه متاهلی نداشت. در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و مراحل نقشه‌برداری خوابگاه متاهلی در محوطه این دانشگاه در حال انجام است. دانشگاه شاهد سیاست‌زده نیست؛ اما منفعل هم نیست. این که دانشجویان دانشگاه شاهد در اغتشاشات شرکت نکردند به معنی انفعال نیست.

وی افزود: تا پیش از این دوره دانشگاه شاهد هیچ فعالیتی در سطح بین‌المللی نداشت؛ اما هم‌اکنون ۶۰ دانشجوی بین‌المللی داریم که از افعانستان، نیجریه و پاکستان آمده‌اند. همه این دانشجویان بورسیه شده‌اند. سال آینده از ۱۲ کشور شامل استرالیا، پاکستان، سوریه، عراق و افغانستان دانشجو خواهیم داشت که ۲۰۰ نفر خواهند شد. رویکرد دانشگاه شاهد در حوزه بین‌الملل درآمدزایی نیست بلکه هدف ما تربیت نیرو برای امام زمان است. بنیاد شهید هزینه بورسیه این دانشجویان را برعهده گرفته است.

چلداوی یادآور شد: قصد داریم ۲۰ هزار متر فضای آموزشی برای رشته پزشکی‌ در پردیس مرکزی دانشگاه اختصاص دهیم. همچنین دانشکده کشاورزی از محل فعلی جا به جا خواهد شد و در زمین‌های کشاورزی ساختمانی برای این دانشکده ساخته می‌شود. ساختمان فعلی دانشکده کشاورزی به دانشکده حکمرانی اختصاص داده خواهد شد.

رئیس دانشگاه شاهد خاطرنشان کرد: افزایش بودجه دانشگاه شاهد پارسال ۲۵ درصد بود و امسال حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است. با توجه به افزایش ۲۰ درصدی حقوق اساتید، این افزایش باید به حقوق اساتید اختصاص داده شود.

انتهای پیام/

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1228275 برچسب‌ها دانشگاه شاهد

دیگر خبرها

  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک
  • فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی مبنای ارتقاء رتبه استادان است
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران