Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار مظاهر مجیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به وقوع حادثه‌ای که در کرمانشاه اتفاق افتاد و مرکز اصلی زلزله که سرپل ذهاب و ازگله بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان در نوار مرزی به خصوص ازگله مستقر بود به محض وقوع حادثه اقدام به کمک‌رسانی به مردم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیروهای این تیپ در همان ساعات اولیه حادثه، درمان اولیه افراد مصدوم و حادثه‌دیده که در منطقه بودند را آغاز کردند و کمک‌های مورد نیاز را در نوار مرزی ارائه دادند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اقدامات سپاه همدان برای کمک به مناطق زلزله‌زده عنوان کرد: سپاه انصارالحسین(ع) نیز به محض اطلاع از وقوع حادثه اقدام به فعال‌سازی پایگاه‌ها و جمع‌آوری کمک‌های مردمی از استان و شهر همدان کرد.

وی ابراز داشت: در این راستا پایگاه‌های مقاومت بسیج و نواحی شهرستان‌ها فعال شدند تا بتوانیم کمک‌های اولیه مورد نیاز را به مناطق زلزله‌زده ارسال کنیم.

سردار مجیدی تصریح کرد: همچنین سردار فرجی جانشین فرماندهی، فرمانده تیپ 32 سپاه انصارالحسین(ع) و دیگر مسئولین سپاه نیز به منطقه و به ویژه روستاهایی که عمدتاً کردنشین هستند، اعزام شدند تا بتوانند پشتیبانی کنند.

وی با بیان اینکه به لطف خداوند مردم همدان بسیار عالی کمک کردند، گفت: ما در روز اول وقوع حادثه که 22 آبان ماه بود حدود 15 کامیون امکانات از قبیل پتو، وسایل گرمایشی، خوراکی و ... را به این مناطق ارسال کردیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: شب گذشته نیز که حجم بالایی از کمک‌های مردمی به دست ما رسید 33 کامیون و حدود 20 خودرو نیسان حامل کمک‌های مردمی و امکانات به مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

وی با اشاره به ارسال حدود 350 تن امکانات و کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور تصریح کرد: در این مناطق نیز سردار فرجی کمک‌های ارسالی را سازماندهی کرده و این محموله‌ها از قبیل پتو، آب معدنی، کنسرو، نان، خرما، امکانات گرمایشی و... را در روستاهایی که هنوز کمک‌های امدادی به آنجا نرسیده و به خصوص منطقه کردنشین و برادران اهل سنت نوار مرزی  توزیع می‌کنند.

سردار مجیدی با اشاره به شایعاتی پیرامون توزیع کمک‌ها و امکانات افزود: بعضاً شایعاتی شده بود که این کمک‌ها بیشتر به قسمت‌های شیعه نشین ارسال می شود که به هیچ‌ عنوان این گونه نیست و برادران اهل سنت و شیعه برای ما فرقی نمی‌کند چراکه همه با هم برادر هستیم.

وی عنوان کرد: ما بیشترین توان را در همین منطقه برای اهل سنت گذاشته‌ایم تا مشکلات آنها رفع و رجوع شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم کمک‌های خود را به سپاه ارسال کنند تا برای انتقال به این مناطق سازماندهی شود.

وی در پایان سخنانش با اشاره به اعزام گروه‌های پزشکی با 8 پزشک و پرستار گفت: تیم‌های درمانی سپاه استان نیز در مناطق زلزله‌زده مستقر شده‌اند و خدمات درمانی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۰۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۶۲۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بابک محمودی، با اشاره به امدادرسانی در سیل و آب‌گرفتگی از ۴ تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، گفت: ۱۳ استان (اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد) و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۶۲۲۳ نفر امدادرسانی کردند، ادامه داد: ۲۱۲ تیم عملیاتی، شامل ۸۳۸ امدادگر، در ۹۲ عملیات شرکت کردند، ۴۸۹ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

محمودی افزود: امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۳۰۱ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: ۹۸ دستگاه چادر، ۹۴۴ تخته پتو، ۴۴۳ تخته موکت، ۳۷۶۱ کیلوگرم نایلون، ۳۴۹ بسته غذایی، ۱۱۹۶ قوطی کنسروجات، ۱۹۴ قرص نان و ۵۴۰ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

دیگر خبرها

  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم
  • لزوم مردمی شدن کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • امدادرسانی به ۶۲۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان