Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:57:41 GMT

افزایش قیمت لوازم خانگی محتمل نیست

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۰۱۳۴

افزایش قیمت لوازم خانگی محتمل نیست

رییس اتحادیه لوازم خانگی مشهد در واکنش به برخی پیش بینی ها در خصوص افزایش قیمت لوازم خانگی تصریح کرد: افزایش قیمت لوازم خانگی محتمل نیست.

محمد طهان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برخی پیش بینی ها مبنی بر احتمال تغییر قیمت لوازم ‌خانگی از ماه آینده را رد کرد و اظهار کرد: کسانی که این خبر را گفتند باید براساس مدرک سخن خود را تایید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون به طور رسمی ما از شرکتی که قیمت‌های خود را افزایش داده باشد، لیستی را دریافت نکرده ایم. در خبرها نیز گفته شده که «امکان» دارد قیمت ها افزایش پیدا کنند و ما این امکان را محتمل نمی دانیم.

وی ادامه داد: درست است که مواد اولیه گران شده و من هم آن را تایید می‌کنم ولی بازار اشباع شده و قیمت‌ها نیز بالاست. این امر موجب شده تولیدکنندگان حاشیه سود بسیار کمی داشته باشند.

رییس اتحادیه لوازم خانگی مشهد با تاکید بر اینکه با افزایش قیمت کالاها ممکن است مشتری کالاهای خارجی را خریداری کند، تصریح کرد: از طرفی دیگر اگر قیمت‌ها افزایش یابد، کالاهای خارجی در کنار آن در بازار موجود است که قیمت‌های نزدیکی به یکدیگر دارند، بنابراین مشتری به سمت خرید کالاهای خارجی می‌رود.

طهان‌پور با بیان اینکه اگر شرکتی هم قیمت اجناس خود را گران کرده، بهتر است لیست قیمت های خود را برای ما ارسال کند تا ما علت گرانی را بررسی کنیم، خاطرنشان کرد: بعضی از شرکت ها در این خصوص مردم را دچار آشفتگی می کنند تا بتوانند با جوسازی و ایجاد حرکتی در بازار کالای خود را به فروش برسانند.

وی اضافه کرد: در واقع برخی عنوان می‌کنند که ما می خواهیم کالای خود را گران کنیم در صورتی که این امر نیازمند مجوز است. در حال حاضر چنین صحبتی در خصوص گرانی لوازم خانگی تنها در حد یک پیش بینی است.

رییس اتحادیه لوازم خانگی مشهد با اشاره به اینکه فروشندگان باید به وضعیت بازار واقف باشند تا مشکلی برای آن ها ایجاد نشود، عنوان کرد: چون رقیب، تنوع و تعداد کالا بسیار زیاد است. اگر مواد اولیه مانند فولاد، پتروشیمی و... گران شود، تولیدکنندگان مجبورند قیمت کالاهای خود را چند درصدی افزایش دهند. البته این درصد، درصد ناچیزی است که حدود ۵ تا 6 درصد است.

طهان‌پور با اشاره به اینکه در ماه محرم و صفر بازار با رکود مواجه بوده است، اظهار کرد: باید توجه داشت در ایان ایام فروش زیادی در بازار نبوده و کالاها در انبار مانده است و تعداد چک‌های برگشتی هم بسیار زیاد است. شاید به این صورت بتوان حرکتی به بازار داد تا انگیزه به وجود بیاید.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد

عربستان احتمالاً قیمت رسمی فروش تمام درجات نفتی خود به آسیا را در ماه ژوئن تا بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته افزایش می‌دهد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، عربستان به عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده نفت دنیا احتمالاً قیمت رسمی فروش تمام درجات نفتی خود به آسیا را در ماه ژوئن تا بالاترین رقم طی 5 ماه گذشته افزایش می‌دهد. قیمت رسمی فروش نست سبک عرب احتمالاً 70 تا 90 سنت افزایش یافته و به 3 دلار در هر بشکه  بالاتر از شاخص عمان/دبی می‌رسد که بالاترین رقم از ماه ژانویه است.
اکثر تحلیلگران رویترز انتظار دارند قیمت رسمی فروش نفت متوسط و نفت سنگین عرب هم به خاطر کمبود عرضه در بحبوحه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یابد.

آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شداحتمال افزایش قیمت نفت خام عربستان برای بازار آسیا

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) فرآوری نفت خام «آپر زاکوم» را در پالایشگاه نوسازی شده روایس آغاز کرده و صادرات درجات متوسط ترش نفت را کاهش داده است.
تغییر در مواد خام اولیه پالایشگاه ادنوک باعث شده صادرات نفت خام موربان در آوریل به رکورد 1.65 میلیون بشکه در روز برسد که قیمت نفت خام ترش سبک را پایین آورده است.
عرضه بالای نفت خام سبک و حاشیه‌های پایین سوددهی نفتا احتمالاً افزایش قیمت نفت فوق سبک عرب را بین 30 تا 50 سنت در ماه ژوئن نگه می‌دارد. قیمت‌های رسمی فروش نفت عربستان معمولاً پنجم هر ماه منتشر شده و قیمت گذاری نفت ایران، کویت و عراق را مشخص می‌کند، یعنی حدود 9 میلیون بشکه در روز فروش نفت به آسیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
شرکت نفت آرامکوی عربستان قیمت‌ نفت را بر اساس توصیه مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود طی ماه‌های گذشته، بر اساس سوددهی و قیمت محصولات تعیین می‌کند.
انتهای پیام/59

دیگر خبرها

  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • تعمیر مایکروفر در محل و سلام به دنیای پخت و پز آسان